حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم LPDDR5 مدل uMCP سامسونگ رسما معرفی شد: عملکرد پرچمدار روی گوشی های ارزان

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حافظه‌های ذخیره‌سازی، سامسونگ

سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان حافظه‌های ذخیره سازی در دنیا است. تولید حافظه‌های NAND Flash گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، یکی از حوزه‌های گسترده فعالیت این کمپانی کره‌ای است. ظاهراً سامسونگ قصد دارد تا با راه حل جدید خود برای حافظه رم LPDDR5، آن‌ها را وارد بازار گوشی‌های اقتصادی و پایین رده کند. در ادامه، نگاهی به جزئیات این موضوع خواهیم داشت.

حافظه رم LPDDR5 از نوع uMCP 

اگر به یاد داشته باشید، نزدیک به دو سال پیش از رونمایی حافظه رم LPDDR5 نوشته بودیم. این حافظه رم، حدوداً دو برابر سریع‌تر از نسل قبل است. به همین دلیل، تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، از آن به شدت استقبال کردند.

 

حافظه رم LPDDR5 با سرعت دو برابر بیشتر نسبت به نسل قبل معرفی شد

 

اما اتفاق بزرگی در انتظار دستگاه‌های اقتصادی‌تر است. بر اساس گزارشی از Gizmochina، سامسونگ به تازگی روش جدیدی را برای تولید حافظه‌های رم خود ارائه کرده است. این حافظه‌های رم، به صورت UFS Based Multichip Package یا به اختصار uMCP تولید می‌شوند. این حافظه که سریع‌ترین حافظه DRAM LPDDR5 است، با حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 ادغام می‌شود و عملکرد شگفت آوری را به نمایش می‌گذارد.

اما به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای، از جزئیات جدیدی پرده برداشته است. فناوری uMCP جدید سامسونگ، توانایی ارائه عملکرد بسیار قدرتمند و میزان حافظه بالایی را در اختیار گوشی‌های ارزان قیمت و پایین رده‌ها قرار می‌دهد. در همین حین، پیش‌تر کمپانی ARM از نسل جدید هسته‌های خود برای دستگاه‌های ارزان قیمت نیز رونمایی کرده بود.

 

هسته Cortex-X2 آرم به همراه چند هسته دیگر معرفی شدند

 

این امر، نقش گسترده‌ای در افزوده شدن به مصرف کنندگان نسل جدید گوشی‌های هوشمند دارد. گوشی‌هایی که به طور پراکنده‌ای مجهز به فناوری 5G هستند، در بخش‌های عکاسی مانور می‌دهند و این بار، در بخش “عملکرد” به طور متمرکزی تولید می‌شوند. اجازه دهید تا بیشتر وارد اعداد و ارقام شویم. این نسل از حافظه DRAM، حدود ۵٠ درصد بهبود را نسبت به نسل قبل با خود یدک می‌کشد. به طوری که سرعت آن از ١٧ گیگابایت بر ثانیه، به ٢۵ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است. از سوی دیگر، سرعت NAND Flash ها نیز از ١.۵ گیگابایت بر ثانیه، به ٣ گیگابایت بر ثانیه رسیده است. به همین دلیل، شاهد ارائه راه حل بهتری نسبت به حافظه‌های UFS 2.2 مبتنی بر LPDDR4X هستیم.

همچنین تلفیق و ادغام حافظه DRAM و NAND Flash، به طوری که در یک بسته جمع و جور با ابعاد ١١.۵ در ١٣ میلی متری، به اضافه شدن فضای ذخیره سازی و در نتیجه، بهره وری بیشتر از گوشی‌های هوشمند اقتصادی نیز کمک شایانی می‌کند. با ظرفیت‌های DRAM جدید گوشی‌های اقتصادی که از ۶ تا ١٢ گیگابایت موجود هستند، تنوع زیادی به گوشی‌های اقتصادی‌تر افزوده می‌شود. وجود ١٢٨ تا ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی در بازه‌های را فراموش نکنید. همه این‌ها، به وسیله فناوری جدید uMCP وارد بازار گوشی‌های اقتصادی می‌شوند. با اتمام تولید انبوه این نوع حافظه‌ها و عرضه آن‌ها توسط سامسونگ، انتظار می‌رود که حتی همین ماه شاهد وجود احتمالی یک گوشی اقتصادی با این مشخصات باشیم.

نظر شما در مورد راه حل جدید سامسونگ برای استفاده از حافظه رم LPDDR5 در گوشی‌های ارزان قیمت چیست؟ کدام کمپانی برای اولین بار این حافظه را وارد گوشی ارزان قیمت خود می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️