حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قفل شدن گوشی های شیائومی در برخی مناطق: ایران نیز جزوی از لیست است!

شیائومی همین امسال توانست به عناوینی جذاب و قابل توجه دست پیدا کند. به عنوان مثال، این کمپانی چینی برای اولین بار توانست از سد سامسونگ عبور کند و به صدر جدول فروش گوشی‌های هوشمند در ماه جولای برسد. به تازگی، اخباری نگران کننده از قفل شدن گوشی های شیائومی در ايران منتشر شده‌اند. ما در این مطلب قصد داریم تا بررسی کنیم که آیا این موضوع صحت دارد و چه اتفاقی قرار است رخ بدهد؟

✅✅ آپدیت شد: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ – ساعت ۰۹:۴۵ دقیقه

 

بیانیه رسمی شیائومی درباره قفل شدن گوشی های این شرکت ✅

 

قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران: واقعی یا یک شایعه؟

خب، شیائومی توانسته است به عنوان یک برند محبوب و شناخته شده سال ٢٠٢١ را سپری کند. اما ما شاهد اتفاقات عجیب کمی نبوده‌ایم. چند وقت قبل، یکی از دوستانم برایم یک متن عجیب و غریب از قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران ارسال کرد. در ابتدا، تصور می‌کردم که این متن صحت ندارد. پس از پرس و جو از پشتیبانی شیائومی نیز تأیید شد که این متن کاملاً جعلی است. اما پس از گذشت مدتی، موجی از قفل شدن گوشی های شیائومی در مناطق مختلف به وقوع پیوست. این گوشی‌ها، غالباً در کشور سوریه بوده‌اند. پس از آن، پشتیبانی شیائومی تأیید کرد که این متن واقعی است! اما دقیقاً قضیه از چه قرار است و آیا باید این اتفاق را جدی گرفت؟

این بار Today.in.24، گزارشی منتشر کرده است. بر اساس آن، این اتفاق در حال رخ دادن است. بازار گوشی‌های هوشمند در جهان، دارای سیاست یکپارچه‌ای نیست. بلکه کشورهای مختلف، سیاست‌های مختص به خود را دارند. همان طور که مشخص است، هر برندی نیز سیاست‌های صادرات و فروش خود را دارد. در همین راستا، شیائومی استراتژی‌های متفاوتی را برای هر کشور لحاظ می‌کند. اما این چه ارتباطی به موضوع صحبت ما دارد؟ خب، باید بگوییم که ظاهراً شیائومی کم کم در حال تغییر سیاست‌های خود در برخی از کشورها است. بر اساس برخی گزارشات منتشر شده از کاربران Reddit، ظاهراً گوشی‌های هوشمند شیائومی آن‌ها در حال قفل شدن است. پس از قفل شدن گوشی‌ها، استفاده از آن‌ها کاملاً غیرممکن است و گوشی رسماً به یک تکه آجر تبدیل می‌شود!

بر اساس گزارشات منتشر شده‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم، این اتفاق در کشورهای سوریه و کوبا در حال رخ دادن است. به همین صورت، برخی از گوشی‌های شیائومی موجود در کوبا و سوریه در حال قفل شدن هستند. اما این قفل شدن، یک مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری نیست. بلکه این اتفاق از سوی شیائومی رخ می‌دهد.

دلیل این اتفاق چیست؟

خب، دلیل آن ساده است. اگر بخواهیم صفحه شرایط و ضوابط به روز شده شیائومی را مشاهده کنیم، به اظهارات جالبی برخورد خواهیم کرد. بر اساس متن‌های موجود در این بخش، مشتریان شیائومی قادر به فعال سازی و استفاده از گوشی‌های شیائومی خود در کشورهایی زیر نخواهند:

  1. ۱- ایران
  2. ۲- کوبا
  3. ۳- سوریه
  4. ۴- کره شمالی
  5. ۵- سودان و منطقه کریمه

بر اساس قرارداد ١۴.٢ شیائومی، تمام محصولات این کمپانی تابع قوانین صادرات هستند. در این قرارداد، مشتری صلاحیت دارد. در صورت حضور یک کشور در خارج از این قرارداد، مشتری نمی‌تواند هیچ محصولی را که از فروشنده خریداری کرده است در مناطق مورد اشاره فعال سازی کند. به کشورهای خارج از این لیست اشاره کردیم. در صورتی که قصد استفاده از محصولات شیائومی را در این کشورها داشته باشید و گوشی خود را به طور عادی خریداری کرده باشید، گوشی شیائومی شما قفل می‌شود!

قفل شدن گوشی شیائومی در سوریه

قفل شدن گوشی شیائومی در سوریه

شایان ذکر است که شیائومی دلایل این کار را ذکر نکرده است. همان طور که گفتیم، سیاست هر شرکتی برای هر منطقه‌ای متفاوت است. در این بین، برخی حدس می‌زنند که قفل شدن گوشی های شیائومی و این سیاست، مربوط به تحریم‌های ایالات متحده آمریکا می‌باشد. منبع خبر، با کاربران کوبایی شاکی از این موضوع تماس گرفته است. اما متأسفانه تاکنون پاسخی از آن‌ها به دست نیامده است. اما یک سؤال در این بین وجود دارد. سؤال، این است که آیا کسی می‌تواند با مجوز در شرکت‌های مورد اشاره محصولات شیائومی را به فروش برساند؟ خب، ما هنوز در این مورد اطلاعی نداریم. اما بر اساس گفته‌های شیائومی، این امر شدنی است.

قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

قفل شدن گوشی شیائومی در کوبا

برای دور زدن این مشکل و عبور از قفل شدن باید چه کنیم؟

در صورتی که گوشی شیائومی شما با این مشکل مواجه شد، شما می‌بایست گوشی خود را به گارانتی بازگردانید تا مشکل آن حل شود. در غیر این صورت، مبلغ گوشی شما می‌بایست پس داده شود. این مورد، در کوبا ممکن نیست. اما در ایران، انواع و اقسام فروشندگان و گارانتی‌های شیائومی وجود دارند. بنابراین، حتی اگر این اتفاق رخ دهد نیاز به نگرانی نخواهد بود. در این بین، برخی نظراتی را ارائه کرده‌اند تا سبب قفل نشدن دستگاه شما می‌شود.

در ابتدا، فعلاً بهتر است که گوشی شیائومی خود را به روزرسانی نکنید. همچنین پیش از خرید گوشی، مطمئن شوید که ریجن (منطقه) آن گلوبال یا جهانی است. اگر که می‌توانید، بوتلودر گوشی شیائومی خود را آنلاک کنید. یا حتی اگر امکانش را دارید، فعلاً از کاستوم رام‌ها بر روی گوشی شیائومی خود استفاده کنید. این‌ها، مواردی هستند که از احتمال قفل شدن گوشی های شیائومی شما جلوگیری می‌کنند (عواقب هر کدام از این تغییرات به عهده خود شماست). تنها توصیه فعلی ما، این است که گوشی‌های شیائومی، پوکو و ردمی را تنها با گارانتی و از مراجع رسمی خریداری کنید.

در انتها، اجازه دهید تا کمی در مورد این موضوع و رخ دادن آن در ایران صحبت کنیم. در حال حاضر، هیچ موردی از قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران گزارش نشده است. همچنین به احتمال خیلی زیاد، حتی اگر این سیاست در ایران عملی شود مربوط به گوشی‌هایی است که جدیداً خریداری شده باشند. از سوی دیگر، ما فکر نمی‌کنیم که ایران واقعاً جزوی از این موج قفل شدن باشد. چرا که یکی از شرکت‌های گارانتی پیش از این با شیائومی تماس برقرار کرده بود و این کمپانی چینی به روزرسانی را برای رفع ایراد تماس اضطراری گوشی‌های خود منتشر کرد.

 

در نتیجه، شیائومی فعلاً مشکلی با گوشی‌های موجود در ایران ندارد. ما فکر می‌کنیم که این گوشی، مربوط به گوشی‌هایی باشد که وضعیت مشخصی ندارند. به طور دقیق‌تر، گوشی‌هایی که مربوط به ریجن‌های مربوط به ایران نباشند. مثلاً اگر یک گوشی با ریجن چین را در این فعال کنید، ممکن است قفل شود! بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که فعلاً به سراغ تهیه گوشی از منابع غیر رسمی و از چین نروید.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟ فکر می‌کنید که برای گوشی‌های موجود در ایران چنین اتفاقی رخ بدهد؟ شما فکر می‌کنید که سیاست پشت این کار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
43 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مشکلی نیست ، امریکا اگه میخواست حتی میتونست اپل رو هم قفل کنه ولی این کارو نکرده

Mahdi

دیگه این قدرم داغون نیستیم گوشی به رومون قفل کنن🤕🤕این که گوشی قفل کنن خیلی مزخرفه

Farcry

احتمالش صفره که آمریکا به شیائومی فشار آورده باشه که گوشی های رو توی ایران غیر فعال کنه.
شیائومی تنها شرکتی هست که یکدفعه خود جوش داره این کار رو میکنه. در کل فعلا من خودم نشنیدم توی ایران برای کسب غیر فعال شده باشه

Mahdi

فکر نکم بخواد قفل کنه تو ایران😞
این یعنی چه گوشی قفل کنی اپل شاید خدمات نده ولی گوشی قفل نمی کنه

ببخشید
ولی خیلی خره با این طرفدارا و ترولای جان برکفش
(که ندیدم تو سایت همسایه زیر پستای اپل و سامسونگ فلان مارک شیا رو اسپم نکرده باشن)
بیا گوشی روشون قفل کنه
جو گرفتتش فکر کرده کشورایی که مردمش از نظر اقتصادی و سیا.سی مشکل دارن گوشی روشون قفل کنه بازم رتبه اولو حفظ میکنه نفهمیده عمده فروش گوشیاش میان رده ها هستن

امیدوارم این خبر چرت باشه و حداقلش اگرم پیش بیاد موقتی باشه و با ریختن کاربرا کوبایی و … تو پیجش یکم بیاد پایین!

m.b

چون اپل زوری برای قفل کردن بالا سرش نیست… از خدای امریکا هم هست که اپل تو ايران حضور داشته باشه اما خدمات نده…

ali.reza.9821

برای اونایی که رام چینی میخرن خبر بدیه

ali.reza.9821

خبر بدیه برای اینایی که ورژن چینی رام چینی میخرن یا وارد میکنن

ahmad

میخواستم ردمی نوت ۱۰ پرو بخرم یعنی نخرم؟

ali.reza.9821

سامسونگ بخر هم بهتره هم دردسر نداره

Farcry

(( به طور دقیق‌تر، گوشی‌هایی که مربوط به ریجن‌های مربوط به ایران نباشند. مثلاً اگر یک گوشی با ریجن چین را در این فعال کنید، ممکن است قفل شود! ))
اصلا ایران جزو ریجن ها حساب نمیشه! پس رام گلوبال هم ایران جزوه نیست.
الان توی ردیت میبینم چند نفر که رام گلوبال هم داشتن ولی توی این کشور ها بودن گوشی شون غیر فعال شده

afsoon

فعلا خریدی از این کمپانی نداشته باشید .خوشبین بودن زیادی هم خوب نیست .

چرا واقعا باید شیا یه سنگی تو چاه بندازه که هزارتا ریش سفید و علامه و متخصص نتونن کاری براش کنن؟ با این کار بیشتر واس خودش ضربه میزنه.
به قول اون معلّم ریاضی که میگفت: این کار یعنی خریّت محض، نه خریّت نسبی ها خریت محض یعنی خود خری! نه اینکه مث خری! اصلا معنی مصدری میده…!
پ ن: دوستانی که میخوان شیائومی بگیرن یکم صبر کنن تا وضعیت درست بشه.
یکیم این سه ۴ خط آخر همش یه شوخیه سادست جدی نگیرید.🙏🏼

مثال جالبی بود🙂🙂

samouelkarter

خخخخخخخخ
اون معلمه به ما درس میداد یه زمانی تو دبیرستان یادش بخیر!

Auroro

همین چند روز پیش گفتم چین کثیفه و اعتمادی به برنداش نیست، حتما سیاستی تو کارشون بوده، فکر کن گوشیت میری ی جای مهم و گوگل مپ و چندین تا کار مهم، میبینی قفله، خب این گوشی دیگه بدرد پیپی هم نمیخوره که هروقت دلش خواست قفل کنه، خلاصه اصالت فقط سامسونگ، بعدشم اپل

rezakhan

از حسادت دارن منفجر میشن عشاق سامسونک،امسال که رده اول دست شیاومی افتاد با هر ترفندی میخوان ضذبه بزنن،من یکی اجر پاره شیاومی رو باسامسونگ واپل عوض نمیکنم،چرا باید سود۷۰در صد و۹۰درصد به سامسونک واپل برای گوشی بدم وقتی شیاومی عملا با سود ۲در صد گوشی میفروشه،ده ساله فقط شیاومی میخرم خودم وتمام اطرافیان تا الان الحمدااله هنوز حتی یدونش نه خراب شده نه اذیت کرده ،زنده باد شیاومی

m.b

منطق داشته باشید… تعصب بی منطق زیبا نیست…

M.ch

واقعا شرکت شیائومی میخواد گوشی هارو قفل کنه اونم برای ایران😐

شیائومی با فروش تقریبی 44.۴ میلیونی رتبه سوم رو بدست آورد که از این مقدارش ۴,۵۹۱,۰۰۰ رو خود کشور ایران خریده😐💔

اگه واقعا قفل کنه که ضرر میکنه دیوث😐🚶🏼

Alireza Jahani

سلام بوت لودر آنلاک کیند بذارید باشه هر وقت مشکلی پیش اومد راحت رام سفارشی بزنید روش هواوی واقعا گوشی های خوبی میزنه نه مشکل رام و و.. دیگه رو داره دوربین هاش عالی قیمتشم عالی خودم اشتباه کردم گوشی هواوی خودم. رو با شیائومی معاوضه کردم اشتباهی که روز بعدش پشیمون شدم ولی دیر بود خخخ

Mahdi85

اخباری مبنی بر تکذیب شدنش اومده
منبع دیجیاتو و زومیت

miss Rad

ببخشید ولی تاریخ اون خبر چندماه پیشه که هنوز شیایومی نظرشو اعلام نکرده بود، الان دیگه اعلام کرده

Mahdi85

خودم دیدم مال همین دیشب بود برو اینستاگرام دیجیاتو ببین

ali karimi

سلام، این همه تعریف کردیم شیائومی اله، بله، خودشو گم کرده، اگه بخاطر آمریکا باشه که واقعا خاک تو سر این جینی ها، اون همه شرکت تو چینه که خیلی راحت میتونن آمریکارو با تحریم اذیتش کنن، ولی میترسن، مطمئن باشید یه پای این قضیه آمریکا فکر کنم باشه، چون شیائومی اونقدارم مغز خر نخورده که الکی حالا چه سیاستش باشه جه نباشه فروش گوشیهاشو بیاره پایین الان همین خبر تمام کسایی که میخواستن گوشی شیائومی یا حتی از زیر برندهاش بخرن رو دچار تردید کرده و نمیخرن، اولش باورم نشد این خبر من از اینجا خوندمhttps://www.xda-developers.com/xiaomi-blocking-devices-export-regulations/_ در هرصورت امیدوارم واسه کشور ما اینطور نشه، اون دوستانی هم که میگن اگه دست آمریکا تو کاره خب به اپل هم میگفت مثلا به ایران و کاربرهاش هیچ پشتیبانی نده اینو بدونن که آمریکا هیچ وقت به ضرر شرکتهای خودش کاری رو انجام نمیده و بیشتر کاری میکنه که محصولی که واسه کشور خودشه بیشتر فروش بره ولی شرکتهای دیگه که واسه کشورهای دیگه هستن رو نه، ببینیم در چندروز آینده چی مبشه مطمعنأ خبرهای بیشتری میاد و شیائومی هم یه جوابی میده، درکل این به ضرر شیائه میشه هوآوی دوم اگه اینکارو کنه، حتی هم بگه فقط ما این مثلا این 5تا کشور رو تحریم کردیم و با کشورهای دیگه نه کاری نداریم بازم کسی حرفشو قبول نمیکنه چون هیچ تضمینی وجود نداره، موفق باشید

m.b

دقیقاً… امریکا به اپل اجازه افزایش فروش میده چون از خودشه… به هر شرکت دیوری که از خودش باشه هم اجازه فروش در ایران میده… اما در طول این چند سال هر شرکت غیرخودی‌ای در ایران پا گرفت و معروف شد به نوعی از آمریکا ضربه خود تا پاشو از ایران جمع کنه… امریکا اطلاعات میخواد و شرکتای چینی تضمینی در ارائه دائمی این اطلاعات نمیتونن برای امریکا داشته باشند…

david2arc

متاسفانه حرفت درسته ولی خوشبختانه این رفتار قلدرمآبانه ایالات متحده دیری نخواهد پایید

AŁɪ

شیائومی از تو بعید بود 😐

m.b

اوه چه خبر جنجالی‌‌ای…
در بخش اول بیاید خودمونو نقد کنیم… بعضی ها که پدرکشتگی داشتن و دارن یه دلایلی میچسبونن که فاز آدم میپره…اون از دیروز پریروز که دوستان بعد مدت ها از غار برگشته بودن یهو زده بود به سرشون فاز شوخ بودن و خوشمزگی برداشته بودن سه تا ایراد نیگیرفتن که دوتاش خودش ایراد بود! اینم از تحلیلگران مسائل خاورمیانه! برادر اگر دلیل این حرکت تحریم های بین المللی نیست چرا دقیقاً کوبا و کره شمالی و ایران و سوریه و سودان که دقیقا تحت تحریم بین‌المللی هستن؟!!!!
آخه اگر میخوای بگی کار خودشه که یه تخریبی کرده باشی لااقل ببین چه کشورایی بوده… از این گذشته با یارو سر همین مشکل اپراتور ها تو ایران و تماس نگرفتن با شماره های اضطراری رسماً با ایرانی ها همکاری داشته! خب مرض داره مگه بیاد با ایرانی ها همکاری کنه مشکلات فروشش در ایران بیاد پایین و بیشتر فروش برن گوشی هاش و بعد همشونو قفل کنه؟!! تئوری توطئه‌ نیست که! دنبال دردسر نمیگرده که!
تازه طبق منابع رسمی از هر سه گوشی فروخته شده در ایران یکیش شیائومی بوده این روز ها و قطعاً شیائومی میدونه میلیونی فروش داره در ایران و اتفاقاً چون ایران یکی از مناطق پرفروش هوآوی بوده، برای زمین زدن رقیبشم که شده ایران رو راحت از دست نمیداد…
شیائومی ارتباط رسمی با اسرائیل داره… قبلاً هم گفتیم و ایران رو مدت ها بود که به عنوان یه کشور بدون سیاست های فروش در نظر گرفته بود و فقط به این راضی بود که بخشی از گوشی‌هاش با واسطه‌گری امارات و چین و هند در ایران فروش برند و هیچ خدمات تخصصی‌ و رسمی‌ای نداشت…
اینکه یهو زده دقیقاً دهن کشور های تحریم شده بین‌المللی رو صاف کرده مشخصه خب بخاطر تحریم های بین المللی هست…که خودشم حتما از این موضوع خوشحال نیست…بخش بزرگی از فروشش رفته هوا…اعتبارش در خیلی از کشور های دیگه هم از ترس این موضوع رفته هوا… مشخصه سر مشکلات اخیر با امریکا نمیخواد بهانه دستشون بده که تن به این فاسد برای دفع افسد داده…
شاید این حرفم تئوری توطئه‌‌فرم به نظر برسه و شما هم فقط در حد خوندن و فکر کردن در نظر بگیرید اما من فکر میکنم لابی‌گری سامسونگ تاثیر داشته باشه در این ماجرا…سامسونگ تو رالی گرفتن بازار هوآوی خیلی از بازار ها رو از دست داد و شیائومی این روزها جایگاه پرفروش ترین برند رو هم ازش گرفته… سر ممنوعیت واردات شیائومی که چند وقت پیش خبرش اومد شنیدم کسانی لابی کردن که مسئولین واردات شیائومی رو به بهانه واهی عدم تماس با شماره های اضطراری ببندند… که میگن مافیای واردات سامسونگ با مسئولین اینکار رو شروع کردن تا بازار ایران بعد هوآوی دست سامسونگ بیافته وگرنه این مشکل سالهاست که بوده اما دقیقاً در برهه زمانی‌ای که هوآوی در این داشت با شرکت های دیگه سریعاً جایگزین میشه میان واردات شیائومی رو در داخل میبندند که سامسونگ جای هوآوی رو بگیره اما با ارتباط منابع ایرانی با شیائومی رسماً مشخص میشه این مشکل حل شدنیه و دلیلی برای منع واردات وجود نداره…خب پس از در دیگه باید سامسونگ رو در ایران جانشین هوآوی کرد…از طرفی آمریکا هم به دلایلی که میدونید دوست نداره ابزار های جمع‌آوری اطلاعاتش در ایران دست یه شرکت از کشور رقیب یعنی چین باشه… بنابراین شرکت رقیب بخاطر از دست ندادن بازار ایران آمریکا رو تحریک کرده که در این بازه فشار رو بیشتر کنن… و کاملا برای امریکا این موضوع خوشاینده که جای یه شرکت چینی که حاضر به تبادل اطلاعات با آمریکا ممکنه روزی نباشه، یه شرکت خودی باشه که آمریکا خیالش راحت باشه… دقیقاً هوآوی هم یکی از موضوعاتی که باعث تحریمش شد موضوع عدم قطع ارتباط با ایران بود… هوآوی نمیخواست بازار و پول ایران رو از دست بده و آمریکا برای حفظ منابع اطلاعاتی خودش در ایران زد هوآوی رو صاف کرد… الانم اگر شیائومی اکثریت بازار ایران رو داشته باشه و همکاری داشته باشه با ایران، آمریکا دهن اون رو هم صاف میکنه چون تنها شرکتی که حاضره تا ابد چشم آمریکا رو روی اطلاعات ایراتی ها باز نگه داره سامسونگ و اپل هستن… پس آمریکا هم به هیچ شرکت دیگری اجازه برتر شدن تو ایران رو نمیده تا منابع اطلاعاتی خودشو حفظ کنه…

در بخش دوم راجب راه حل حرف بزنیم… من فکر نمیکنم گوشی های گذشته شیائومی قفل بشند چون آمریکا نمیخواد اینو… بلکه فقط میخواد سهم شیائومی در بازار ایران از سامسونگ پیشی نگیره… اطلاعات در مقابل پادشاهی بازار ایران معامله‌ای بوده که انجام دادن… دو سر سود برای سامسونگ و آمریکا… فعلاً تنها پیشنهاد اینه که
“گوشی شیائومی نخرید”
هیچ چیزی بعید نیست در این شرایط… باید منتظر واکنش رسمی شیائومی به واکنش های عمومی باشیم…

m.b

من خبر بعد رو نخونده بودم… اصلاً تو بیانیه رسمی شیائومی اومده که بخاطر تحریم های صادراتی آمریکا اینکارو کرده…

“اگر قوانین کنترل صادرات حوزه قضایی خریدار یا ایالات متحده صادرات آن را ممنوع کرده باشد، خریدار نمی تواند هیچ محصولی را که خریداری کرده است را به هیچ کشور یا قلمرو یا هرجایی دیگری که منع شده است؛ صادر کند.”

اونوقت ما اینجا یه استادایی داریم که میگن شیائومی خودش میخواد تیشه به ریشه خودش بزنه!
جا نوشتن بخونید…

rezakhan

اتفاقا بخرید از هیچی هم نترسید،هیچکی تخ…م شیاومی رو هم نمیتونه بخوره،راحت خرید کنید

ARMTIN

❌❌❌ هیچ محصول شیاومی نخرید ❌❌❌
شیاومی رسماً باید در مورد وجود ایران در لیست ممنوع شفاف سازی کنه ❌❌
اگه بازار ایران براش مهمه باید ایران از این لیست خارج کنه وگرنه باید واردات تمام محصولات این شرکت ممنوع و شرکت ها ارائه دهنده داخلی باید خسارت وارده به کاربران ایران کاملا پرداخت کننده و موبایل های این برند مرجوع کنند 😒
.
.
.
.
اگه این برند سهم بزرگی از بازار داخلی بدست آورده ، مسلما بخاطر حمایت کاربران ایرانی در زمانی که این برند در بازار جهانی اعتبار فعلی نداشته بود
دوستان این موضوع به هیچ عنوان ساده ازش نگذرید
الان همه کسبه و عمده فروشان موبایل فروش موبایل های با برند شیاومی متوقف کردند
در صورت ادامه ابهام و عدم پاسخ رسمی شیاومی ، خود واردکنندگان موبایل برند شیاومی از سبد خرید خارج و رقیب ها این برند جایگزین خواهند کرد

mohammad MI

اقایاون:/
بیان یکم از لحاظ منطقی نگا کنیم به داستانو انقد طرفدارای سامسونگ نیان فلان بسار😐🙂👌
اخ شیا مگه مریضه بیاد همینجوری گوشی هاشو تو یسری مناطق ببنده ک فروش و اعتبارش بیاد پایین؟؛!
مرض داره صادراتع گوشی هاشو تو کشوری که فروش کمی رو هم نداشته (ایران) ببنده؟:/
مطمئن باشین ی سری دستا پشت پرده هست که داره حتی شده با فشار آوردن روی شیاوئمی اینکارو انجام بدن که اعتبارشو بیارن پایین ولی ما اون افردا یا اون شرکت هارو نمیدونیم کی هستن و بعدا گندش در میاد
وگرنه از هررررر لحاظ غیر منطقیه ی کمپانی بیاد خود خواسته تیشه به ریشه خودش بزنه از همون اول که شیا داشت یکم جون میگرفت هزار جور بلا سرش اوردن و دارن میارن ک اعتبارشو بخوابونن تا نتونه از از سامسونگ بالا بزنه
اما شیا ماه قبل تو اروپا حرفاشو زد و ب همه نشون داد برا ضربه زدن بهش کار راحتی ندارن😉😐
تا اخبار جدید
صبحتون بخیر

zzz123

خلی بعیده این اتفاق بیفته مگه اینکه کلیه شرکت های چینی برای همیشه بخوان بازار پر مشتری مثل ایران رو از دست بدن
اگه شرکت های چینی بخوان بازار ایران رو حفظ کنند بنابراین قفل کردن گوشی های چینی مثل شیایومی در ایران هرگز اتفاق نخواهد افتاد

bhddbyt

معلوم نیست باز دارن چه غلطی میکنن که میخوان مردم سرشون با همچین مسئله ای گرم بشه…
چرا باید چین بیاد همچین کاریو با ایران بکنه؟
اینم شده مثل داستان اوپو ک اوایل اومدنش به ایران کلی داستان سازی کردن…
چین رابطه بسیار خوبی با ایران داره و هیچوقت همچین کارایی رو نمیکنه…
فشار آمریکا یا اینجور چیزا وجود نداره
مگ کره جنوبی یا ی جای کوچیکه که بخواد فشار بیاره😆😆😆😆
بعدشم اگر بخواد اینکارو بکنه سهامش کلی افت می‌کنه و ضرر های زیاد هم زده میشه به این شرکت…

من که فکر میکنم اینا چرته

آقایونی که شیائومی دارن نگران نباشن اونروز مهدی شجاری تو استوری گفت که با یکی از عوامل وارد کننده موبایل در تماس بوده که اونم یه اسکرین شات از مکالمش با مدیرای شیائومی رو گذاشته بود که نشون میده ایران تو لیست تحریم نیست.
پ ن: اونایی که شیائومی دارن یا میخوان بخرن برن سجده شکر بجا بیارن.😀

Masih

سلام. آقا شما برای خرید هر محصول یا خدماتی ۲ صفحه از قوانین رو میپذیری و شرکت مقابل هم قبول میکنه سرویس بده.
1- Terms and Conditions
2- Terms Of Use
که همه ما معمولا نخونده تیکشون رو میذاریم و نکست رو میزنیم. الان هر ۲ این بخشهارو میتونید تو سایت رسمی شیائومی ببینید. تو هیچکدوم حرفی از کشورهای تحریم و … نزده کما اینکه برخی از شرکتها مثل اپل یا سابقا بلک بری این بخش رو مربوط به کشورهای تحریمی داشتن. تنها جایی که میتونید این قضایا رو ببینید تو سایت شیائومی هنده که نوشته اگر گوشی هندی در (یعنی رام هندوستان) که زمان فعالسازی، شخص قوانین کشور هند رو میپذیره در کشوری که با قوانین این کشور اداره نمیشه فعالسازی بشه، شرکت هیچ مسئولیتی در قبال دادن خدمات به شخص خریدار رو نداره. اسکرینشم گرفتم که بیام واسه ترنجی بفرستم هرچی گشتم یه ایمیل پیدا نکردم مجبور شدم ثبتنام کنم و توضیح بدم.
عزیزان شما ۲ قانون رو پذیرفتید که تو هیچکدوم (اگه رامتون گلوباله) حرفی از تحریم و لاک شدن و … زده نشده و شرکت پذیرفته که در صورت رعایت قوانینش به شما سرویس بده. پس اصن امکان نداره خودش برخلاف قانونش و تعهدش رفتار کنه. پس نگران نباشید.
ضمنا عکسی که انگلیسی بود از گوشی لاک شده بابت نپرداختن اقساط به موقع گوشی بود نه فعالسازی تو مناطق ممنوعه ولی عکسای لاتین و عربی چرا. که احتمالا رام یه کشور دیگه تو کشور دیگه ای فعال شده بود که قوانینشون با هم سازگار نبودن.
لطفا به این شایعه دامن نزنین و تحقیق کنین.
امیدوارم مفید بوده باشه.
https://www.mi.com/global/about/agreement/

https://www.miui.com/res/doc/eula/en.html

https://mobile.mi.com/in/about/privacy/

samouelkarter

بهترین راهکار اینه که فعلا یه اکانت شیائومی با ریجن غیر ایران به همراه یه تلفن خارجی روی دستگاه ثبت کنید تا شیائومی فکر کنه شما یه توریست برای یه کشور دیگر هستید و البته ریجن خود گوشی را هم ریجن روی اکانت بگذارید تا عین هم باشند اینطوری دیگه احتمال لاک شدن گوشیتون خیلی کم میشه!!

Jzha

شیائومی با خود چین مشکل داره و چون سرور اطلاعات کاربران خودشو در اختیار دولت نزاشته احتمالا داره از چین میره شاید به هنگ کنگ
امنیت و مشتری مداری مثل اپل اگه براش مهم باشه خرید گوشی شیائومی اشتباهه
اگه مثل هواوی همکاری کنه با دولتش میشه شیائومی خرید!

mahdei

سلام
این خبر جدیه یا یه سیاستی چیزیه من با بدبختی بعد هشت ماه تونستم این گوشیمو بخرم. از وقتی این خبرو شنیدم حالم بد خراب شده لطفاً راهنماییم کنید
با تغییر منطقه گوشی به هند یا منطقه‌ای دیگه به غیراز ایران نمیشه جلوی قفل شدن گوشی رو گرفت؟
اصلا تغییر منطقه خوبه یا بد؟
من برای اینکه بتونم از برنامه تم گوشیم استفاده کنم منطقه رو به هند تغییر دادم منطقه یابی دقیق از طریق داده های مکانی رو هم خاموش کردم
سپاسگزار میشم جواب بدین

m.b

سلام… فعلاً لزومی نداره کار خاصی کنی… نگرانی الان بی مورده…

Taha 12341258

ایران با چین قرارداد 20 ساله داره تازه اگه گوشیتون مال اروپا باشه بعد اینجا فعال کنیدش اون موقع قفل میشه پس نگید سامسونگ سامسونگ سامسونگ گوشی شیائومی ریجن گلوبال بخرید الان خودم یه سوال دارم من گوشیم رو ۳ ماهه دارم ریجن گلوباله اگه میخواهید بفهمید ریجن گلوباله یا نه به این سایت:https://www.mi.com/global/verify#/en/tab/imei
برید بعدIMEI گوشیتون رو بنویسید در بخش اول در بخش دوم کد امنیتی رو بزنید بعد اگه گوشیتون رام گلوباله اسم گوشیتون با مقدار حافظه و رم میاد و تیک سبز اگه رام چینه تیک قرمز و یه نوشته چینی به روش خوب برای فهمیدن ریجن گوشی

hamedsarvar

سلام دوستان
سخنگوی شیائومی به صورت رسمی اعلام کرد که شیائومی هیچ کشوری رو هدف قرار نداده و قفل شدن بعضی گوشی ها صرفا برای اینکه بفهمه قاچاق هست یانه انجام شده و به روال عادی برمیگردنداین خبر رو گلوبال تایمز منتشر کرده که با سخنگوی شیائومی مصاحبه کردن و رسما تکذیب شده.

سینا عطایی

سلام
ابتدای همین مطلب آپدیت خبر خورده، صبح امروز ساعت ۹:۴۵ دقیقه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️