حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل جایگاه اول تولید نیمه هادی ها را از سامسونگ بازپس‌گرفت

نوشته

4 سال قبل | 36 دیدگاه | اینتل، سامسونگ

سامسونگ در بازارهای زیادی حضور دارد و یکی از موفق‌ترین ها را می توان بازار نیمه هادی‌ها دانست. کره‌ای ها توانسته بودند رتبه اول را از امریکایی‌ها بگیرند اما حالا اینتل جایگاه اول تولید نیمه هادی ها را از سامسونگ بازپس‌گرفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بزرگترین تولیدکننده نیمه هادی‌ها

خرید بخش مودم های اینتل توسط اپل

خرید بخش مودم های اینتل توسط اپل

سامسونگ، غول تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و تجهیزات الکترونیکی، جای خود را در رتبه یک در بازار نیمه‌هادی‌ها به اینتل واگذار کرد. در ابتدا، سامسونگ توانسته بود که حکمرانی 24 ساله اینتل را پایان دهد، اما اکنون دستش از رتبه یک کوتاه شده است.

سامسونگ به محصولات الکترونیکی مصرفی خود مانند لوازم خانگی، گوشی‌های هوشمند و غیره مشهور است. همچنین اما با تراشه حافظه‌دار و دیگر محصولات خود در بازار ساخت تراشه نیز یکی از غول‌های صنعت است. پس از اینکه در سال 2017 به پرسودترین شرکت فناوری تبدیل شد، غول کره‌ای توانست تاج و تخت رتبه یک حوزه نیمه‌هادی‌ها را پس از شکست اینتل به چنگ آورد.

پس از اینکه سامسونگ نسبت به اینتل فروش بیشتری را در بازار مشابه تجربه کرد، توانست رتبه یک خود را در سال 2018 نیز نگه دارد. با این حال، در نیمه دوم همان سال، افتی در کسب و کار سامسونگ پدید آمد که به نفع اینتل شد.

برطبق گزارش‌ها، در بازار حافظه، عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و باعث شد تا قیمت‌ها کاهش یابد. کاهش قیمت‌ها منجر به وارد شدن خسارت به مونتاژکارهای گوشی هوشمند شد. یک سال زمان برد تا رکود بازار به حالت عادی خود بازگردد، اما هنوز سال 2019 شاهد افت قیمت محصولات فلش NADN و DRAM تا 47.4 درصد بود.

بخش نیمه‌هادی‌های سامسونگ یکی از بزرگترین منابع درآمدی شرکت است. بنابراین، تاثیرات سقوط بازار در گزارش‌های مالی سالانه سامسونگ دیده شد. در این گزارش‌ها، شرکت سامسونگ در سال 2019 کم‌ترین میزان سود را در سه سال اخیر تجربه کرد. در سه ماه دوم و سوم، کاهش سودی 56 درصدی و در سه ماهه چهارم، کاهش سودی 53 درصدی گریبان شرکت را گرفت.

سامسونگ

سامسونگ

از سوی دیگر، اینتل از افت بازار ضرر چندانی ندید زیرا اصلا سازنده تراشه است. اینتل با توسعه تراشه برای لپتاپ و دسکتاپ به جای تراشه حافظه‌دار توانست از افت سود بگریزد. بدین ترتیب، شرکت اینتل توانست با سرعت بیشتری نسبت به سامسونگ خود را بازیابی کند و به رتبه یک بازار جهانی نیمه‌هادی‌ها از لحاظ درآمدی برسد. اینتل 65.8 میلیارد دلار و سامسونگ تنها 52.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

به همین خاطر، سامسونگ در حال سرمایه‌گذاری برای افزایش تنوع محصولات در کسب و کار نیمه‌هادی‌های خود است. این حرکت از یک دیدگاه استراتژیک مبنی بر ایجاد درآمد از محصولات غیر حافظه‌ای نشأت گرفته است.

حتی ممکن است سامسونگ بتواند از اینتل سفارش ساخت تراشه‌های 14 نانومتری بگیرد، زیرا این شرکت در تامین پردازنده‌ به مشکل خورده است. از آن‌جا که انتظار می‌رود بازار حافظه در سال 2020 با کاهش محصولات مازاد دوباره بازیابی شود، پیش‌بینی می‌کنیم که سامسونگ به زودی بتواند جایگاه خود را بازپس بگیرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ می تواند این بازار را برای خود حفظ کند؟

اشتراک در
اطلاع از
36 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aпɢεʟ

من به اینتل و ای ام دی خیلی ایمان دارم 🌹👏

Amir galaxy

عجب حرکت جالبی زدین اقای عطا یی
ای کاش خیلی وقت پیش اینکار رو میکردین
ممنون❤

UnderTaker

اگه مشکلِ لایک دادن با VPN هم حل بشه که دیگه کسی نتونه با یه VPN ، کیلویی به خودش لایک بده هم که دیگه عالی میشه.
امیدوارم این مسئله رو هم مدنظر داشته باشن.

_V_

سامسونگ با افزایش سفارشات و احتمالا محصولات جدید دوباره پس میگیره

Chalton

این برند تو هر جیزی که وارد میشه یا اول هست یا یکی از بهترین ها،نگران نباشید دوباره جایگاه نخست رو برای خودش میکنه تا چند وقت دیگه.

Dr.Nazer

آقای عطایی😐

_V_

به هیچ وجه

_V_

چند سال باعث دعوا شده

خودش باعث ترول شدن خیلی از کاربرا شده

باعث رفتن انبوهی از کاربرا شده

کلی توهین کرده

کلی جنجال کرده و به مردم تهمت زده و حتی قسم دروغ خورده

این آدم و مغز کوچیکش نه تنها باید مسدود شه بلکه باید اینترنتم ازش بگیرن

شما یه کامنت علمی از این به من نشون بده

از هر چنتا کامنت یه کامنتش درست حسابیه؟

مطمئن باش این برگرده دوباره دیر یا زود انقدر جنجال میکنه که این بار علاوه بر افراد قبلی افراد درست حسابی سایت هم صداشون در میاد و در نهایت و با مخالفت شما همه از سایت میرن شک نکن

ده نفر برتر سایت؟ قدمت؟ قدمتی که باعث آشوب سایت بوده؟ ده نفر برتریی که با کامنتای بی محتوا و به اصطلاح قدم زدن تو پستای چن سال پیش بوده؟

MohammadFarhaadi

با توجه به اینکه فقط فن غیر منطقی هست و حداقل مثل بعضیا فحش نمیده به نظرم میشه بهش فرصت داد.تنها ایرادش کرش داشتن سر سامسونگه!به نظرم افراد بیتربیت دیگه ای هستن که پونزده شونزده ساله هستن و حرف زشت زیاد میزنن و انگ به همه میزنن اینا بیشتر لایق حذف شدنن!!!حرف اول اسمشون هم angel😁😁😁

_V_

فوش نمیده؟!!!!!!

خود این یارو باعث شده افرادی که توی ذهن شماس جرعت بگیرن

این نبود و کاربرای درست حسابی نرفته بودن،هرکی میومد فاز نمیگرفت

Lovers of God

نه نه نه
این چالتون را اگه من تو دنیای واقعی گیرش ییارم زنده نمی زارمش
یه عوضی پست که معلوم نیست تا حالا چند نفر را با حرفاش فریب داده

_V_

انقدر حقیره حتی آگهی فیک دیوار و شیپور درست میکنه و میره مطلب چن سال پیش ی سایت جهت دار رو میاره تغییر میده ب عنوان متن جدید میده

چندین نفر سر همین کاراش بدبخت شدن

_V_

شما اول اصن تلگرام رو چک بفرما وقتی گزارش میدیم

افسون بیچاره یه ماهه میخواد ترنجش برگرده
من اکثر جنجال هارو قبل شدت گرفتن اطلاع دادم
هیچکدوم چک نشده

Chalton

_V_Vaez
شما راست میگی کاربر گرامی کپی کردن یه مقایسه بار علمی طرف رو نشون میده
من چیزایی که یاد گرفتم رو هزینه زیاد کردم واسشون هیچ وقت مفت نمیام تو سایت ها قرار بدم بیان ازش بهره‌مند بشن،تو فضای مجازی هرقدر بار علمیت زیاد باشه یه عده هستن که انگ ترول بودن و بی سوادی به ادم بزنن،مهم تو واقعیت هست که بشناسنت،من تو مجازی به کامنت های کوتاه بسنده میکنم و توضیحات درباره مشکلات و نحوه رفع کردن یه گوشی رو نمیگم چون رایگان انجام دادن کاری اخرش یا ترول میشی یا بی سواد و طرز فکر دیگران نسبت به من اصلا ذره ای اهمیت نداره.

_V_

استاد عزیز،،اون اگهی هارو توی شیپور و دیوارکمیسازه ولی اسکرین شات میگیره اینجا میذاره اصن ارسال نمیکنه!

MohammadFarhaadi

همه این رفتارا از ترول بودنش نشأت میگیره.به نظر من هم همچین کاربرایی باید حذف بشن ولی به هر کسی حداقل یه فرصت میشه داد.

MohammadFarhaadi

البته خوب همه قبول داریم که نمیشه با یه فرصت طرف ذهنیتش تغییر کنه ولی میشه رفتارش از حالت آزار دهنده خارج بشه.

Aпɢεʟ

آقای عطایی هر جور خودتون صلاح میدونید.

Aпɢεʟ

چالتون شما که باز پیدات شد😂

esy2011

سامسونگ حوزه فعالیتش زیاده باز میتونه خودشو ببره بالا اینتل هم که تو گرداب 14 نانو گیر کرده و ای ام دی سلطان بی رقیب 2020 پردازنده خواهد ماند

_V_

عطایی کامنتمو پاک میکنی؟ تنها موردی ک باعث شد کامنت بره تایید خود کلمه عطای بود ک از قصد زدم کامنتو ببینی البته میدونم همه اونارو خودت میدونی و گفتم تا یاداوری شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_V_

#صبر_میکنیم

Amir galaxy

عه چالتون😅
آقای عطا.یی صبر میکنیم ببینیم چی میشه…
#صبر

Aпɢεʟ

آقای عطایی خواهش میکنم کامنت های محمد فرهادی رو هم مورد بررسی قرار بدین و بعد تصمیمی بگیرین🌹
درسته من خودمم یه موقع زیاد آشوب بپا کردم ولی از قصد نبوده بخاطر تشنجی که سایرین ایجاد کردن و منو تحریک کردن..

Milad7

درست میگه خیلی بد کامنت میذاره دائم فحاشی میکنه

MohammadFarhaadi

جوجه فکلی تو کامنتای من اگر ایرادی دیدی بعد بیا چرت بگو.تو خودت جزء ارازل سایت تشریف داری کلا وجودت رو باید محو کرد.

MohammadFarhaadi

خوبه خودت هم میدونی چه کردی که قبل از اینکه ایم من رو بیاری سریع مظلوم نمایی میکنی.من یه عمره تو سایتم وقتی جنایعالی پوشک میشدی یا شایدم هنوز تو پوشکی روزی چند بار میام سایت یه نگاهی به اخبار میندازم و میرم کاری هم به کار کسی ندارم جنابعالی کشته توجه هستی و میخوای خلاف جهت آب شنا کنی بخاطر همین به همه توهین میکنی.حالا جوابهای منطقی من میشن بد توهینهای شما میشه تحریک شدن و تحریک کننده ها مقصرن؟؟؟!!!روت رو برم!

Milad7

اینتل عشقه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)