حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی وزیر ارتباطات جدید ایرانی است! درخواست وی برای همراهی مردم با گوشی ایرانی

نوشته

2 سال قبل | 20 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید

این داستان گوشی ایرانی مدت زیادی است که توسط مقامات مختلف عنوان شده و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود. وزیر ارتباطات جدید یعنی آقای عیسی زارع پور هم برای ادامه دادن شروع پرشور خود که با عباراتی مثل “از شبکه های اجتماعی ممنوعه استفاده نمی کنم” همراه بود، با این عبارت ادامه می دهد “گوشی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنم ایرانی است و ظرفیت‌های مناسبی نیز دارد.” وی ادامه نداد که “ظرفیت مناسب” چیست؟! بله گوشی وزیر ارتباطات جدید ایرانی است و درخواست وی برای همراهی مردم با گوشی ایرانی دیگر موضوعی که عنوان می کند.

گوشی وزیر ارتباطات جدید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از موبایل ایرانی استفاده می‌کند، گفت: گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه وزارتخانه متبوعش برای تولید موبایل ایرانی، گفت:

در حال حاضر سالانه حدود 10 تا 15 میلیون گوشی همراه وارد ایران می‌شود که این واردات حدود 3 تا 5 میلیارد دلار ارزبری دارد.

همینجا باید توجه داشته باشید که در شان وزیر ارتباطات نیست که با عدد بسیار غیر دقیق “۱۰ تا ۱۵ میلیون” به مقدار واردات موبایل کشور اشاره کند و جا داشت که عدد عنوان شده بازه دقیق تری داشته باشد. ما می دانیم که متوسط واردات موبایل به کشور حدود ۱۵ میلیون دستگاه است.

وی تصریح کرد:

گوشی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنم ایرانی است و ظرفیت‌های مناسبی نیز دارد.

وی درباره برند این دستگاه یا مدل آن هیچ اطلاعاتی نداد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:

ظرفیت‌های خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور شکل گیرد و مردم به این موبایل‌ها اطمینان کنند، البته ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما باید به این نکته توجه کرد که موبایل ایرانی تولید داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود، موجب اشتغالزایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزانتر است.

عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات جدید

عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات جدید

تولید گوشی‌های همراه متنوع به برنامه‌ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی نیاز دارد

وی با تاکید بر اینکه تولید گوشی‌های همراه متنوع به برنامه‌ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی نیاز دارد، ادامه داد:

ما در تلاش هستیم تا بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشی همراه از طریق تولید بومی تامین شود اما مردم نیز باید همراهی کنند زیرا حتی اگر محصولات باکیفیت نیز تولید شود اما مردم همراهی نکنند، اتفاق مثبتی در این زمینه نمی‌افتد.

عضو کابینه دوازدهم در پاسخ به این سوال که آیا گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند؟ توضیح داد:

بله؛ حتی سرمایه‌گذارانی ایرانی که اکنون در عرصه تولید در سایر کشورها فعال هستند، آمادگی دارند که ظرفیت خود را برای تولید گوشی همراه در ایران به کار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تولید انواع گوشی‌های همراه با کیفیت، شدنی است اما باید باور ملی شکل گیرد و مردم نیز صبر کنند، تصریح کرد:

گاهی ممکن است برخی گوشی‌ها یکی از توانایی‌های گوشی‌های خارجی را نداشته باشد، طبیعی است ابتدای کار تولید است باید مردم همراهی کنند، تا روزی که بتوان صادرکننده گوشی همراه بود.

وزیر ارتباطات از گوشی ایرانی ۲.۸ میلیون تومانی خبر داد

نظر شما درباره این اظهار نظرهای وزیر محترم جدید ارتباطات چیست؟ به هر حال تولیدات ODMطور که احتمالا برندهای داخلی به دنبال آن هستند خیلی نیازی به دانش فنی داخلی ندارد. اگر هم خط مونتاژ داخلی قرار باشد تقویت شود که بعید می دانم بتواند از نظر قیمتی به رقابت دستگاه های ارزنده چینی که حالا اسم و رسمی برای خود بهم زده اند برسند.

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir. talk

با این وضعیت تحریم و وضعیت اقتصادی ایران در منطقه فقط یه احمق این حرفا رو میزنه و فقط یه احمق این حرفا رو باور میکنه

Mahdi

گوشی ایرانی برای خودتون من به همین گوشی خارجی راضیم

Mohammadgps

این گوشیا هیچیش ایرانی نیست همش چینیه. الان ملت از ایران خودرو و سایپا حمایت کردن اینا بهتر شدن؟

آره جون خودت توان رقابتی رو دارن!
یه چیپست آشغال یونیساک یا مدیاتک میذاره نسخه اندروید خام که هیچ وقت بروزرسانی دریافت نمیکنه و لوازم جانبیاش مث کاور و گلس به احتمال نیم درصد پیدا میشه…
واقعا جای خنده داره!
احتمالا اسم گوشیش ذولفقار و حیدر و ایناست…

تازه اونم تو ایران تولید نمیشه تو چین تولید میشه میاد تو ایران یه اسم عوض میکنن میشه Made In IRAN.

Mahdi

من جهرمی میخوام 😁

#دانلودآذری_جهرمی

نیما عرفانی

#Ulefone made in iran
“عضو کابینه دوازدهم در پاسخ به این سوال که آیا گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند؟ توضیح داد:

بله؛ حتی سرمایه‌گذارانی ایرانی که اکنون در عرصه تولید در سایر کشورها فعال هستند، آمادگی دارند که ظرفیت خود را برای تولید گوشی همراه در ایران به کار بگیرند.”

در ادامه بزرگوار افزود : دو شرکت جی ال ایکس و صاایران دارن رو دو پرچمدار رقابتی با اسم رمز “صاعقه” و “فتح المبین” کار میکنن که در بخش سیستم عامل و پردازنده از هارمونی او اس بومی با پوسته ی gmui و اندروید ۱۲ با پوسته ی siui ، و چیپست Unisoc T8585 بهره میبرن . سنسور دوربین اصلی imx 800 سونی و Isocell HP1 سامسونگ ذکر شده(مدیران هواوی در صدد فهمیدن چگونگی فائق آمدن ایران بر تحریم های آمریکا قرار گرفتن) و برای نمایشگر هم گمانه زنی ها حاکی از اینه که دو کمپانی مذکور رو پنل OLED شارپ و E5 سامسونگ با رفرش ریت منفیِ ۶۰ و رزولوشن ۷۲۰p حساب ویژه ای باز کردن. شایان ذکر است ؛ گویا قیمت تمام شدهٔ این دو پرچمدار وطنی زیر ۵۰۰ دلار هست و در همین راستا وضعیت قرمز و بحرانی در دو شرکت ریلمی و ردمی شکل گرفته!
به محض انتشار هرگونه اخبار تکمیلی دیگر پیرامون این موضوع، متعاقباً اعلام خواهد شد …

نیما عرفانی

✅☑️اطلاعیه؛
نمایشگر ساخت شارپ و سامسونگ تکذیب شد. به منظور کاهش قیمت ، نمایشگر دو گوشی به صورت مشترک توسط جی پلاس/ ایکس ویژن و اسنوا/سام تولید میشه. عوضش رفرش ریت متغیر از ۱ تا ۶۰ هرتز داره و رزولوشن هم شده +HD.

حاصل ذهن مریض😂👍🏼👌🏼

AŁɪ

اره توان رقابت با دستشویی رو داره 🙂😂

javad19056

حالا مثلا از حمایت ایران خودرو و سایپا چ خیری دیدیم ک از این ببینیم😑 والا ما ۳ تا جی پلاس q10 ب اصطلاح ایرانی خریدیم ب ۶ ماه نرسیده هرکدوم ی مرگشون شد … با همون پول رده پایین سامسونگ یا شیامی خریده بودیم حداقل ۲ سال کار میکرد … پرچمدار ک دیگه عقده شد بزارین با میانرده خوش باشیم حداقل🙌

ali.reza.9821

من نمیدونم چرا پافشاری روی تولید موبایل چینی گمنام با اسم ایرانیه ؟! خب الان که هواوی تحریمه و با چین هم قرارداد تجاری بیست و خوردی ساله داریم، با هواوی قرارداد تولید گوشی هاش تو ایران ببندید هم کلی ایرانی سرکار میره هم حداقل یک برند درجه یک و پیشرو داریم

mahmoudbb

شرط میبندم آقای وزیر گوشی آیفون ۱۳ پروکسی رو خونه گذاشتن و وقتی سرکار هستن گوشی ایرانی رو دستشون میگیرن

mahmoudbb

ایشون آیفون ۱۲ پرو مکس رو خونه میزارن و خط دوم رو میزارن رو گوشی ایرانی و تبلغ ساده زیستی و حمایت از تولید ملی میکنن

ali_s

ببخشید اسپم
از بین اپراتور های adsl شاتل و مخابرات و آسیاتک کدوم سرعت دانلود و پینگ بهتری داره
(شهر اهواز)

afsoon

ایران اصلا دانش و تکنولوژی لازم واسه ساخت ساده ترین نوع تلفن های همراه رو نداره و شرکت های ایرانی که ادعای ساخت تلفن همراه و تبلت رو دارن تنها کارشون سفارش دادن به شرکت های چینی و وارد کردن گوشی به صورت کامل ساخته شده هست حتی همون کارتن گوشی هم در ایران ساخته نمیشه .این وسط فقط باعث وجود رانت و توزیع ثروت به یه عده خاص میشه .سرطان خودرو سازی رو ببینید و درس عبرتی بشه واستون در برابر سرطان سازی های جدید .

ARMTIN

نه از خود شما ، نه از اجناس بنجل تون حمایت نخواهیم کرد
تنهای چیزی که این چند دهه به مردم تحمیل کردید فقط پسرفت بوده و بس

MH

این یارو رو باید با پراید ( تولید ملی ) زیر گرفت دیگه اینقدر حرف اضافه نزنه😐

ali karimi

وزیر جان از همون شعاری که دادی وگفتی از پیام رسانهای خارجی استفاده نمیکنم مشخصه که چیکار میخوایی کنی، دوم اینکه وقتی میگی گوشیم ایرانیه اول اینکه خالص ایرانی نیست و بیشتر لوازمش چینیه، حااا بگیریم کلا ایرانی خب برندشم بگو دیگه، دوم اینکه تو این تحریم شما نمیتونید گوشی درست کنید که توان رقابت با نمونه خارجی خودش داشته باشه حتی چینی ها بالاترش که باید داخل خواب ببینید مثل سامسونگ، اپل، خودرو سازهای ما که الان خیلی ساله خو بحث تولید خودرو هستن و تجربه کافی هم دارن نمیتونن یه خودروی خوب درست کنن البته هرچندکه بگیم نمیخوان، اونوقت شما گوشی میخوای درست کنی که توان رقابت با خارج داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)