حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز 10X روی Lumia 950XL نصب شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | مایکروسافت

این اواخر به وضوح دیده ایم که شرکت های بخش کامپیوتر باید با ورود قریب الوقوع رایانه های مجهز به ARM سازگار شوند. پس از موفقیت تراشه های Apple M1 ، شرکت ها در حال آماده سازی رایانه های مبتنی بر ARM خود هستند. البته که مایکروسافت زودتر اپل این راهبرد را پیش گرفت اما به تمیزی اپل نتوانست اجرا کند. به هر صورت، در این بین ویندوز 10X روی Lumia 950XL نصب شده است! بله، لومیا ۹۵۰ ایکس ال که برای ۵ سال پیش است.

ویندوز 10X

با توجه به این تقاضای جدید، مایکروسافت ویندوز ۱۰ ایکس را توسعه داده است تا یک نسخه راحت و سبک از ویندوز ۱۰ باشد. این سیستم عامل به عنوان یک گزینه خوب رقیب برای ChromeOS مناسب است. این سیستم در لپ تاپ هایی که صفحه نمایش لمسی دارند کاملا خوب عمل می کند اما می تواند با ماوس و صفحه کلید نیز مورد استفاده قرار گیرد. اکنون، به نظر می رسد که سیستم عامل برای دستگاه های تلفن همراه نیز آماده است، حداقل به صورت غیر رسمی. یک توسعه دهنده موفق به راه اندازی این سیستم عامل روی Lumia 950XL پنج ساله شده است.

ویندوز 10X

ویندوز 10X روی لومیا ۹۵۰ ایکس ال

کاربر توئیتر گوستاو مونس ادعا می کند که موفق به اجرای بیلد پیش از عرضه ویندوز 10X روی Lumia 950XL شده است. این دستگاه در نوامبر ۲۰۱۵ عرضه شد. تصاویر ارائه شده توسط توسعه دهنده نشان می دهد که سیستم عامل تا چه اندازه در اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار می گیرد. لومیا ۹۵۰ ایکس ال دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی است و نوار وظیفه Windows 10X به خوبی در پایین صفحه قرار می گیرد. همچنین پنل تنظیمات سریع با تمام عناصر در محل ارائه می شود.

ویندوز ۱۰ ایکس متناسب با دستگاه های کوچک است اما برای بهبود قابلیت ها هنوز باید بهینه سازی انجام شود.

به گفته مونس، در حالی که ویندوز ۱۰ ایکس به فرم فکتور کوچکتر پاسخ خوبی می دهد، اما هنوز هم به کار نیاز دارد. به هر حال، در این سخت افزار خاص کاملاً قابل استفاده نیست. با این حال، به نظر نمی رسد این تناسب کامل در تلفن همراه، بیشتر از یک موضوع تصادفی باشد. ما فکر نمی کنیم که مایکروسافت پس از باخت ویندوز فون در حال آماده سازی بازگشت به تجارت تلفن های هوشمند است. با این حال، اگر شرکتی تصمیم به تولید تلفن همراه با سیستم عامل بگیرد، ممکن است ویندوز ۱۰ ایکس گزینه قابل قبولی باشد. البته به نظر من بیشتر این سازگار به دستگاه های تاشو با نسبت تصویر های مختلف هم بازمی گردد.

ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10X) برای لپتاپ های عادی هم اریه خواهد شد

همانطور که گفته شد، اجرای ویندوز 10X بسیار ساده تر و سبک تر از ویندوز ۱۰ کامل است. بدیهی است که این سیستم عامل برنامه های Win32 را اجرا نمی کند و فقط برنامه های ارائه شده توسط Windows Store را به شما ارایه خواهد کرد.

از لحاظ بصری نیز کاملاً متفاوت است و از سیستم عامل Chrome گوگل الهام می گیرد. هدف اصلی این سیستم عامل از ابتدا اجرا روی دستگاه های با نمایشگر دوتایی بود، اما به دلیل کم تعداد بودن این دستگاه ها، مایکروسافت تصمیم گرفت آن را به نسخه اصلی سیستم عامل تبدیل کند. مطمئناً، ویژگی های مربوط به صفحه نمایش دوتایی در آینده بیشتر خواهد شد، بنابراین ویندوز ۱۰ ایکس می تواند به عنوان پایه تمام تغییرات باشد. این نرم افزار بخشهای تجاری و آموزشی را هدف قرار خواهد داد. همچنین ارایه رسمی آن در ماه های آینده اتفاق می افتد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ویندوز ۱۰ ایکس می تواند برای ورود مایکروسافت به دستگاه های تاشو که به نوعی آینده دستگاه های قابل حمل به شمار می روند، باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

به نظر من که جالبه ، با پردازنده های قوی امروزی یه گوشی با این سیستم عامل داشته باشیم بد نمیشه

Finch

ولی خودمونیاما، اصن از این جو سایت رضایت ندارم 😢😑
دلم برای زمانی که گروهی لشکر کشی میکردیم میوفتادیم جونِ همدیگه و یک دیگر را جررر میدادیم تنگ شده 😢😢😢
دلم برای پستای کامنت ۳ رقمی تنگ شده ☹️☹️☹️

ممد بمولا

حتی فکر کردن به اینکه یه گوشی با ویندوز تو دستمه هم سخته!
همینطوری رو لپتاپ هم به زور کار میکنم باهاش
کلی هنگ و مشکل و باگ!

Milad7

به یاد لومیا 920 زردِ خودم 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)