حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رفع باگ MIUI توسط شیائومی و به وسیله تعامل با کاربران در حال انجام است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، شیائومی، مشکلات

شیائومی، یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در سطح جهان است. به همین دلیل، کاربران این کمپانی از آن توقعات زیادی دارند. پیش از این، کاربران شیائومی مشکلاتی را با رابط کاربری اختصاصی این برند تجربه کرده بودند. اما اکنون، خبر از رفع باگ MIUI توسط شیائومی می‌رسد. در ادامه، به جزئیات این موضوع نگاهی خواهیم داشت.

رفع باگ MIUI توسط شیائومی و به واسطه تعامل با کاربران

اگر به یاد داشته باشید، گفته بودیم که کاربران شیائومی به طور گسترده‌ای از رابط کاربری MIUI و مشکلات آن ناراضی هستند. به همین دلیل، شاهد اعتراضات آن‌ها نسبت به این موضوع بودند.

 

مشکلات رابط کاربری MIUI و بی توجهی شیائومی به آن‌ها و ارسال نامه سرگشاده طرفداران

 

پس از آن، شیائومی اعلام کرد که به نظرات کاربران برای بهبود رابط کاربری MIUI نیاز دارد. اما در خبر جدید منتشر شده از سوی Gizchina، این امر به طور گسترده در حال انجام شدن است. شیائومی، فعلاً مشکلی در ارائه به روزرسانی‌ها ندارد و در حال عرضه به روزرسانی‌های مهم خود، از جمله آپدیت MIUI 12.5 به طور گسترده است. با این حال، به نظر می‌رسید که شیائومی تنها به کاربران چینی خود اهمیت می‌دهد. این موضوع، باعث شد تا شاهد اعتراض گسترده کاربران جهانی این غول فناوری باشیم. این کاربران، درخواست تغییر در رویکرد MIUI و شیائومی را داشتند. یکی از چالش‌های بزرگ MIUI، باگ‌ها و مشکلات متعدد آن برای بسیاری از دستگاه‌ها است. علاوه بر این، نسخه جهانی این رابط کاربری از امکانات کم‌تری برخوردار است. اما خوشبختانه، شیائومی نظرات و شکایات کاربران خود را نادیده نگرفته است. این شرکت، اذغان دارد که مشکلاتی در رابط کاربری MIUI وجود دارد. اما متأسفانه رفع این اشکالات زمان بر می‌باشد.

رسیدگی به نیاز و شکایات کاربران توسط شیائومی

شیائومی به منظور آرام کردن جو منفی ایجاد شده، به کاربران خود پاسخ داد. به همین ترتیب، نظرسنجی‌های مختلفی برای این کار ایجاد شد. در این نظرسنجی‌ها، از کاربران خواسته شده بود تا مشکلات خود را مطرح کنند. ظاهراً به دلیل تنوع مدل‌ها و توسعه نرم افزاری آن‌ها، شیائومی درک بالایی از میزان خطاهای این رابط کاربری ندارد. اما این خوب است که شیائومی سعی در تعامل با کاربران خود دارد.

نکته قابل توجه، این است که نظرسنجی‌های مورد اشاره، فقط برای دو روز (٢ تا ۴ ژوئن یا همان ١٢ تا ١۴ خرداد) باز بوده‌اند. در همین راستا، شرکت در آن‌ها دیگر امکان پذیر نیست. شیائومی برای تلاش در راستای حل مشکلات کاربران، بیاینه ۴٩٩ خود برای توسعه دهندگان را منتشر کرد. در این بیانیه، از توسعه دهندگان خواسته شده بود تا با توجه به درخواست کاربران و سطح مشکلات گزارش شده، به حل آن‌ها بپردازند. این نسخه از فریمور رفع اشکال شده شیائومی، در صورت تأیید برای دستگاه‌های گزارش شده عرضه خواهد شد.

 

افزودن کنترل سنتر MIUI 12 شیائومی با اپلیکیشن Mi Control Center روی هر گوشی اندرویدی دیگر

 

به طور ملموسی این به روزرسانی، مشکلات موجود در پوسته کاربری MIUI را برطرف می‌کند. یکی از بهبودهای این به روزرسانی، حل مشکل سیاه شدن صفحه و اجرای مجدد بازی‌ها است. این مسئله، به یکی از چالش‌های مهم در گوشی‌های برجسته شیائومی تبدیل شده بود. همچنین در برخی مواقع، کاربران پس از قفل گشایی دستگاه خود، با یک صفحه سیاه مواجه می‌شدند. حل شدن این مشکل، تا چند ثانیه طول می‌کشید. این به روزرسانی، مشکلات موجود در نمایش انیمیشن‌ها را نیز حل خواهد کرد. یکی از گزارشات گسترده، در مورد مشکل فریز شدن اپ‌ها و عدم کارکرد صحیح آن‌ها در Redmi K30i 5G بود.

مشکل استفاده از حسگر تشخیص اثرانگشت در برخی از دستگاه‌های شیائومی

در بحث حسگر تشخیص اثرانگشت، شیائومی یکی از برندهایی بوده است که در این بخش صاحب نام بوده است. اما به نظر می‌رسد که برخی از مدل‌های بهره مند از این قابلیت، با مشکلاتی در زمینه بازگشایی قفل به وسیله تشخیص اثرانگشت مواجه هستند. علاوه بر این، مشکل سیاه شدن صفحه پس از بازگشایی، یکی از مشکلات شایع در این زمینه است. اما شایان ذکر است که خوشبختانه این باگ در به روزرسانی بعدی MIUI حل خواهد شد.

عدم نمایش صحیح انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویبره و بازگشایی صفحه به وسیله حسگر تشخیص اثرانگشت برخی از گوشی‌های شیائومی، از دلایل نارضایتی کاربران است. با این حال، شیائومی بر روی حل مشکل این بخش تمرکز ویژه‌ای را داشته است. در کل، این رسیدگی به درخواست کاربران و رفع باگ MIUI توسط شیائومی، از تلاش بی وقفه این کمپانی برای حل مشکلات مذکور حکایت دارد.

نظر شما در مورد این عمل شیائومی و رفع باگ MIUI چیست؟ آیا با باگ‌ها و مشکلات مذکور روبه‌رو شده‌اید؟ کدام یک از قابلیت‌های رابط کاربری MIUI برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

بالاخره
اندروید ۱۱ هم برا گوشی های ۲۰۱۹ بده a20 گرفت بعد تو هنو به سری ردمی نوت هشت ندادی

ali.reza.9821

سامسونگ برای پایینرده هاش هم اندروید 11 داد و بسیار هم عملکردش عالیه ولی این هنوز تو باگ رابط کاربریش مونده !
از نظر اپدیت نسخه ی اندروید دادن هم که افتضاحه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️