حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت شیائومی برای رفع تحریم امریکا

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | شیائومی

دو هفته پیش یعنی هنگامی که دونالد ترامپ رئیس جمهور بود، تصمیم گرفت قبل از ترک کاخ سفید، کار را برای چندین شرکت چینی دیگر دشوار کند. تحریم شیائومی توسط امریکا یکی از تبعات تصمیم وی بود. حالا اما شاهد شکایت شیائومی برای رفع تحریم امریکا هستیم.

تحریم شیائومی

ترامپ دستور داد كه همه امریكایی ها از هرگونه سرمایه گذاری در ۹ شركت چینی كه گفته می شود با ارتش این كشور ارتباط دارند، صرف نظر كنند. یکی از شرکت هایی که در لیست سیاه قرار گرفت، شیائومی بود. بعد دلیل قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه، سرمایه گذاران امریکایی باید سهام شیائومی خود را بفروشند یا هر سرمایه گذاری دیگری که در شیائومی تا ۲۰ آبان ۱۴۰۰ انجام شده است را بفروشند.

پس از انتشار این خبر، شیائومی بیانیه ای را ارسال کرد که در آن می گوید:

“این شرکت در جایی که تجارت خود را انجام می دهد از قوانین پیروی کرده و مطابق با قوانین و مقررات مربوطه در حوزه های قضایی عمل کرده است. این شرکت مجدداً تأکید می کند که محصولات و خدمات برای استفاده غیرنظامی و تجاری. این شرکت تأیید می کند که متعلق به ارتش چین نیست ، تحت کنترل یا وابسته نیست و “یک شرکت نظامی کمونیست چین” نیست که تحت NDAA تعریف شده است. این شرکت اقدامات مناسبی را برای محافظت انجام خواهد داد منافع شرکت و سهامداران ما “.

شیائومی

شیائومی

امروز، بلومبرگ گزارش داد که شیائومی، که در آخرین آمارها سومین تولید کننده تلفن های هوشمند در جهان است، شکایتی را علیه ایالات متحده آغاز کرده است.

شیائومی می خواهد دادگاه به دولت آمریکا دستور دهد تا لیست سیاه را که “مغایر قانون اساسی” خوانده است، تغییر دهد. در این دادخواست وزیر دفاع لوید آستین و وزیر خزانه داری جانت یلن به عنوان متهمان ذکر شده اند حتی اگر در حالی که دولت ترامپ لیست سیاه را اعلام کرد، هیچ کدام از این دو موقعیت فعلی خود را نداشته باشند.

آستین و یلن توسط رئیس جمهور جو بایدن که تاریخ 20 ژانویه منصوب شد، به سمت های فعلی خود معرفی شدند. این پنج روز بعد از آن بود که دولت ترامپ دستور داد آمریکایی ها از هرگونه سرمایه گذاری در شیائومی صرف نظر کنند.

دستبند تناسب اندام Mi Band یکی از معدود محصولاتی است که در آمریکا موجود بوده شیائومی از ایالات متحده شکایت می کند که می خواهد لیست سیاه ترامپ را در این شرکت تغییر دهد.

ردیاب تناسب اندام Mi Band یکی از معدود محصولاتی است که در آمریکا ارایه می کند

این در واقع یک مسئله جدی برای شرکت است. شیائومی گفت:

“اگر Xiaomi در جای خود باقی بماند و محدودیت ها اعمال شود، با آسیب قریب الوقوع ، شدید و جبران ناپذیری روبرو می شود.”

این شرکت در شرایط خاصی است، به خصوص در هند که دومین بازار بزرگ تلفن های هوشمند در جهان بوده و از درآمد سرانه پایین این کشور آسیب دیده است. با ارزش متوسط ​​دستمزد سالانه در کشور حدود 2000 دلار آمریکا، ارزش محصولات شیائومی برای پول پرداختی به آن کمک کرده تا گوشی های زیادی را به مصرف کنندگان هندی بفروشد.

شیائومی تلفن های هوشمند خود را در آمریکا نمی فروشد. اما برخی از محصولات را مانند پاوربانک و ردیاب تناسب اندام بسیار محبوب Xiaomi Mi Band خود در ایالت های امریکا می فروشد.

در دولت ترامپ، شرکت های موبایلی چینی و تجهیزات شبکه مانند Huawei و ZTE تهدیدهایی برای امنیت ملی محسوب می شدند. هواوی زنجیره تأمین ایالات متحده از جمله گوگل را از دست داد و نمی تواند تراشه های پیشرفته ای را که خود طراحی کرده، سفارش دهد. گفته می شود هواوی پس از فروش زیر برند آنر خود، به دنبال خروج از پرچمدار بازار گوشی ها است اما هواوی آن را تکذیب کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تحریم شیائومی ملغی می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yousef.komando

تحریم حذف میکند

m.b

استاد عطایی… مکان چند روز پیش رو دوباره بررسی کنید…

meiyou

کاش هیچ وقت تحریم و سانسور نبود

Milad7

بایدن چلاق فعلا بدتر گند زده به همه چیز 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)