حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه اینترنت خانگی جهش خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اینترنت

با وجود اینکه ماه گذشته درباره بهبود جایگاه ایران در سرعت اینترنت ثابت و همراه برای شما نوشتیم اما همواره سرعت اینترنت خانگی پایین‌تر بوده است. این را به وضوح در گزارش محبوب ترین نوع اینترنت در ایران طبق آمار رگولاتوری تا پایان سال ۱۳۹۹ هم می توان دید. امروز و با توییت وزیر ارتباطات شنیده می شود که توسعه اینترنت خانگی جهش خواهد داشت.‌

جهش در توسعه اینترنت خانگی

وزیر ارتباطات در توییتی عنوان کرد که خبر مهمی برای صنعت ارتباطات دارد. این خبر با عنوان رفع مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی ارایه شد. تصویر توییت را می توانید اینجا ببینید:

جهش در توسعه اینترنت خانگی

جهش در توسعه اینترنت ثابت

در متن این توییت آمده:

‏«خبر مهم» برای صنعت ارتباطات

مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی رفع شد!

امروز پس از ۳ سال پیگیری و تلاش، دولت لایحه «بازپس‌گیری کانال‌ها، داکت‌ها و حوضچه‌های مخابراتی از مخابرات ایران» را به تصویب رساند. پس از خصوصی‌سازی مخابرات، این «تصرف» یک مانع جدی برای توسعه اینترنت خانگی بود.

او اطلاعات بیشتری درباره این اتفاق نداده است. در حقیقت بیشتر به بیان اطلاعات فنی پرداخته و نوید رشد ویژه در این زمینه را می دهد. اینکه چطور و چقدر اما مشخص است.

طبق آمار ارایه شده توسط Speedtest برای بازه زمانی معادل اسفند ۱۳۹۹، سرعت اینترنت موبایل ما با تقریبا نصف میانگین جهانی در بخش آپلود و برابری تقریبی در بخش آپلود، واقعا بد نیست. با ۱ پله رشد، رتبه ۸۳ جهانی بالاترین سرعت اینترنت موبایل به ایران می رسد.

در بخش اینترنت ثابت اما متاسفانه وضعیت ایران برعکس دیگر نقاط دنیا است. سرعت اینترنت ثابت ایران در مقایسه با میانگین جهانی تقریبا یک پنجم است. با این حال در همین بخش هم با ۲ پله رشد، رتبه ۱۳۲ جهانی بالاترین سرعت اینترنت ثابت به ایران رسید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شرایط چقدر بهبود پیدا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sircloner

اگه واقعا اجرا بشه عالیه
بالاخره از شر انحصار مخابرات راحت میشیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)