حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر تلگرام: اکوسیستم اپل مرا به یاد قرون وسطی می اندازد!

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، اخبار، برترین‌های ترنجی

پاول دوروف، مدیرعامل و بنیان گذار پیام رسان محبوب تلگرام در جدیدترین اظهارنظرش، سیاست های شرکت اپل را به شدت به زیر سوال برد و حمله تندی را به اکوسیستم اپل انجام داده است. مدیر تلگرام اکوسیستم اپل را به شدت قدیمی و از دور خارج شده خواند و کاربران این شرکت را برده دیجیتال اپل خطاب کرده است.

مدیر تلگرام: کاربران اپل برده دیجیتال این شرکت هستند!

پاول دوروف در جدیدترین اظهارنظرش که دیروز در کانال تلگرام خود منتشر کرده است، حمله تندی را نسبت به شرکت اپل انجام داده است. بنیان گذار تلگرام اظهار کرد طراحی نرم افزار برای اکوسیستم اپل مثل کار کردن در قرون وسطی است و کاربرانی که درحال استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای این شرکت هستند، برده دیجیتالی این شرکت هستند.

تلگرام اپل

به نقل از appleinsider، دوروف در بیانیه خود نوشته است:

سیاست شرکت اپل، فروش بسیار گران قیمت سخت افزارهای قدیمی به مشتریان و کاربرانی است که زندانی این اکوسیستم هستند. جالب است که این شرکت در اجرای سیاست خود بسیار موفق عمل می کند. هربار که برای تست نسخه iOS برنامه تلگرام از آیفون استفاده می کنم، حس می کنم که به قرون وسطی پرت شده ام!

برای مثال صفحه نمایش ۶۰ هرتزی گوشی های آیفون بسیار قدیمی تر از صفحه نمایش های ۱۲۰ هرتزی گوشی های اندرویدی است و شرکت اپل دیگر نمی تواند با سخت افزارهای مدرن اندرویدی رقابت کند.

مدیر تلگرام اما نقطه سیاه اکوسیستم اپل را سخت افزار قدیمی آن نمی داند و می گوید:

کاربرانی که آیفون دارند، برده دیجیتال اپل هستند.

کاربران اپل فقط اجازه دارند از برنامه هایی استفاده کنند که اپل اجازه می دهد از طریق فروشگاه اپ استور نصب کنند و تنها می توانند از iCloud اپل برای تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات شان استفاده کنند.

با این تفاسیر عجیب نیست که رویکرد و سیاست های اپل مورد تمجید حزب کمونیست کشور چین قرار گرفته است. آن ها به لطف اپل و سیاست های بسته اش، کنترل کاملی بر روی رفتار کاربران و اطلاعات آن ها دارند.

پیام رسان تلگرام پس از تغییر سیاست های حفظ حریم خصوصی کاربران از سوی واتس اپ، به شدت مورد حمایت کاربران قرار گرفت و توانست رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر را بدست آورد و روز به روز نیز بر تعداد کاربرانش افزوده می شود.

درگیری لفظی واتس اپ و تلگرام در توییتر

شما با نظر مدیر تلگرام درباره اکوسیستم اپل موافق هستید؟ به نظر شما شرکت اپل، کاربران و استفاده کنندگان از محصولاتش را محدود می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اینم واس خودش داره یه چیزایی میگه..!!
این که میگه مردمی که محصولات اپل دارن یه جور جوک واسه خندست. آخه اگه برده بودن به زور سمت خرید محصولاتش نمیرفتن.

V800B

چش 😂
وقتی صنعتی و سنتی میزنی بیتر از این نمیشه

Farcry

اینم هربار که میخواد علیه اپل حرف بزنه میاد میگه که آیفون ها صفحه ۶۰ هرتزی دارن و اندرویدی ها صفحه ۱۲۰ هرتزی.
خب این چه ربطی به تلگرام داره؟ اصلا مگه اپ تلگرام توی صفحه ۱۲۰ هرتزی چه فرقی با صفحه ۶۰ هرتزی داره؟
درمورد قرون وسطی و ….. هم خب اگر ios اینطوریه پس چرا تلگرام رو سال ۲۰۱۳ اول برای ios منتشر بعد برای اندروید؟؟؟ تازه فقط تلگرام هم نیست خیلی از مسنجر ها مثل اینستاگرام و کلاب هاوس و…. برای مدت طولانی اول برای ioa منتشر شدن بعد برای اندروید اومدن.
همین اپیک گیمز هم که هر روز داره از ios انتقاد میکنه فورتنایت رو اول برای ios منتشر کرد و بعد مدت ها برای اندروید ریلیز کرد.خود همین فورتنایت روی اپ استور بالای ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده بود.

AŁɪ

یجورایی راست میگه 😂

david2arc

یجورایی که بماند ! دقیقن درست میگه

از فناوری‌های شارژر و باطری بگیر تا کیفیت نمایشگر و دوربین و صدا و و و از اندرویدی‌ها عقبه

M H

پنلش که تو دگزو پنج تای اول شد ، باطری 3687ش با 5000 می 11 اولترا یکسان شد ، بحث بلندگو رو نیار وسط خندمون میگیره 😐همین که رو گوشی 399 دلاریش هم حاضره استریو بزاره خودش خیلیه ، پرچمدار فلان قدری حبابی یه استریو هم نیس ..
حالا بماند کیفیت استریو همین 399دلاری ( اس ای) از راگفون 2 بیشتر از آب دراومد 🤣

Sarnevesht

به شدت موافقم…. اینکه شما نتونی به جز فضای ابری خود اپل در جای دیگه ای پشتیبان گیری کنی یا اینکه نتونی از هر جا که دلت خواست برنامه دانلود و نصب کنی و مجبور باشی فقط برنامه هایی که اپل تایید میکنه رو نصب کنی واقعا بده….
من اگه همین الان بهم یه ایفون 12 پرو مکس مفتی بدن به هیچ وجه فقط واسه پز دادن استفاده نمیکنم و میرم میفروشم و یه گوشی پرچمدار اندرویدی میگیرم…. والا

Mahdi

مشکلت فقط با ۶۰ هرتزه😑😑
اپل زورش زیاده هرکاری بخواد میکنه😂😂

HM-Royal

در رابطه با دیسپلی 120 هرتزی، آیپد از چند سال قبل از دیوایسهای اندرویدی دیسپلی 120 هرتزی داشت و بدلیل داشتن باتری بزرگ مشکل زیادی از بابت مصرف باتری ندارند. به گفتۀ اپل امسال مشکل تامین قطعه برای استفاده از دیسپلی 120 هرتزی متغیر داشتن که به سال بعد موکول شد… از یه طرف هم این مشکل مصرف زیاد باتری در حالت 120 -90 هرتز به بالا هم شایع‌ـه
از طرفی اگر دیسپلی 60 هرتزی آیفون را با دیسپلی 60 هرتزی اکثر گوشیهای اندرویدی مقایسه کنیم متوجه میشیم اکثرشون 60 هرتز هم نیستند انگار نوشته ها و تصویر تو اسکرول کردن کش میاد مسلماً این حالت در دیسپلی آیفون به پای دیسپلی 120 هرتزی آیپد نمیرسه ولی در آیفون مثل اکثر گوشیهای 60 هرتزی اندرویدی، اینقدر ضایع و تومخی نیست. در مورد اکوسیسم هم همین سیاست در اپ استور ، Certificate اپها، رعایت حق کپی رایت و… سود زیادی رو نصیب دولوپرها و صاحبان اثر کرده که در هیچ جای دیگر حتی تو خواب هم نمیتونن بدست بیارن…کسانی که غیر این رو میگن مثل اپیک و … فقط دنبال منافع خودشون هستند نه منافع کاربران و سایرین.icloud هم هیچ مشکلی از بابت ذخیره اطلاعات نداره و هر ساله بهتر میشه اگه رمزنگاری هم بهش اضافه کنه عالی میشه. در مورد باج دادن به کمونیستای آشغال موافقم اپل نباید به هیچوجه زیر بار بره (در مورد نگهداری اطلاعات کاربران چینی فقط در داخل از خاک چین) باید یه جوری با رمزنگاری جلوی نفوذ این حرومزاده های کمونیست به اطلاعات کاربران چینی رو بگیره… از طرفی اگه هم قبول نکنه سهم زیادی از درآمد خود را از دست میده مثل خیلی از سرویسهای خارجی و امریکایی که در چین مسدوده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی