حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت MatePad Pro 2 هواوی در ۲ مدل با اندازه و تراشه متفاوت رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، تبلت، هواوی

هواوی با وجود تمام سختی‌های راه خود، امروز مراسمی بزرگ را برگزار کرد تا ثابت کند همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین ترتیب، این کمپانی از سه تبلت جدید خود پرده برداری کرد. تبلت‌هایی که دو مدل از آن‌ها، مجهز به تراشه‌های کوالکام هستند! در همین راستا، تبلت MatePad Pro 2 هواوی در کنار MatePad 11 رسماً معرفی شد. در ادامه این مطلب، نگاهی به مشخصات این محصولات خواهیم داشت.

تبلت میت پد پرو ٢

نسل جدید تبلت MatePad Pro هواوی، قبلاً در پوسترهای تبلیغاتی لو رفته بود. ما پیش از این در ترنجی، در مورد این پوسترها نیز این صحبت کرده بودیم. طراحی کلی این تبلت، ما را هیجان زده‌تر از قبل کرده بود. اما در نهایت، هواوی به شایعات پایان داده است و این بار، نوبت به رونمایی از نسل جدید MatePad Pro ها رسیده است.

 

تبلت هواوی MatePad Pro 2 در پوسترهای جدیدی لو رفت

 

به گزارش The Vegre، تبلت جدید هواوی که MatePad Pro 2 نام دارد، توسط این کمپانی و در دو نسخه رونمایی شده است. تبلت مورد اشاره، جدیدترین محصول هواوی در رده تبلت‌های پرچمدار است. به همین دلیل، سری MatePad Pro 2 به عنوان یکی از مهم‌ترین تبلت‌های امسال تلقی می‌شود. همچنین این تبلت‌ها، اولین تبلت‌های هواوی هستند که از نسخه نهایی HarmonyOS بهره مند شده‌اند.

مشخصات فنی تبلت MatePad Pro 2 هواوی

طراحی، ارتباطات و نمایشگر

رندرهای رسمی این تبلت، از جهات مختلفی لو منتشر شده‌اند. بنابراین، ابتدا از قاب پشتی این دستگاه شروع می‌کنیم. در قاب پشتی، شاهد به کارگیری دو رنگ بندی جالب هستیم. اکسنت طلایی دور قاب دوربین این تبلت نیز زیبایی خاصی به آن بخشیده است. به جز وجود ماژول دوربین اصلی سه گانه و لوگوی هواوی و harman kardon، جزئیات دیگری در این بخش دیده نمی‌شود. بر روی فریم این دستگاه، موردی به جز قرارگیری کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا دیده نمی‌شود. اما به قاب جلویی و نمایشگر این دستگاه می‌رسیم.

رنگ سبز تبلت MatePad Pro 2 نسخه ١٢.۶ اینچی

رنگ سبز تبلت MatePad Pro 2 نسخه ١٢.۶ اینچی

با وجود این حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر، دوربین سلفی همچنان در آن‌ها قرار گرفته است. به همین ترتیب، شاهد وجود هیچ زائده‌ای در MatePad Pro 12.6 نیستیم. در کل، طراحی این تبلت جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

نمایشگر MatePad Pro 12.6

هواوی همچنان اعلام نکرده است که تبلت جدید خود را در چه نسخه‌هایی ارائه می‌کند. اما احتمالاً شاهد فروش نسخه‌هایی با پشتیبانی از اینترنت 5G نیز هستیم. وای فای ۶ دو بانده نیز در MatePad Pro 2 موجود می‌باشد. استفاده از بلوتوث نسخه ۵.٢ را نیز فراموش نکنیم. به بخش نمایشگر این تبلت پرچمدار می‌رسیم.

هواوی این تبلت را در دو نسخه با نمایشگر ١٠.٨ و ١٢.۶ اینچی رونمایی کرده است. این تبلت، از نمایشگری با پنل OLED بهره مند شده است. این پنل، دارای وضوح ٢۵۶٠×١۶٠٠ و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است. این در حالی است که آیپدهای اپل، همچنان در حال استفاده از نمایشگرهایی با پنل LCD هستند.

بیشینه نوری ۴٠٠ نیتی و کنتراست ١,٠٠٠,٠٠٠:١ در این نمایشگر نیز وجود دارد. دامنه رنگی DCI-P3 توسط نمایشگر MatePad Pro 2 قابل نمایش می‌باشد. وزن نسخه ١٢.۶ اینچی حدود ۶٠٩ گرم و در نسخه ١٠.٨ اینچی، ۴٩٠ گرم است. ضخامت این دو دستگاه نیز به ترتیب برابر با ۶.٧ و ٧.٢ میلی متر است.

پلتفرم

همان طور که اشاره کردیم، میت پد پروهای جدید هواوی، از نسخه پایدار و نهایی HarmonyOS 2.0 بهره مند شده‌اند. از نظر کاربران، استفاده از HarmonyOS و از دست رفتن پشتیبانی از خدمات گوگل، اتفاق خوبی نیست. با این حال، خدمات و برنامه‌های درون App Gallery هواوی در کنار توسعه نرم افزاری HarmonyOS در حال پیشرفت هستند. جایگزین‌های موجود در HarmonyOS، می‌توانند شما را تا حد زیادی از خدمات گوگل پلی بی نیاز کنند. چیزی که همچنان مشخص نیست، این است که HarmonyOS یک سیستم عامل است یا یک رابط کاربری؟! به ادعای نویسنده مجموعه The Verge، وی توانسته است فایل APK واتس اپ را بر روی MatePad Pro 2 نصب کند. اما هواوی، پاسخ رسمی در مورد این اتفاق نداده است. به همین شکل، شایعه یکی بودن کدهای اندروید و HarmonyOS، محتمل‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. شیوه پشتیبانی نرم افزاری این تبلت‌ها، هنوز اعلام نشده است.

به هر حال، با گذر از بخش نرم افزار، به مشخصات سخت افزاری مهم از جمله تراشه مورد استفاده می‌رسیم. هواوی در نسخه‌های ١٠.٨ و ١٢.۶ اینچی میت پد پروهای جدید خود، از تراشه‌های متفاوتی استفاده کرده است. نسخه کوچک‌تر این تبلت، از تراشه قدرتمند Snapdragon 870 استفاده می‌کند. ما پیش از این در مورد استفاده از این تراشه‌ در ترنجی صحبت کرده بودیم. در هر صورت، این اولین باری است که شاهد استفاده از تراشه پرچمدار توسعه یافته توسط کوالکام، در تبلتی از هواوی هستیم.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

با این حال، نسخه ١٢.۶ اینچی، از تراشه ۵ نانومتری Kirin 9000E استفاده می‌کند. این تراشه‌، پیش از این در گوشی Huawei Mate 40 استفاده شده بود. هواوی ترجیح داده است که هر دو دستگاه این سری را به تراشه‌های کوالکام مجهز نکند. هر دو دستگاه، دارای نسخه‌هایی با ٨ گیگابایت حافظه رم در کنار ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در تبلت MatePad Pro 2 هواوی تأیید نشده است.

دیگر مشخصات فنی میت پد ٢ پرو

ظاهراً سیستم دوربین هر دو نسخه تبلت MatePad Pro 2 هواوی یکسان است. این تبلت، از سیستم دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای ٨+١٣ مگاپیکسلی در کنار سنسور ToF استفاده می‌کند. این سیستم دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض را نیز دارد. هواوی در نسخه جدید میت پد پروی خود، از سیستم دوربین قوی‌تری بهره گرفته است. دوربین سلفی تکی وضوح ٨ مگاپیکسلی دارد و در حاشیه‌های نازک اطراف این تبلت قرار دارد. نسل دوم قلم استایلس M-‌Pen با میزان تأخیر تنها ٩ میلی ثانیه توسط این سری دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شود. درگاه Type-C در این دستگاه تعبیه شده است. پشتیبانی کیبورد جانبی در MatePad Pro 2 فراهم شده است. اسپیکر چهارگانه‌ تأیید شده توسط Harman Kardon در تبلت جدید هواوی استفاده شده است.

برای نسخه ١٢.۶ اینچی MatePad Pro 2، باتری با ظرفیت ١٠,٠۵٠ میلی آمپر ساعت قرار گرفته است. به ادعای هواوی، نسخه ١٢.۶ اینچی MatePad Pro 2 می‌تواند با تنها یک بار شارژ، تا حدود ١۴ ساعت به پخش ویدئو بپردازد. به نظر می‌رسد که نسخه ١٠.٨ اینچی هم به باتری ٧,٢۵٠ میلی آمپر ساعتی مجهز شده باشد. شارژر سیمی ۴٠ واتی، شارژر بی سیم ٢٧ واتی و توانایی شارژ بی سیم معکوس ١٠ واتی، از مشخصات MatePad Pro 2 در بخش شارژر است. متأسفانه، فعلاً هواوی جزئیاتی را در مورد قیمت، زمان عرضه و مناطق مورد نظر برای عرضه اعلام نکرده است. اما به محض انتشار رسمی قیمت نسخه‌های مختلف MatePad Pro 2، اطلاعات آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

باورم نمیشد هوآوی از اسنپ دراگون استفاده کنه. چون با شرکتای آمریکایی نمیتونه همکاری کنه و تحریمه.
ولی استفاده تو مدل پرو از ۹۰۰۰ بهتره چون هماهنگی سیستم عامل و سخت افزار خیلی میتونه کمک کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️