حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10X) مایکروسافت رسما از سوی این شرکت کنسل شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، سیستم عامل، مایکروسافت

مایکروسافت رسما اعلام کرد که سیستم عامل ویندوز 10 ایکس خود را کنسل کرده است.  این سیستم عامل در ابتدا قرار بود برای گجت های با نمایشگر دوگانه مثل سرفیس نئو عرضه شود. مایکروسافت در ادامه تصمیم گرفت توسعه ویندوز 10X را برای لپ تاپ های معمولی نیز ادامه دهد. حالا رسما اعلام شده که کار ویندوز ۱۰ ایکس به پایان رسیده و این شرکت تمام تمرکز خود را روی ویندوز ۱۰ خواهد گذاشت.

مرگ ویندوز 10X رسما تایید شد

پس از همه گیری ویروس کوید19، مایکروسافت تصمیم گرفت نسخه ویندوز ۱۰ ایکس را برای لپ تاپ های عادی نیز ارایه کند. در هر صورت حالا که پروژه ویندوز ۱۰X به پایان خط رسیده، مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای آوردن بهترین و محبوب ترین بخش های آن به ویندوز ۱۰ است. بعضی از خصوصیت های آن هم مانند تایپ صوتی و پیشرفته تر شدن کیبورد لمسی راهی ویندوز ۱۰ شده است.

ویندوز 10X

ویندوز 10X

جان کیبل مدیر خدمات ویندوز در وبلاگ این سیستم عامل تایید کرد:

به جای عرضه محصولی که قرار بود تحت عنوان Windows 10X در سال ۲۰۲۱ به بازار بیاید، از تجربه خود در این مسیر استفاده می کنیم و با سرعت بیشتری نوآوری هایی مبنی بر ویندوز ۱۰ ایکس را به سایر قسمت های ویندوز و خدمات مان اضافه خواهیم کرد.

به نقل از gsmarena، مایکروسافت می گوید در آینده به سرمایه گذاری روی آن دسته از فناوری های ویندوز ۱۰ ایکس که از نظر نرم افزاری و سخت افزاری منطقی باشند، ادامه می دهد. با این حال، دیگر بعید است که دستگاه هایی مانند سرفیس نئو را ببینیم.

ویندوز 10X قرار بود در سال ۲۰۲۱ به عنوان رقیبی برای کروم OS عرضه شود. مایکروسافت از مدت ها قبل تلاش کرده بود ویندوز را به شکلی مدرن و امروزی تر کند تا سیستم عامل سبک تری را به دست کاربران برساند. این شرکت در سال ۲۰۱۲ ویندوز RT را برای نسل اول تبلت سرفیس منتشر کرد. در ادامه در سال ۲۰۱۷ ویندوز 10S به بازار آمد. ولی هر دو درست مثل ویندوز ۱۰ ایکس شکست خوردند.

مایکروسافت در ماه مه ۲۰۲۱ به روزرسانی نسبتا کوچکی را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد، ولی انتظار می رود که به روزرسانی بعدی در ماه اکتبر بزرگ تر باشد. این به روزرسانی بزرگ با نام Sun Valley قرار است تغییرات ظاهری زیادی را برای ویندوز ۱۰ به ارمغان بیاورد و قابلیت های متنوعی از جمله تغییرات بصری و تغییر شکل آیکون ها و همچنین بهبود فایل اکسپلورر را به این سیستم عامل اضافه کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی