حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی آینده گوشی های شیائومی شاید اینطور باشد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

سال ۲۰۲۰ بدون شک سال بزرگ شدن قاب دوربین موبایل ها بود. سالی که دیگر قاب دوربین به بخشی جزئی از قاب پشتی اکتفا نکرده و روز به روز در این بخش زمین خواری می کند! به نظر می رسد که این روند در سال ۲۰۲۱ یا بعدتر هم ادامه دارد. با انتشار چند حق اختراع شیائومی می بینیم که طراحی آینده گوشی های شیائومی شاید اینطور باشد. قاب های دوربین بزرگ و متفاوت که شخصیت دستگاه را مشخص می کند.

طراحی آینده گوشی های شیائومی

مثلا در طراحی زیر می توان رویکردی شبیه به گلکسی اس ۲۱ را دید. جایی که قاب دوربین بزرگ و در گوشه بالا سمت چپ قاب اصلی جای گرفته است. این قاب بزرگ خود برجسته است. دوربین اصلی که احتمالا بالایی ترین گزینه است، خود برجستگی بیشتری دارد.

هر چهار دوربین به صورت ستونی روی هم قرار دارند و آخرین گزینه یک دوربین پریسکوپی است. فلاش بزرگ و کشیده ای اینجا وجود دارد که من را به یا ترند فلش های زنون روی گوشی های قدیمی می اندازد.

نکته مهم فقط به قاب دوربین محدود نمی شود. لبه پایین را ببینید. شاید فکر کنید آن روزنه سمت چپ مربوط به قلم باشد. با توجه به وسط لبه پایین که خروجی بلندگو است، آن محفظه احتمالا مربوط به پورت USB C می شود. همچنین طراحی فریم در لبه های پایین و بالا در مقایسه با لبه های کنار کاملا متفاوت و جذاب است.

طراحی گوشی های آینده شیائومی - حق اختراع ثبت شده - محصول نهایی نیست

طراحی گوشی های آینده شیائومی – حق اختراع ثبت شده – محصول نهایی نیست

اما اگر به نمای جلوی این طرح نگاه کنیم، سوراخ نمایشگر کوچک برای دوربین سلفی دیده می شود. همچنین مشخص است که نمایشگر حاشیه های مناسبی دارد. اگر از لبه به دستگاه نگاه کنیم، خمیدگی کمی در بخش نمایشگر وجود دارد. همچنین جدا بودن طراحی قاب دوربین با قاب پشتی از لبه سمت راست (از نمای جلو) مشخص است.

نمای جلو

نمای جلو

اما طراحی بعدی در نمای جلو خیلی متفاوت نیست مگر گوشه هایی که تیزتر از نمونه بالایی است. تفاوتی مثل سری S و Note سامسونگ. طراحی لبه های بالا و پایین هم متفاوت است. طراحی دوربین آشفته تر است و شخصا آن را نمی پسندم. با این حال طراحی قاب پشتی به شکلی است که کلیت فرم فکتور می میکس آلفا را تداعی می کند اما این بار قاب پشتی نمایشگرش با نمایشگر جلو یکپارچه نیست. البته مشخص نیست که اصلا لبه پشتی نمایشگر دارد یا نه.

برجستگی قاب دوربین کنتر از طرح قبلی به نظر می رسد. در کل یک طراحی جالب می تواند باشد البته به شرطی که قاب پشتی به دلیل خاصی این طراحی را داشته باشد. حداقل رنگ بندی متفاوت ارایه کند.

طراحی گوشی های آینده شیائومی - حق اختراع ثبت شده - محصول نهایی نیست

طراحی گوشی های آینده شیائومی – حق اختراع ثبت شده – محصول نهایی نیست

اما طرح آخر می توان نمای ساده تری روی قاب پشتی داشته باشد. دوربین های کم تعدادتر و با طراحی متفاوت از نمای سمت راست (از جلو). برجستگی دوربین تا لبه ادامه دارد که به نحوی خمیده است.

از نمای جلو این طرح هم دارای گوشه های تیزتر است. نمایشگر این دستگاه هم به نظر می رس که کمی خمیده باشد، حتی خمیده تر از طرح های بالا.

طراحی گوشی های آینده شیائومی - حق اختراع ثبت شده - محصول نهایی نیست

طراحی گوشی های آینده شیائومی – حق اختراع ثبت شده – محصول نهایی نیست

هنوز مشخص نیست که چه دستگاه هایی قرار است این طراحی را استفاده کنند. اصلا مشخص نیست که رسما این طرح ها به تولید برسد یا نه. با این حال گزینه های احتمالی می توانند شیائومی Mi Note 11 و شیائومی Mi 11T باشند.

نظر شما درباره این حق اختراع ها چیست؟ کدام را بیشتر پسندیدید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5G

حق اختراع ؟!!

قشنگ کپی کرده که حق اختراع چی عکس سوم هم که رندر اس ۲۲ هست
کلا چینی ها کپی کردن بلدن هارمونی و رابط کاربری شیائومی و هواوی کپی ios

BabLazar

مطمئنن سامسونگ بلده از حق خودش دفاع کنه و اگر کپی بود حق اختراع ثبت نمیشد

دوما کپی به این راحتیا نیست که فکر میکنید ، کلی قطعه زیر این طراحی چیده میشه تا قاب پشت شکل بگیره

انقدر سطحی فکر نکنید

ali_s

اولی که سری اس ۲۱ هست دقیقا 😐

اسکی روی از سری گلکسی S21😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)