حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع شیائومی برای حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر تمام صفحه ثبت شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

از سال 2018 حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، وارد بازار گوشی های اندروید شد. با وجود گذشت چندین سال اما این فناوری هنوز پیشرفت ویژه ای نکرده است. شاید بپرسید چرا؟ خب باید بگویم شاید چون نوآوری در حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بسیار دشوار است. به تازگی حق اختراع شیائومی برای حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر تمام صفحه ثبت شده است که می تواند جالب باشد.

حق اختراع شیائومی

اخیراً از پایگاه داده ملی ثبت اختراع چین، فاش شده که شیائومی حق اختراع یک فناوری جدید حسگر اثر انگشت را دریافت کرده است که به کاربر امکان می‌دهد برای باز کردن قفل گوشی از هر قسمت صفحه نمایش استفاده کنند. این خبر بسیار خوبی برای کاربر است، زیرا لازم نیست چندین بار برای باز کردن قفل گوشی خود تلاش کنید چرا که که نیازی نیست انگشت خود را به طور دقیق روی محدوده کوچک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش فعلی قرار دهید. با این فناوری شما هر کجای نمایشگر که انگشت بگذارید، اثرانگشتتان شناسایی خواهد شد.

حق اختراع شیائومی

حق اختراع شیائومی

در این حق اختراع، شیائومی نحوه عملکرد این فناوری را به نمایش می‌گذارد. حق اختراع شیائومی دارای آرایه‌ای از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز در زیر لایه پنل لمسی خازنی و بالای صفحه نمایش معمولی AMOLED است. آرایه گیرنده های نور مادون قرمز در بالای فرستنده های نور LED مادون قرمز قرار خواهند گرفت. همه فرستنده‌ها و گیرنده‌های نور LED مادون قرمز که در بالا ذکر شد، بلوک‌های اصلی برای اسکنر اثر انگشت تمام صفحه هستند.

ابتدا وقتی کاربر می خواهد اثر انگشت خود را روی صفحه اسکن کند، صفحه را با انگشت خود لمس می کند. صفحه لمسی خازنی موقعیت و شکل نوک انگشت را ثبت می کند، سپس مجموعه ای از فرستنده های نور LED مادون قرمز نور را از صفحه ساطع می کند آن هم فقط در شکل و موقعیت نوک انگشت. توجه داشته باشید که فرستنده های نور LED اطراف در این حالت روشن نمی شوند.

در مرحله بعد، نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشت منعکس می شود و به گیرنده های نور مادون قرمز می رسد. سپس از داده‌های سریع مادون قرمز برای ترسیم اثر انگشت استفاده می‌شود و با جزئیات اثر انگشت ذخیره‌شده‌تان مقایسه می‌شود تا بررسی شود که آیا کاربر همان کاربر ذخیره‌شده است یا خیر. در صورت صحت، کاربر می تواند قفل گوشی هوشمند خود را از هر قسمتی از صفحه نمایش باز کند!

هوآوی در واقع حق اختراع فناوری اثرانگشت تمام صفحه خود را در آگوست 2020 در شش بازار از جمله چین، اروپا، ایالات متحده، ژاپن، کره و هند ارائه کرد. با این حال هنوز اعلام نشده که این فناوری با وجود تحریم ها ارایه خواهد شد یا نه.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که باید حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر توسعه پیدا کند ای تشخیص چهره ۳ بعدی بهتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad MI

بنازم👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)