حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ بزودی جایگاه اینتل را به عنوان برترین تولیدکننده نیمه هادی تصاحب می کند

نوشته

2 سال قبل | 14 دیدگاه | اینتل، پردازشگرها، سامسونگ

مدتی است که اینتل از لحاظ فروش نیمه هادی ها، به عنوان شرکت پیشرو شناخته می شود؛ اما اگر بتوان به گزارش جدید منتشر شده توسط وب سایت IC Insight، اعتماد کرد، غول کره ای سامسونگ آماده است تا جایگاه اینتل را به عنوان برترین تولیدکننده نیمه هادی تصاحب کند.

برترین تولیدکننده نیمه هادی

به نقل از gizmochina و طبق این گزارش، شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رتبه برتر فروش نیمه هادی ها را از آن خود کرده و اینتل را از تخت سلطنت خارج می کند. در همین حین که فروش اینتل در حال کاهش است، سامسونگ طی چند سال گذشته به طور مداوم فروش خود را در این بخش افزایش داده است.

برترین تولیدکننده نیمه هادی

برترین تولیدکننده نیمه هادی

در زمینه فروش نیمه هادی های مربوط به نیمه اول سال ۲۰۲۱، سامسونگ 17.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرد در حالی که اینتل موفق به تامین درآمد 18.7 میلیارد دلاری شده بود. در حال حاضر، طبق برآورد IC Insight، فروش اینتل در نیمه دوم ۲۰۲۱ به 17.9 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت در حالی که فروش سامسونگ در این مدت رو به بالا بوده و به 18.5 میلیارد دلار افزایش می یابد.

البته این اولین بار نیست که سامسونگ در این زمینه از اینتل پیشی می گیرد؛ چراکه این شرکت از نظر فروش نیمه هادی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نیز، از اینتل سبقت گرفت و به سلطنت 24 ساله این شرکت در این بخش خاتمه داد. در آن زمان، غول کره ای موفق شده بود پیش از آنکه اینتل در زمینه فروش برتری یابد، به مدت شش فصل (یک سال و نیم)، در جایگاه نخست قرار گیرد.

از آن زمان، فروش بخش نیمه هادی سامسونگ به طور پیوسته با سرعتی بالاتر از اینتل در حال افزایش است. این گزارش ادعا می کند که این روند در کل دوره سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت تا بالاخره شاهد آن باشیم که سامسونگ باری دیگر از اینتل پیشی بگیرد.

اینتل جایگاه اول تولید نیمه هادی ها را از سامسونگ بازپس‌گرفت

شما درباره تبدیل سامسونگ به برترین تولیدکننده نیمه هادی و سبقت این شرکت از اینتل چه نظری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

اسپم
دوستان به نظرتون رایزن پنج بهتره بگیرم یا کور آی ۳ تو قیمتی که میخوام بگیرم این دوتا سی پی یو فقط هستن

ali_s

برای لپ‌تاپ

AŁɪ

بستگی به مدل دقیقش داره . ولی رایزن در کل اگه هم قیمت باشن بهتره .

ali_s

رایزن ۳۵۰۰ یو کور آی ۳ هم مدل زیاد داره. قیمت بین ۱۳_۱۶ از برندا اچ پی و ایسوس

ali_s

*رایزن ۵ ۳۵۰۰یو

M.Y

خب با این بودجه اگه رایزن گیر آوردی بگیر بهتره از i3
لپ تاپ های خوبی هم هستن با i3
در کل به خاطر هسته های بیشتر و ترد های بیشتر رایزن قوی تره از i3 ها

M.Y

سلام دوست من
مدل های پردازنده هارو بگو تا بتونیم بیشتر راهنمایی کنیم
اگه دوست داری بودجه ات رو هم بگو شاید تونستیم کمک کنیم

ali_s

بودجه رو بالا گفتم برندها هم گفتم یکی از سی پی یو ها رایزن ۳۵۰۰ یو کور آی ۳ ها هم متفاوته بین این قیمت زیاد کور آی ۳ هست

ali_s

ممنونم

M.Y

خواهش میکنم

M.Y

لپ تاپ اچ پی 255 سری G7 به APU ساخت AMD در مدل معروف Ryzen 5 3500U مجهز شده. سخت افزار آن برای اجرای برنامه های گرافیکی، مهندسی نه چندان سنگین، برنامه نویسی و مواردی از این دست کافی است. به شما توصیه می کنیم که با نصب یک SSD در این لپ تاپ از آخرین توان سخت افزارهای آن بهره مند شوید. یکی از ویژگی های HP 255 G7 متریال بدنه با کیفیت آن است.

همچنین باتری مورد استفاده در این لپ تاپ به نسبت همتایان از توان بالاتری برخوردار بوده و نسل جدید نمایشگرهای HP با رزولوشن FHD نیز این مدل را همراهی می کنند. یکی از نکات جالب توجه، استفاده از نمایشگر IPS در این لپ تاپ میان رده است که بدون شک یک امتیاز بزرگ برای آن به شمار می رود. HP 255 G7 فاقد پورت USB 2.0 بوده و خوشبختانه تمامی رابط های آن USB 3.0 هستند. اگر وجود درایو نوری برای شما اهمیت دارد، باید بگوییم که HP 255 G7 از درایو DVD/RW بهره می برد.

M.Y

حالا باز هم اگه می خواید تحقیق کنید تا بتونید با خیال راحت خرید کنید
در کل R5 3500u برتره

M.Y

امیدوارم قيمتا کمتر بشه تا همه بتونن چیزی که می خوان رو بخرن 😩

Milad7

د بیا! باریکلا سامسونگ داره شاخ میشه =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی