حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزودن کنترل سنتر MIUI 12 شیائومی با اپلیکیشن Mi Control Center روی هر گوشی اندرویدی دیگر

یکی از مزیت‌های برخورداری یک گوشی از سیستم عامل اندروید، بهره مندی از آزادی زیاد در پوسته‌های آن و شخصی سازی محیط کاربری است. در این سیستم عامل، شما می‌توانید به سادگی و با نصب برنامه‌های مختلف، ظاهر و کارکرد گوشی خود را بهبود ببخشید. به همین صورت، قصد داریم اپلیکیشن Mi Control Center را به شما معرفی کنیم. با نصب این اپ، شما قابلیت شخصی سازی نوتیفیکیشن بار خود را با سبک و سیاق رابط کاربری MIUI 12 شیائومی خواهید داشت.

کنترل سنتر MIUI 12 شیائومی

اگر به یاد داشته باشید، ویژگی کنترل سنتر شیائومی، به همراه رابط کاربری MIUI 12 معرفی شد. در این ویژگی، قابلیت استفاده از یک کنترل سنتر مشابه آن چه که در iOS دیده شده بودیم، به کاربران اعطا می‌شود. این قابلیت، توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران را جلب کند. به همین ترتیب، این قابلیت، یکی از بخش‌های دوست محبوب‌تر رابط کاربری MIUI 12 یا نسل‌های جدیدتر آن است. شاید برخی از ما نیز دلمان خواسته باشد تا این ویژگی را بر روی گوشی خود امتحان کنیم.

همچنین بخوانید: آموزش نصب تم HarmonyOS هواوی روی گوشی های این شرکت و آنر

خب، باید بگوییم که شما می‌توانید به سادگی کنترل سنتر MIUI 12 شیائومی را بر روی گوشی اندرویدی خود از هر کمپانی داشته باشید. حال ما قصد داریم تا در ترنجی، روش استفاده از Mi Control Center را به شما آموزش دهیم. نصب اپلیکیشن Mi Control Center ساده‌تر از هر چیزی است. کافی است تا آن را از لینک زیر دانلود کنید و سپس، به استفاده از آن بپردازید:

📥 دانلود برنامه Mi Control Center شیائومی از Google Play 📥

در ادامه، نگاهی به قابلیت‌های این اپلیکیشن خواهیم داشت و از تجربیات خود در حین کارکرد با Mi Control Center خواهیم گفت.

چگونگی فعال کردن اپلیکیشن Mi Control Center

در ابتدا، این اپلیکیشن را از Google Play دانلود کنید. پس از نصب، از شما درخواست می‌شود تا چند دسترسی را به این برنامه بدهید. این دسترسی‌ها، مربوط به اطلاعات تماس، منوی Accessibility و Write Settings هستند. این دسترسی‌ها، برای فعال شدن و کارکرد بدون ایراد کنترل سنتر در گوشی شما هستند. پس از آن، می‌توانید وارد اپ شوید و به امکانات آن دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که Mi Control Center، دارای یک نسخه Pro نیز می‌باشد. با این وجود، ما از نسخه عادی و رایگان استفاده کردیم که در Google Play نیز قرار گرفته است. شما می‌توانید به صورت جداگانه، نسخه Pro را دریافت کنید که از قابلیت‌‌های دیگری نیز برخوردار است.

پس از اجرای برنامه، شما می‌توانید این برنامه رو خاموش یا روشن کنید. پس از آن، دو نوع از نوتیفیکیشن بار اختصاصی MIUI در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کاربران توانایی انتخاب یکی از این دو مورد را خواهند داشت. با استفاده از Notification Shade، همان نوتیفیکیشن بار ساده شیائومی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

حالت Notification Shade

حالت Notification Shade

اما بحث اصلی ما، در مورد Control Center رابط کاربری MIUI 12 است. کنترل سنتر شیائومی، به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول، مربوط به کنترل‌ها و تنظیمات گوشی است. در مقابل، بخش دوم برای چک کردن اعلان‌های دریافتی است. شما می‌توانید فضای مربوط به این دو بخش را تنظیم کنید. به طور مثال، ما بخش کنترل‌ها را در سمت راست و بخش اعلان‌ها را در سمت چپ گذاشتیم. همچنین فضای بیشتری را به بخش کنترل‌ها اختصاص دادیم تا استفاده از آن، ساده‌تر شود.

هم اکنون، شما کنترل سنتر خود را در دست دارید. در این کنترل سنتر، شما قابلیت حذف یا اضافه کردن ویژگی‌های اختصاصی خود را خواهید داشت. به همین صورت، چینش آیکون‌های پنل کنترل را خواهید داشت. حذف یا اضافه کردن تنظیمات جدید نیز امکان پذیر است.

قابلیت‌های شخصی سازی در اپ کنترل سنتر شیائومی

به طور خلاصه، این اپلیکیشن دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است. شما می‌توانید شکل آیکون‌های بخش کنترل را تغییر دهید، بک گراند پنل اعلان را محو کنید و یا حتی رنگ آن‌ها را تغییر دهید!

ظاهر پنل کنترل سنتر اپلیکیشن Mi Control Center

در ابتدا، شکل آیکون‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های Mi Control Center باشد. در این بخش، لیست بلند بالایی از شکل‌های آیکون بخش کنترل به چشم می‌خورد. شما می‌توانید بسیاری از آن‌ها را به سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین در دیگر تنظیمات قسمت Layout، قابلیت‌هایی برای تنظیم انیمیشن جابه‌جایی بین اسلایدها، شکل گوشه آیکون‌های بزرگ بخش کنترل، خاموش کردن گوشی به وسیله پنل اعلان و بسیاری دیگر از این موارد، در همین بخش قرار گرفته‌اند.

اما بخش Color، یکی دیگر از قسمت‌هایی است که شما قابلیت شخصی سازی زیادی را در آن به دست خواهید آورد. در این جا، شما می‌توانید انتخاب کنید که رنگ هر بخش از کنترل سنتر گوشی شما، به چه شکل باشد. طیف رنگ‌های در دسترس، به صورت شخصی سازی شده در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

در ادامه، بک گراند این کنترل سنتر قابلیت شفاف شدن یا شفاف نشدن را دارد. این مورد، به صورتی است که شما می‌توانید تعیین کنید که پس زمینه کنترل سنتر شما، دارای افکت Blur باشد یا خیر. برای فعال سازی این قابلیت، از شما درخواست می‌شود تا چند ثانیه در صفحات خود بچرخید تا برنامه مورد اشاره، بهتر بتواند به مات کردن پس زمینه بپردازد. رنگ پس زمینه در حالت شفاف نیز قابل تنظیم است. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مقایسه‌ای از این دو بخش صورت گرفته است.

بخش Dynamic Color Notifications یا رنگ بندی پویای اعلانات، به منظور هم رنگ شدن اعلان دریافتی با رنگ برنامه، قابل فعال سازی است. به نظرم، این قابلیت یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن Mi Control Center است. در ادامه، دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن، مانند فعال کردن نشانگر سرعت دانلود اینترنت، ثانیه شمار در ساعت، هشدار دهنده استفاده بیش از حد از اینترنت همراه و موارد زیادی در این اپلیکیشن وجود دارند.

تمام این قابلیت‌ها، به میزان شخصی سازی بسیار بالای برنامه کنترل سنتر شیائومی اشاره دارند. به همین دلیل، می‌توان گفت که اپلیکیشن Mi Control Center، یکی از برترین اپ‌های اعلانات سوم شخص در سیستم عامل اندروید است. با این حال، همان طور که می‌دانید، هیچ اپلیکیشنی بدون باگ و مشکلات نیست. اکنون، قصد داریم تا مروری بر تجربیات خود در حین استفاده از این اپلیکیشن داشته باشیم.

تجربیات ترنجی در حین کارکرد با Mi Control Center

 

 

در ابتدا، ما این اپلیکیشن را بر روی یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید ١٠ اجرا کردیم. در همان لحظه اول، کارکرد روان و بدون نقص این برنامه، توجه ما را به خود جلب کرد. بیشتر دستورات در کنترل سنتر، با سرعت و بدون ایراد انجام می‌گرفتند.

اما با گذشت زمان، شاهد سنگین‌تر شدن این پنل اعلان و شروع لگ‌ها بودیم. کارکرد این برنامه، همچنان روان بود. اما شاهد وقوع تأخیرها و لگ‌های محسوسی در آن بودیم. این لگ‌ها، تا جایی ادامه پیدا کردند که گوشی تحت بررسی، به حالت Freeze در آمد و چند ثانیه هنگ کرد! اما پس از آن، با Force Stop شدن Mi Control Center، کارکرد روان آن مجدداً بازگشت. بخش اعلان‌ها نیز تا حدودی با تأخیر مواجه است و ممکن است دستورات را به خوبی اجرا نکند. اما در کل، دسته بندی عالی اعلان‌های دریافتی و ظاهر دلربای کنترل سنتر، می‌توانند تا حدودی این نقاط ضعف را جبران کنند.

 

تاریخ معرفی MIUI 13 مشخص شد + دستگاه‌های دریافت کننده

 

در بخش مات شدن پس زمینه، ممکن است در برخی مواقع، شاهد به اصطلاح گیج زدن این قابلیت باشیم! به طوری که پس زمینه مات نمی‌شود. پس از چند بار باز و بسته کردن کنترل سنتر، بالأخره قابلیت مات شدن باز می‌گردد. در نهایت، باید بگوییم که این اپ، عملکردی مانند کنترل سنتر اصلی شیائومی در رابط کابری MIUI ندارد. با این حال، توسعه دهندگان آن سعی کرده‌اند تا بیشترین شباهت را در عملکرد کنترل سنتر شخص ثالث خود به ارمغان بیاورد.

در مقابل، قابلیت‌های شخصی سازی در Mi Control Center، فراتر از چیزی است که در کنترل سنتر MIUI 12 مشاهده کرده بودیم. در نتیجه، باید بگوییم که اگر از نوار اعلان گوشی خود خسته شده‌اید و به دنبال یک نوار اعلان جدید می‌گردید، اپلیکیشن Mi Control Center قطعاً به یکی از بهترین انتخاب‌های شما بدل خواهد شد.

نظر شما در مورد این اپلیکیشن چیست؟ آیا طراحی نوار اعلان این اپلیکیشن را می‌پسندید؟ شما از کدام بخش Mi Control Center بیشتر خوشتان می‌آید؟ عملکرد این اپلیکیشن بر روی دستگاه اندرویدی شما چگونه بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

برای من مشکل داشت پاکش کردم
مشکلم با تنظیم روشنایی بود تو کنترل سنتر بود
یهو یه طوری میشد دیگه نمیشد روشنایی رو تغییر داد اصلا هر چی میخواستی کم و زیاد کنی انگار نه انگار.
بعد صفحه رو که قفل میکردم دوباره انلاک میکردم روشنایی صفحه رو تا ته کم کرده بود یا می‌برد حدود ۶۰ خود به خود تغییر میکرد هی باید دوباره تنظیم میکردم
حالا نمی‌دونم فقط برای من این طور شده یا باقی دوستان هم مشکل داشتند

Pouya

بد نوشتم که 😂

✓مشکلم با تنظیم روشنایی تو کنترل سنتر بود

m.b

لعنتی این امکاناتش از خود کنترل سنتر شیائومی هم بیشتره که…😐

M.Y

برای من لگ داره خیلی
و خیلی از کنترل هاش رو گوشی من نداره مثل دارک مود و فلان و بهمان…
در کل تجربه خوبی بود

M.Y

نه کم کم خوب شده 👌

DOCTOR STRANGE

برای من که روونه و سرعت خوبی داره شخصی سازی های خوبی هم داره
فقط کاش بخش مرور فعالیت ها و کم و زیاد کردن صداش هم مثل شیائومی میشد

در کل خوشم اومد یکم گوشی از یکنواختی درومد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️