حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه اینترنت 6G هواوی از سال ٢٠١٧ و اینترنت 5G این کمپانی از سال ٢٠٠٩ آغاز شده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، شبکه 5G، شبکه 6G، هواوی

هواوی، غول فناوری چین است. این کمپانی چینی، از پیشروهای بخش فناوری ارتباطات است. به همین دلیل، شاهد پرچمداری هواوی در توسعه اینترنت 5G بودیم. اکنون، خبر رسیده است که توسعه اینترنت 6G هواوی از سال ٢٠١٧ و توسعه اینترنت 5G این کمپانی، سال ٢٠٠٩ آغاز شده بوده است.

هواوی و پیشروی در توسعه نسل‌های جدید ارتباطات بی سیم

شرکت چینی هواوی، یکی از بازیگران اصلی بخش ارتباطات بی سیم و نسل‌های جدید اینترنت است. پیشرفت‌های این کمپانی چینی، غیر قابل انکار است. اما برخی از مشکلات، مانند تحریم‌های جدید وضع شد علیه هواوی، در کند شدن روند پیشرفت آن دخیل هستند.

 

تحریم بیشتر هواوی توسط امریکا با ممنوعیت سرمایه گذاری در این شرکت و ۵۹ شرکت دیگر

 

به هر حال، هواوی با رهایی از تحریم‌ها، می‌تواند شروعی تازه را داشته باشد. اما جدا از این موارد، بر اساس گزارشی از Huawei Central، هواوی مدت زمان زیادی است که مشغول توسعه نسل‌های 6G و 5‌G اینترنت است.

توسعه اینترنت 6G هواوی در کنار فناوری 5G آن

امروز، Eric Xu، یکی از رؤسای هواوی در رویداد جدید این کمپانی، در مورد نوآوری‌های آن صحبت کرد. در حین صحبت‌های او، چشم انداز جدیدی به عملکرد هواوی در گذشته به شرکت کنندگان داده شد. به طور مثال، وی گفت که او پیش‌تر در سال ٢٠١٣ گفته بود که قرار است 5G تا ١,٠٠٠ برابر سریع‌تر از اینترنت 4G باشد. همچنین او گفته بود که اینترنت 5G، باید بتواند ١٠٠ میلیارد دستگاه مجهز به اینترنت اشیا را با سرعت ١٠ گیگابیت بر ثانیه به یکدیگر متصل کند!

نسل پنجم اینترنت هواوی

اریک همچنین مطرح کرده است که هواوی شروع تحقیقات خود بر روی اینترنت 5G را از حدود ١٢ سال پیش، یعنی در سال ٢٠٠٩ میلادی آغاز کرده است. بنابراین، هواوی یکی از پیش قدم‌ها در پیشرفت فناوری 5G بوده است. این در حالی بود که اولین شبکه 4G گسترده جهان به تازگی در همان سال وارد کشورهای نروژ و سوئد شده بود.

علاوه بر همین موضوع، چین تا سال ٢٠١٣ مجوز استفاده گسترده از شبکه اینترنت 4G را دریافت نکرده بود. اما هواوی پس از صدور تأییدیه استفاده از 4G و زمزمه‌های ظهور اینترنت 5G، سرمایه گذاری بیشتری را در این صنعت انجام داد. به طوری که این کمپانی، مبلغی در حدود حدود ۶٠٠ میلیون دلار آمریکا سرمایه گذاری انجام داده است. این مبلغ، برای توسعه 5G برای ۵ سال آینده کنار گذاشته بود.

در نهایت، پس از ١٠ سال تحقیق و توسعه، این شبکه تجاری در سال ٢٠١٩ میلادی توسط هواوی به صورت رسمی و جهانی معرفی شد. اریک اشاره کرد که این سرمایه ۶٠٠ میلیون دلاری، همچنان باقی مانده بود. در نهایت، او در پایان سخنرانی خود اشاره کرد که توسعه اینترنت 6G هواوی از سال ٢٠١٧ آغاز شده است. به طوری که این زمان، دو سال زودتر از تجاری سازی اینترنت 5G است. طبق اطلاعات منتشر شده پیشین، شبکه 6G هواوی در سال ٢٠٣٠ میلادی به صورت عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت. سرعت اینترنت 6G، حدوداً ۵٠ برابر اینترنت 5G می‌باشد. سرعت دانلود نیز احتمالاً رکورد ١,٠٠٠ گیگابیت بر ثانیه را خواهد شکست!

نظر شما در مورد آغاز توسعه شبکه 6G هواوی از ۴ سال پیش چیست؟ فکر می‌کنید که هواوی چه اهمیتی برای این صنعت دارد؟ آیا وجود نسل ششم اینترنت ضروری است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

ایران هنوز 5G. نیومده( البته اومده ولی خیلی کم) اونوقت هواوی از 4 سال پیش داشته رو 6G تحقیق میکرده.. یادمه حدود یک سال پیش تو اخبار گفتن که هواوی اولین ماهواره برای توسعه 6G را به فضا فرستاد👏

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️