حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل داغ شدن شدن سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ در حالت ۱۲۰ هرتز و مصرف باتری بیش از حد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | سونی، مشکلات

تقریبا ۱ ماه و نیم پیش بود که برای شما در ترنجی نوشتیم سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با Snapdragon 888 و دوربین تله متغیر رسما معرفی شد. حقیقتا سری Xperia 1 سونی دستگاه های جذابی هستند، هر چند اگر فروش خوبی هم نداشته باشند. با ارایه سومین نسل این محصولات به بازار، نظرهای مختلفی منتشر می شود. در جدیدترین اخبار می شونیم که مشکل داغ شدن شدن سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ در حالت ۱۲۰ هرتز و مصرف باتری بیش از حد وجود دارد. البته باید توجه داشت که پنل این دستگاه رزلوشن فوق العاده و بی رقیب 4K دارد.

مشکل داغ شدن شدن سونی Xperia 1 III

اکسپریا ۱ مارک ۳

اکسپریا ۱ مارک ۳

گزارش های در مورد داغ شدن و عمر باتری سونی Xperia 1 III در حالت رفرش ریت ۱۲۰ هرتز کمی نگران کننده است. یک منبع چینی منبع ادعا کرده که با استفاده از حالت ۶۰ هرتز، اکسپریا ۱ مارک ۳ در دمایی مشابه با Xperia 1 II کار می کند و عمر باتری نیز خیلی متفاوت نیست. گوشی هوشمند پرچمدار قدیمی با یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی همراه بود در حالی که جانشین ۲۰۲۱ بانری بزرگتر 4500 میلی آمپری را ارائه می دهد.

با این وجود، وقتی نمایشگر 4K OLED اکسپریا ۱ مارک ۳ روی حالت ۱۲۰ هرتز باشد و شما در حین بازی باشید، شاهد تأثیرات چشمگیر و قابل توجه منفی خواهید بود. خصوصا این تفاوت در مقایسه با مدل قبلی که رفرش ریت ۶۰ هرتز داشت، قابل توجه است. به نظر می رسد کاربران می توانند انتظار داشته باشند که این گوشی هوشمند حدود “۳ درجه” (چین از درجه سانتیگراد استفاده می کند) نسبت به مدل قدیمی گرمتر باشد، هرچند به احتمال زیاد تراشه Snapdragon 888 در Xperia 1 III به طرز قابل توجهی در این تفاوت تاثیر دارد. در حالی که به نظر نمی رسد داغ شدن مسئله جدی باشد، اما امید به عمر باتری که در حالت ۱۲۰ هرتز حدود 25-30٪ کاهش می یابد، قطعاً می تواند برای برخی از افراد مشکل ساز شود.

مشکل داغ شدن و بانری اکسپریا ۱ مارک ۳

مشکل داغ شدن و بانری اکسپریا ۱ مارک ۳

 

البته که در بخش باتری انتظار می رود دستگاهی با پردازنده قدرتمندتر و رفرش ریت ۲ برابری نسبت به نسل قبلی، مصرف باتری بیشتری داشته باشد. سونی احتمالاً از قابلیت رفرش رین ۱۲۰ هرتز نمایشگر 4K اکسپریا ۱ مارک ۳ بیشتر به عنوان یک ترفند بازاریابی برای کمک به دستگاه در بازار رقابتی شدید این روزها استفاده می کند، زیرا بسیاری از کاربران برای صرفه جویی در مصرف باتری به هر حال به حالت ۶۰ هرتز این گوشی برمی گردند. به نظر می رسد که سونی Xperia 1 III در عرضه به بازار مشکل داشته باشد و شایعات حاکی از آن است که حوالی مرداد ماه به بازاری مانند بازار امریکا می رسد.

سیستم نام گذاری جدید سونی در دوربین Xperia 1 III

خب، درباره مشکلات گزارش شده Xperia 1 III صحبت کردیم و درباره تغییر مثبت آن هم صحبت کنیم. اگر کاربر سونی بوده باشید می دانید که نام گذاری عکس ها و ویدیوهای ثبت شده توسط دوربین گوشی های این شرکت با پیشوند DCS انجام می شود. حالا این تغییر و به مثلا 20210531XXXX (بخش تاریخ متغیر است) تبدیل شده است.

سیستم نام گذاری جدید سونی در دوربین اکسپریا ۱ مارک ۳

سیستم نام گذاری جدید سونی در دوربین اکسپریا ۱ مارک ۳

این سبب می شود که مدیریت تصاویر بهتر شود و وقتی که آن ها رو روی حافظه دیگری بک آپ می گیرید، شاهد تغییر نام فایل های جدید نباشید و همه فایل ها به ترتیب نام هم تقریبا به ترتیب تاریخ (تاریخ گوشی شما) مرتب شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که مشکل داغ شدن شدن سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ و البته تغییر مثبت رابط کاربری آن چقدر برای شما مهم هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب معلومه تاثیر اسنپدراگون ۸۸۸ هست

javad19056

فک کنم امسال فقط گوشی های گیمینگ که مجهز به فن بودن از دسته داغی ۸۸۸ راحت باشن مثه لنوو لژیون و ردمجیک۶😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)