حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید خودروهای وارداتی با بیت کوین رو به افزایش است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، رمزارز

با افزایش خرید و فروش رمزارزها نه‌ تنها شاهد خروج نقدینگی از بازارسرمایه بورس ایران به‌ سمت این حوزه نوپا هستیم، بلکه در چند هفته اخیر انجام خرید و فروش خودروهای وارداتی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی نیز توجهات بسیاری را به خود معطوف کرده است.

خرید خودروهای وارداتی با بیت کوین

موضوعی که اگرچه فعالان بازار خودروهای خارجی تعداد این معاملات را به‌واسطه ریسک بالا و عدم اطمینان فروشندگان انگشت‌شمار اعلام می‌کنند، اما به‌گفته کارشناسان رمزارزها در دنیای امروزه اجتناب‌ناپذیر بوده و به‌زودی سهم ویژه‌ای را در معاملات جهانی به‌خود اختصاص خواهند داد. بنابراین ورود دولت برای آگاهی‌بخشی و ساماندهی این نوع معاملات حائز اهمیت خواهد بود.

در چند هفته اخیر و پس از تشدید معاملات رمزارزها نقد یا معاوضه خودروی خارجی با بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال موجود حتی معاوضه با ماینر یا ارز دیجیتال، از جمله مواردی است که در روزها و هفته‌های اخیر به آگهی‌های فضای مجازی کشورمان راه یافته است.

اگرچه برخی فعالان بازار خودروهای خارجی، با تاکید بر ریسک بالای این معاملات  از عدم خرید و فروش  با دلار یا سایر ارزها خبر می‌دهند و آن را  تداخل صنفی می‌دانند، اما سعید موتمنی؛ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این رابطه می‌گوید: شاید تاکنون برخی به تعداد انگشت‌شمار به انجام چنین مبادلاتی در بازار خودرو اقدام کرده باشند، اما از آنجایی‌که هنوز موضوع رمزارزها در کشور به خوبی جانیفتاده، ریسک‌های خاص خود را به‌همراه دارد.

وی معتقد است: از آنجایی‌که سیستم مبادلات بانکی کشور با مشکلاتی مواجه است، بعید به‌نظر می‌رسد مردم بخواهند خودرو یا هرگونه دارایی دیگر خود را با چیزی معامله کنند که مجازی است و با شرایط فعلی دسترسی به آن هم به سادگی میسر نیست. امیرحسن کاکایی استاد دانشگاه نیز در این خصوص با عنوان اینکه اطمینان کافی به ارز رمزها وجود ندارد، می‌گوید: نمی‌توان جلوی مردم را گرفت و از اقدام‌های این‌چنینی برحذر داشت.

به‌عنوان نمونه بارهاوبارها مشاهده شده فردی خودروی خود را در ازای سهام فرد دیگری معاوضه کرده و چنین معامله‌ای نمی‌تواند غیرقانونی باشد. استاد دانشگاه مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت گفت: هرچند مالکیت خصوصی در اسلام محترم شمرده شده و دولت نمی‌تواند جلوی کسی را گرفته یا به‌صورت دستوری دخالت کند، اما دولت‌ها می‌توانند در تنویر افکارعمومی و آگاهی‌رسانی به آحاد مردم نقش‌آفرین باشند.

 

توکن شیبا (Shiba) در صرافی های بایننس و کوکوین لیست شد

 

وی تاکید کرد:‌ درخصوص رمزارزها نیز باید به مردم آگاهی داد و البته بهتر است قانون‌گذاری هم انجام شود. کاکایی بیان‌داشت: در چند سال اخیر با از دست‌رفتن چندباره ارزش پول، مردم به تبدیل پول‌ و نقدینگی خود به انواع سرمایه از جمله طلا، سکه، خودرو، مسکن و در یکی دو سال اخیر سهام روی آوردند، اما با قفل‌شدن بازار خودروومسکن و کاهش اعتماد به سرمایه‌گذاری در بورس، اکنون مردم بین دو گزینه اعتماد به بانک‌مرکزی یا رمزارزها در حال تصمیم‌گیری‌اند.

وی تصریح‌کرد: همه‌چیز به نحوه عملکرد بانک‌مرکزی در روزهای آینده بستگی دارد، زیرا هرچند بسیاری افراد اعتمادی به رمزارزها و ارزهای دیجیتال ندارند اما برخی نیز از این راه به سودهای خوبی رسیده‌اند و اینجا عملکرد بانک‌مرکزی می‌تواند تعیین‌کننده باشد. این استاد دانشگاه اضافه کرد: دولت و حاکمیت باید به‌شدت روی موضوع بازگشت اعتماد مردم به نظام بانکی و اقتصادی کار کنند و به طریق درست و نه دستوری، تورم را کنترل کنند.

به نظر شما خرید و فروش خودروهای وارداتی و سایر اقلام با بیت کوین می تواند در آینده رشد چشمگیری داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

انصافا خیلی ها با ارز مجازی از خاک بلند شدن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی