حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت Apple Watch Series 6، برابر با ١٣۶ دلار است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند

اپل واچ‌ها، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اپل حدودا ۸ ماه پیش از ساعت هوشمند Apple Watch Series 6 خود رونمایی کرده بود. درحالی که قیمت پایه این محصول، ٣٩٩ دلار است، هزینه ساخت این محصول بسیار کم‌تر از این مبلغ است. در ادامه، به جزئیات بیشتری از هزینه ساخت Apple Watch Series 6 می‌پردازیم.

اپل واچ سری ۶، جذاب اما گران

اپل بر بازار جهانی ساعت‌های هوشمند مسلط است. امکانات کاربردی و حرفه‌ای این ساعت هوشمند در کنار جفت سازی یکپارچه با دیگر دستگاه‌های اپل، دلیل این امر است. بر اساس آمار Counterpoint، اپل ٣٣ درصد از سهم بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را در سه ماهه ابتدایی سال ٢٠٢١ میلادی در اختیار داشته است.

 

اپل واچ ۶ / Apple Watch 6 رسما معرفی شد

هزینه ساخت Apple Watch Series 6

به تازگی، Counterpoint به سراغ بررسی اجزای Apple Watch Series 6 و یافتن قیمت آن‌ها رفته است. نتیجه این تحقیقات، به رقم جالبی ختم شده است. به ادعای Counterpoint، هزینه ساخت نهایی اپل واچ سریز ۶، تنها ١٣۶ دلار می‌باشد! به همین علت، هزینه ساخت تمام قطعات این ساعت هوشمند اعم از نمایشگر، حسگرها و تراشه، حدود ٣۴ درصد از قیمت نهایی این محصول را تشکیل می‌دهند.

هزینه ساخت بخش‌های مختلف اپل واچ سریز ۶ به شرح تصویر

هزینه ساخت بخش‌های مختلف اپل واچ سریز ۶ به شرح تصویر

به همین صورت، Counterpoint نموداری از هزینه هر بخش برای ساخت این ساعت هوشمند را به طور جداگانه‌ای منتشر کرده است. ابتدا از بخش نمایشگر شروع می‌کنیم. این بخش، ١٣.٢ درصد از هزینه ساخت کلی را به خود اختصاص داده است. نمایشگر اپل واچ سریز ۶، دارای پنلی از نوع Retina LTPO OLED است. این نمایشگر دارای بیشینه نوری ١,٠٠٠ نیتی است. در بخش بعدی، نوبت به پردازشگر و مشخصات سخت افزاری Apple Watch Series 6 می‌رسد. اپل از پردازشگر S6 خود در این ساعت هوشمند پرچمدار استفاده کرده است. این پردازشگر، تا ٢٠ درصد نسبت به نسل قبل خود سریع‌تر است.

هسته‌‌های این پردازشگر، همان هسته‌‌های کوچک Apple A13 با حداکثر فرکانس کاری ١.٨ گیگاهرتزی است. تراشه Apple U1 برای باند فوق عریض در این ساعت هوشمند تعبیه شده است. تراشه Apple W3 نیز مسئول بخش ارتباطات Apple Watch Series 6 را بر عهده دارد. ١ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X به همراه ٣٢ گیگابایت حافظه داخلی ساخت کمپانی SK Hynix، برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. از هزینه ساخت Apple Watch Series 6، ٢٣.٧ درصد سهم این بخش است.

 

سیستم عامل WatchOS 8: از نسل بعدی سیستم عامل اپل واچ چه می‌دانیم؟

 

در Apple Watch Series 6، شاهد استفاده از حسگرهای مختلفی هستیم. از جمله این حسگرها، می‌توان به حسگر تشخیص غنای اکسیژن خون، میزان ضربان قلب، ژیروسکوپ، حسگر تشخیص سقوط و مواردی از این قبیل اشاره کرد. هزینه استفاده از تمام این حسگرها، ١٢ درصد از این ١٣۶ دلار است. باتری Apple Watch Series 6، دارای ظرفیت ٣٠۴ میلی آمپر ساعتی است. فناوری شارژ سریع، در این نسل نیز پشتیبانی می‌شود. بخش باتری نیز ۶ درصد از هزینه ساخت را از آن خود کرده است.

با توجه به این که متریال ساخت و قیمت برخی از نسخه‌های اپل بر این اساس متفاوت است، قیمت نسخه پایه این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است. پوشش و مواد به کار رفته در بدنه مانند فریم فلزی، روکش ساخته شده از مواد مختلف و بند سیلیکونی، در کل ١٣.٣ درصد از هزینه ساخت را تشکیل داده است. دیگر تجهیزات به کار رفته در Apple Watch Series 6، همگی ١۴ درصد از هزینه ساخت Apple Watch Series 6 را تشکیل داده‌اند. تجهیزات به کار رفته در جعبه اپل واچ سریز ۶، ارزشی برابر با ١٠ درصد هزینه ساخت این ساعت هوشمند را دارند. در نهایت، این موارد هزینه‌های دیگر در ساخت Apple Watch Series 6 هستند:

– هزینه مونتاژ و تست نهایی (عیب یابی محصولات): ۵ درصد

– مدیریت صدا و مصرف: ٣ درصد

– هزینه توسعه بخش نرم افزار: کم‌تر از ١ درصد

در نهایت، اگر بخواهیم به صورت دقیق حساب کنیم، اپل با فروش هر واحد از نسخه پایه Apple Watch Series 6، حدود ١٩٣ درصد سود کسب می‌کند. این رقم، بسیار زیاد است. به همین صورت، اپل می‌توانست اپل واچ سریز ۶ خود را با قیمت کم‌تری ارائه کند. اما با این وجود، اپل واچ سریز ۶ از مشخصات جذابی در برابر رقبای خود بهره می‌برد.

نظر شما در مورد هزینه ساخت Apple Watch Series 6 چیست؟ به کدام یک از رقبای اپل واچ سریز ۶ علاقه مند هستید؟ به نظر شما این اقدام اپل عادلانه است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️