حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل تحریم شیائومی جایزه ای بود که موسس آن دریافت کرد

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | شیائومی

تا ژانویه ۲۰۲۱، شیائومی برند چینی سازنده گوشی های هوشمند شاهد افزایش محبوبیت و رشد بوده است. آنها تمام تلاش شان را می کنند تا جای خالی که به دلیل تحریم هوآوی از سوی دولت آمریکا به وجود آمده است را پر کنند. تحریم هوآوی به دلیل نگرانی از ارتباط قوی این شرکت با نیروهای مسلح چین و احتمال انجام عملیات خرابکاری از طرف آنها بیان شده است. پس از تحریم هوآوی توسط آمریکا، شیائومی با سرعت زیادی رشد کرد و یه سومین سازنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شد. هرچند وقتی که رئیس جمهور دولت وقت آمریکا، دونالد ترامپ، تحریم شیائومی و ۷ شرکت دیگر چینی را اعلام کرد شوک شدیدی به این شرکت وارد شد. دلیل تحریم شیائومی و این شرکت ها این بود که آمریکا ادعا کرده بود آنها یا تحت مالکیت نیروهای مسلح چین هستند یا ارتباطات قوی با دولت کمونیستی چین دارند.

دلیل تحریم شیائومی جایزه ای بود که موسس آن دریافت کرد

وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی دلیل تحریم شیائومی را مشخص کرده است. بر اساس این گزارش موسس شیائومی Lei Jun در سال ۲۰۱۹ جایزه ای با عنوان «سازنده برجسته سوسیالیسم با مشخصه های چینی» از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) چین دریافت کرد. شیائومی با روی باز از این جایزه استقبال کرد زیرا هم در بیوگرافی موسس این شرکت به شکل برجسته ای عنوان شد و هم در گزارش سالیانه شیائومی بیان شد و همین اتفاق نیز دلیل تحریم شیائومی شد.

Lei Jun موسس شیائومی

Lei Jun موسس شیائومی

در پاسخ به تحریم از سوی دولت آمریکا، شیائومی اطلاعیه ای را صادر کرده بود که در آن مجددا تاکید می کرد که این شرکت هیچگونه ارتباطی با دولت چین ندارد، و همچنین تحت مالکیت سازمان نیروهای مسلح چین نیز نمی باشد. آن ها همچنین تاکید کردند که آنها در تمامی مبادلات تجاری خود دستور العمل های قانونی را رعایت کرده اند و در هیچ موردی از سوی دولت آمریکا محکوم به زیر پا گذاشتن آنها نشده اند. آنها اعلام کردند که از تمامی راه های قانونی برای جبران این دسته بندی و تحریم ناعادلانه توسط دولت آمریکا استفاده خواهند کرد. پس از تصمیم دولت آمریکا در ماه ژانویه، سهام این شرکت با افت قابل توجهی روبرو شد و در همین هفته نیز یک چهارم آن سقوط کرد،‌ و به عدد ۱۴.۳۴ دلار در ازای هر سهم رسید.

تاثیر تحریم شیائومی توسط امریکا روی گوشی Xiaomi یا Redmi، BlackShark و حتی Poco من چیست؟

شیائومی برای به چالش کشیدن این تحریم از سوی دولت آمریکا یک دادخواست تنظیم کرده است و تلاش دارد تا با یک دعوای حقوقی گسترده نبرد را به دادگاه ها بکشاند. هرچند باید منتظر ماند و دید وزارت دفاع آمریکا تا چه اندازه جاضر است در دفاع از تصمیم تحریمی اخیر شواهد مربوطه را به صورت عمومی ارائه دهد.

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اسپم
دوست دارم برند مورد علاقتون تو دنیای موبایل بدونم😁😁

m.b

بی برو برگشت glx…

Mahdi

مسخره نکن 😑😑حالا جدی بگو

m.b

مشخصه خوب…
بجز همونی که مشخصه (صرفاً) به پرچمدارای سامسونگ و هوآوی هم یه علاقه هایی دارم…

Mahdi

با عرض سلام و خسته نباشید ، یولفون 🙂

m.b

بخاطر یه جایزه تحریم نداشتیم که اونم داریم الان… 😅🤦‍♂️

david2arc

شورش رو در آورده آمریکا با این استفاده از اهرم تحریم برای هر شخص، کشور یا شرکتی که اندکی به رقابت با آمریکا فکر کنه😢

Mahdi

comment image
از ماجراهای دیجیکالا 😂😂😂😂😂🙂

david2arc

جدیه<<<<؟؟؟؟؟

Mahdi

آره ، شماره مدلشون هم یکیه 😂

ramin123

جالبترش s21 معمولیه که از مدل پلاس گرونتره!!و فقط یه تومن از الترا ارزون تره!!!

Milad7

عجب دلیلی 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد