حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توافق شیائومی و دولت امریکا درباره موضوع تحریم این شرکت چینی

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

تحریم شیائومی توسط امریکا را به یاد دارید؟ هر چند که تقریبا ۲ ماه بعد از اعلام خبر تحریم، خبر رفع تحریم شیائومی منتشر شد، اما هنوز توافق شیائومی و دولت امریکا درباره موضوع تحریم این شرکت چینی نهایی نشده است. گفته می شود که احتمالا تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد پروپوزال نهایی مشترک باشیم.

عاقبت موضوع تحریم شیائومی چه می شود؟

به دنبال اقدام مشابهی علیه هواوی و ZTE، در طی روزهای پایانی دولت ترامپ دیدیم که شیائومی به عنوان تهدید امنیت ملی در ایالات متحده شناخته شد. این شرکت به منظور جلوگیری از این ممنوعیت، علیه دولت آمریکا شکایت کرد. امروز، هر دو طرف به توافقی رسیده اند که باعث می شود غول فناوری به طور کلی در لیست سیاه قرار نگیرد. در حقیقت یعنی تحریم نشود.

فروشگاه شیائومی

فروشگاه شیائومی با لوگو جدید

اگرچه هرگز شیائومی به فهرست سیاه اضافه نشد، اما این اقدام مانع از دستیابی شیائومی به کالا و خدمات از فروشندگان آمریکایی شد. همچنین سرمایه گذاران آمریکایی را ملزم به واگذاری سهام خود از این شرکت کرد.

طبق توافق امروز، هر دو شرکت شیائومی و وزارت دفاع توافق کرده اند که نام این شرکت را از عنوان “شرکت نظامی کمونیست چین” حذف کنند. انتظار داریم که پیشنهاد مشترک نهایی برای پایان دادن دستور اجرایی ترامپ تا ۳۰ اردیبهشت نهایی شود. این اقدام در پی صدور دستورالعملی در ماه مارس انجام شد که تحریم های ایالات متحده در مورد شیائومی لغو کرد. این لغو تحریم شیائومی پس از آنکه قاضی این تحریم را “خودسرانه و دمدمی مزاج” خواند، انجام شد.

شیائومی، شرکتی در فهرست عمومی با حضور جهانی است که از ماه ژانویه از تماس با دولت چین عقب نشینی کرده است. در بیانیه ای که به دنبال دستور اولیه منتشر شد، تأکید شد که “متعلق به ارتش چین نبوده و تحت کنترل یا وابسته نیست” همچنین ” یک شرکت نظامی کمونیست چین نیست.”

اگرچه این خبر خوبی برای شیائومی است، اما بعید است هواوی به توافق مشابهی دست یابد، زیرا دولت بایدن در کاهش اکثر محدودیت های چین کند عمل کرده است. در ماه مارس، جسیکا روزنورسل رئیس شورای FCC هواوی را مجددا به عنوان “تهدید امنیت ملی” مورد خطاب قرار داد.

نظر شما درباره توافق شیائومی و دولت امریکا چیست؟ فکر می کنید که شیائومی می تواند به موفقیت های بالاتری از هواوی دست یابد و مورد تنگ نظری امریکایی ها قرار نگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

خب هواوی ک نقض کرده بود طبیعی هست حالا حالا تحریم باشع
شائومی هم ب نظرم نباید زود بهش اعتماد کرد
تهشا بگم جو فیلم سیاسی و این چیزا ورم نداشته ولی کلا ب چین نمیشه اعتماد کرد هیچ جوره کلا خاورمیانه‌ای و شرق ی حالین

Milad7

خبر مسرت بخشی بود 😘

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)