حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاسخ سامسونگ به کمپین If it’s not an iPhone, it’s not an iPhone چه بود؟

نوشته

8 سال قبل | 18 دیدگاه | ترنجی

اگر نگاهی به دنیای اسمارت فون داشته باشیم به‌راحتی متوجه خواهیم شد که یک سر آن را اپل و سر دیگر را سامسونگ گرفته است. همه دستگاه‌های این دو شرکت پردازنده دارند، رم و گرافیک و صفحه‌نمایش دارند اما تفاوت اصلی در کجاست. تفاوت جایی خود را نشان می‌دهد که سامسونگ از اندروید گوگل استفاده کرده است و اپل سیستم‌عامل اختصاصی خود را دارد. این‌که اپل توانسته است به خوبی رشد داشته باشد، مدیون اکوسیستم عالی خلق‌شده خواهد بود و این‌که سامسونگ به خوبی توانست رشد کند، بهترین بازه استفاده از اندروید بود. در ادامه همراه باشید تاکمی این موضوع را برای شما بازتر کنیم.

اول به اپل نگاه کنیم. عملاً سخت‌افزار استفاده‌شده در دستگاه‌های اپل اصلاً مهم نیست زیرا می‌دانیم همیشه بهترین عملکرد را خواهد داشت. چه یک هسته و چه صد هسته در عملکرد نهایی در نظر گرفته‌شده تفاوتی را ایجاد نمی‌کند. اگر رم دو باشد و یا رم ۴ گیگ باشد تفاوتی را حس نخواهید کرد مگر در اپلیکیشن خاص! این هنر اپل است که توانسته بهترین سخت‌افزار را در بهترین نرم‌افزار شکل بدهد و یا بهتر بگوییم نرم‌افزار را متناسب با دستگاه خلق کند. به همین دلیل با خرید یک دستگاه آیفون شما هیچ مشکلی را احساس نخواهید کرد.

به سامسونگ نگاه کنیم. سامسونگ با رو آوردن به سمت اندروید و رونمایی خانواده اس با توجه به بازه‌ای که قرار داشتیم توانست بیشترین برد را از آن خود کند. اما مشکل اینجاست که ما سیستم‌عامل اندروید را داریم اما هزاران دستگاه اندرویدی برای ما شکل‌گرفته است. هرکدام یک سخت‌افزار دارند و هرکدام یک ویژگی خاص پس بهترین بودن در این سیستم‌عامل بسیار سخت خواهد بود. این روند ادامه پیدا کرد تا این‌که به نسل ششم سری اس رسیدیم. گلکسی اس ۶ سامسونگ بدون شک یکی از کامل‌ترین دستگاه‌های سامسونگ از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار خواهد بود. چرا سخت‌افزار؟ این شرکت به سراغ استفاده از پردازنده اختصاصی حود رفت تا بتواند دقیقاً نیاز نرم‌افزار را براوده کند. از رم و حافظه اصلی بهتری استفاده کرد و در کل یک جان اساسی به دستگاه خود بخشید. از سوی دیگر آن‌قدر اندروید را تغییر داده است که با سیستم‌عامل اختصاصی خود تفاوتی نداشته باشد.

این دو را کنار هم داشته باشید. مورد اول، شعار اپل در کمپین If it’s not an iPhone, it’s not an iPhone بود. به زبان دیگر، گوشی موبایل شما وقتی معنا پیدا می‌کند که آیفون باشد! اکنون سامسونگ نیز جانی تازه پیداکرده است. به‌قول‌معروف، یک این‌طور چیزهایی در خود دیده است (جناب خان) که می‌خواهد معنی گوشی موبایل را به ما نشان دهد. سامسونگ به ما شخصی‌سازی را هدیه خواهد بود. به‌طوری که بتوانیم دستگاه را به هر سلیقه و به هر شکلی در به یاریم و استفاده شخصی خود را داشته باشیم. این ویدیو را ببینید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/43lkb[/aparat]

دستگاه‌های بالارده سامسونگ در سال ۲۰۱۵

۱٫ Galaxy Note5

Galaxy Note5

۲٫ Galaxy S6

Galaxy S6

۳٫ Galaxy S6 edge

Galaxy S6 edge

۴٫ Galaxy S6 edge+

Galaxy S6 edge+

به نظر من از سال آینده رقابت این دو برند جدی‌تر خواهد شد. بهتر و بهترین مشخص می‌شود به حدی که اگر بهترین اندروید را بخواهید سامسونگ فراهم خواهد کرد و اگر یک دستگاه اپلی بخواهید، آیفون در کنار شما خواهد بود. به این فکر کنید تنها هدف شما، راحتی خواهد بود. پس اکنون بگویید، دلیل اصلی تفاوت در انتخاب چیست؟ کدام برند می‌تواند و یا پتانسیل موفق شدن را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

اپل پتانسیل بیشتری داره واسه موفقیت.
البته انتخاب بین عالی و عالیتره واقعا نمیشه به یکیش نه گفت.
ولی اینکه سامسونگ تونسته بین بیشمار برند آندرویدی همیشه بهترین باشه و تنها رقیب آیفون باشه واقعا جای تحسین داره.
انتخاب خود من به خاطر نوت آندروید و سامسونگ هست شاید اگه سری نوت سامی نبود اصلا آندروید قابلیت رقابت با ios و نداشت.

ناصر

مهم نیست کدومشون بازار رو قبضه کنن مهم کیفیت بالا در کنار آسایش بیشتر و البته سلامتی کاربران هست که امیدوارم شرکت های تولید کننده در تولید چنین محصولاتی موفق باشن

bimaqz

اس۶ دارم و راضیم
قبل از اس۶ زد۲ داشتم که باتریش خیلی خوب بود اما دیر شارژ شدنش رو مخ بود
۴ساااااعت صفرتاصد :wacko:

arwp

عاشقشم یعنی خیلی جالب بود :))
جالبه من و یکی از بهترین نویسنده های سایت آقای رحمانی سلیقه هامون خیلی شبیه به همه منم دو تا برند مایکروسافت و سامسونگ رو خیلی بیشتر از بقیه دوست دارم و قبول دارم. لومیا ۱۵۲۰ و اس۶ بهترین گوشی های عمرم بودن البته اس۶ همچنان هست :rose:

just samsung

سامسونگ با سهم بسیار زیادی که از بازار داره خیلی راحت میتونه تایزن رو گسترش بده و با تکیه به نفوزش در بازار میتونه تایزن رو جایگزین اندروید کنه . چون وقتی سهم بالایی از بازار مه متعلق به سامسونگه به تایزن کوچ کنه مطمعنن توسعه دهنده ها هم اولویتشون رو توسعه برنامه برای تایزن قرار میدن ‌ و دیگر برندها در حاشیه قرار میگیرن با اندروید . همین الان اندروید با سامسونگ سرپاست و شرکتهایی مثل سونی اچ تی سی ال جی و … درصد کمی از فروش و سهم بازار رو دارن ‌ دیدیم که امسال سامسونگ فقط در پزچمدارش از اسنپ ۸۱۰ استفاده نکرد و کوالکام متحمل ضرر بسیار زیادی شد چون میزان سفارش اسنپ از طرف سونی و اچ تی سی و بقیه اصلا در خدی نبود که ارزش مالی رو برای شرکت داشته باشه . الان بهترین زمان برای سامسونگه که تایزن رو به بازار تزریق کنه و توسعه دهنده ها رو مجبور به انتخاب تایزن کنه

Mohammad Ghasemi

سامسونگ بدون اندروید فروشش در حد ۱ملیون گوشی در سالم نمیشه اصلا سامسونگ بدون اندروید یعنی تخته به در کارخونه تازن سامسونگ وجهی نیس پیش ویندوزفون چه برسه به اندروید و ای او اس

just samsung

چرابدون اطلاعات حرف میزنی دوست من الان سامسونگ نباشه پرچم اندروید کی میخاد نگه داره ؟ لابد سونی ؟؟ همین الان تایزن با اندک سخت افزار بسیار روون تر و سریعتر از اندرویده . هیچ وقت سیستم عامل اختصاصی رو با اندروید مقایسه نکن. تایزن فقط مشکل کمبود اپ داره که با سهم زیاد سامسونگ از بازار براحتی میتونه توسعه دهنده رو مجبور به کوچ به تایزن کنه . چه بسا که ساختن اپ برای تایزن بسیار اسونتر خواهد بود ‌ روزی که سامسونگ بتونه تایزن رو جا بندازه گوگل باید درش رو تخته کنه . چون کسی رو نداره که براش سود اوری کنه :whistle:

Jasper

در اینکه سامسونگ برای اندروید وزنه سنگینیه حرفی نیست. اما در نظر داشته باشین سامسونگ هم تمام موفقیتشو در صنعت موبایل از صدقه سر اندروید و خیل عظیم نرم افزارش داره.
اینو از نظر دور نکنیم که توسعه دهنده ها عاشق چشم و ابروی هیچ سیستم عاملی نیستن و هر کدوم بیشتر بازارو دستشون داشته باشن به اون سمت سوق پیدا می کنن.
پس تایزن با توجه به این موضوع فعلا – توجه کنین فعلا – نمی تونه گزینه مناسبی برای سامسونگ باشه. کما اینکه بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا (مایکروسافت) با اون همه سرمایه و نیرو هنوز نتونسته تو بازار موبایل جایی برای ویندوز موبایل دست و پا کنه چه برسه به سامسونگ که تو دنیای نرم افزار جایی نداره.

kamix1353

این مطلب حقیقت بازار و دنیای واقعی اسمارتفونها بود،بدون تخیل و کلمات حماسی ،و همچنین به روز

sina_sa74

خخخخخ سامسونگ داره منفجر میشه ها :yahoo: :yahoo:

alirb86

سلام بر آقای مخملی عزیز
از خرید وان منصرف شدم به خاطر اینکه می ترسم از آینده اچ تی سی
الان بین دو گوشی موندم…
بعد از اینکه سامسونگ قیمتاش رو بالا کشید مطمئنا این به سود اپل شد
چون کسی که دو و نیم بخواد بده گوشی الان می تونه اپل هم بگیره…
حالا من هم دو راه دارم

یا نوت ۵
یا
اپل آیفون

به نظر شما کدوم یم از این دو گوشی رو بردارم

شما عمومی بگید
چی رو لازم دارم و چی رو نه خودتون کلی بگید ممنون میشم
و البته بقیه دوستان…
شرمنده

Soorena

من فقط میتونم به هوشمندی اپل تبریک بگم
من همیشه معتقد بودم عامل موفقیت اپل در دو کلمه خلاصه میشه: سیاست و کارایی.
شاید خیلی ها بدونیم که در زمان جنگ سرد، تنها و تنها یک عامل بود که باعث شکست بلوک شرق شد و اونهم سیاست امریکا بود. امریکا با استفاده از ابزار “تبلیغات” به جنگ اتحاد جماهیر شوروی رفت و تونست با القای خیلی چیزها، شوروی رو وادار به هزینه کردن دیوانه وار در امور مختلف کنه. مثل پروژه جنگ ستارگان. هنوز هم خیلی ها معتقدند اکثر برنامه های فضایی امریکا در اون زمان حقه های سینمایی بود اما خوب باعث شد تا شوروی در دام امریکا بیفته و با خرج کردن منابع مادی و انسانی خودش، به صورت دیوانه وار، خودش رو از درون بدوشه!
اما در مورد اپل، این شرکت دقیقا با همین سیاست و القای این امر که: آقای سامسونگ اگر میخوای برتر باشی اعداد رو ببر بالا، رم رو ۴ گیگ کن، برو سی پی یو بساز و….. باعث شده تا سامسونگ یک غول تهی مغز باشه که صرفا از روی حسادت و رقابت سعی در چاق کردن خودش داره. شاید دلیل افول نسبی سهم سود سامسونگ در هر سال همین امر باشه. هزینه های دیوانه وار تولید و فروش نه چندان بالا نسبت به اپل.
در مقابل اپل روی “کارایی” و “مینیمالیسم” تمرکز کرده. معتقده که: کاربر ها نیاز به کیفیت و سادگیو روانی کار با دستکاه دارند و نه اعداد بالا! این یعنی هزینه تولید کم در کنار مقبولیت.
باز هم شاهد یک دو قطبی هستیم این بار در میدان تکنولوژی و منمعتقدم بازهم برنده غرب خواهد بود.
ممنون از تیم ترنجی.

just samsung

مزحک ترین تحلیلی بود که شنیده بودم . دوست عزیز دیگه همه میدونن شما با سامسونگ غرض داری و این تحلیل مزحک هم نشات گرفته از تنفر شما از سامسونگه که اونم به چیزای دیگه ای برمیگرده که از حوصله خارجه . سامسونگ مجبوره سخت افزار بالا ببره چون سیستم عاملش با سخت افزار مچ نیست . به همین دلیل به سرعت داره تایزن رو پیشرفت میده همین الان تایزن با اندک سخت افزار در حد پرچمداران اندرویدی هست و بسیار سریع ‌ . درضمن جنگ سخت افزار ربطی به اپل نداره الان همه شرکتها درگیر امار ارقام هستند حالا بعضیا ارقام واقعی و بعضا مثل سونی فریبکاری . الان کوالکام داره با اسنپ ۸۲۰ تمام قدرتشو بنمایش میذاره مدیاتک هم همینجور بقیه شرکتها هم درگیر همین بالابردن سخت افزار هستند و به سامسونگ ختم نمیشه. ایا بقیه شرکت ها هم دارن با اپل رقابت میکنن؟؟ درضمن بعنوان یه مصرف کننده باید اینقدر درک داشه باشی که هرچه رقابت بیشتر باشه بنفع شماست . شما یکم از توهم بیا برون و بجای اینگه خودتو سهام دار شرکت بدونی از دید مصرف کننده نگاه کنی .و تحلیل های احساسی نکنی

Soorena

عزیزم، شما احتمالا از همون ۴۵هزار نفری هستی که سال اول مردود شدند. شاید روزی بفهمی “مضحک” درسته و نه “مزحک”!!! پس کمی بجای این کارها برو کتاباتو بخون عزیز دل.
دوم اینکه همه میبینند که اپل بشدت موفق هست چه در زمینه ی فروش چه رضایت کاربرها. من کسی رو ندیدم از لگ زدن یا “آلزایمر” در اپل حرفی بزنه.
سوم اینکه من دشمنی با کمپانی سامسونگ که شما احتمالا صاحبشی ندارم. اینجور که تو اندام خودتو گسیخته میکنی واسش حتما منافعی در سامسونگ و یا فروشش در ایران داری. البته با توجه به سن و سالت بعیده.
راستی این رقابت که گفتی چه فایده وقتی با ۴ گیک رم گوشی فراموشکاره؟؟!!
ارادتمند

kamix1353

حیفی تو اینجا،برو برای وزرات امور خارجه مسایل رو تحلیل کن،دوما الان یعنی تو پیرمرده اینجایی؟همون نیستی گول مالیدن سرت اس۶ خریدی؟در ضمن ببین طرف چی بهت گفته،نه دنبال غلط املایی باشی،چون برای همه پیش میاد جناب تحلیلگر.در پایان اینقدر لالایی خوب میخونی برای سونی و خودت بخون،سامسونگ و اپل بلد هستن چیکار کنن

IT

سامسونگ جور آندرویدی ها رو کشیده و داره یه تنه با اپل رقابت می کنه واقعا کارش قابل تحسینه

امین

ادعای معزز که هیچ وقت ثابت نشد:

شهریور ۲۵, ۱۳۹۴ در ۱:۱۵ ق.ظ
*** ما مدرک عملی داریم که QHD سامسونگ از هیچ لحاظ به HD سونی هم نمیرسه. خواستی مقایسه بذارم. حرف فنیتو واسه خودت نگه دار توکه به تغییر اتوماتیک رزولویشن از دید یه ایراد نگاه میکنی مشخصه چقدر اطلاعاتت بالاست ***

چی شد معزز این همه منم منم میکنی عرضه نداری حرفی که خودت زدی ثابت کنی…!!!
همیشه با مدرک حرف بزن که اینجوری حقیر نشی…!!!
اینو هزار دفعه بهت گفتم ولی انگاری یاسین تو گوشت میخوندم.

Navid

اوووف دوباره این ۶اج پلاس .. با روح و روانم بازی میکنه یه ساعت باهاش کار کردم کیف کردم حیف که قلم نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....