حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف شارژ HarmonyOS نسبت به EMUI 11 هم کم‌تر است

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | تست، هواوی

با عرضه HarmonyOS به صورت، برخی از دستگاه‌های واجد شرایط، آن را دریافت کردند. اخیراً یکی از تست‌ها نشان می‌دهد که مصرف شارژ HarmonyOS نسبت به EMUI 11 نیز کم‌تر است. این مصرف شارژ، در هنگام گیمینگ هم به چشم می‌آید. در ادامه مطلب، این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مصرف شارژ HarmonyOS بهینه‌تر از رابط‌کاربری‌های قبلی هوآوی است

هوآوی با برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود، عرضه نسخه جدیدی از بتای HarmonyOS 2.0 را برای برخی از محصولات آغاز کرد. این به‌روزرسانی‌، برای برخی از دستگاه‌ها، بهبود عملکرد و کارکرد را در پی داشت. مانند به‌روزرسانی‌ که برای Mate X2 منتشر شد و در عملکرد آن تأثیر گذار بود.

 

آپدیت HarmonyOS باعث ارتقا عملکرد هواوی Mate X2 شده است

 

بر اساس گزارشی از Huawei Central، این نسخه از رابط‌کاربری هوآوی در چین به صورت بتا عرضه شده است. کاربران زیادی منتظر دریافت این به‌روزرسانی جذاب برای دستگاه خود هستند. هوآوی معلوم نیست که فاز جهانی عرضه این به‌روزرسانی را چه زمانی کلید می‌زند. فعلاً برخی از کاربران چینی و دستگاه‌های عضو این پروژه، از نسخه بتای HarmonyOS 2.0 بهره‌مند هستند.

با وجود اینکه هوآوی مانور زیادی بر روی HarmonyOS 2.0 داده است، بسیاری از ویژگی‌های ظاهری این رابط‌کاربری بر پایه اندروید، مشابه با EMUI 11 است. با این حال شاهد برخی تغییرات ظاهری در پوسته این رابط‌کاربری اختصاصی هستیم.

اما بخش اصلی تفاوت‌های HarmonyOS 2.0 و EMUI 11، در بخش عملکرد است. یکی از افشاگران با نام Digital Chat Station، با به اشتراک‌گذاری برخی از اطلاعات به دست آمده در نسخه سوم بتای HarmonyOS 2.0، از بهبود عملکرد خبر داده است. طبق این اطلاعات، عملکرد میت ایکس ٢ با HarmonyOS 2.0، بهتر از EMUI 11 می‌باشد. مصرف شارژ HarmonyOS همزمان با عملکرد آن، نسبت به EMUI 11 بهبود قابل توجهی داشته است.

 

اولین نگاه به HarmonyOS هواوی : از انیمیشن بوت و کنترل سنتر جدید تا گذاری در رابط کاربری

 

مقایسه عملکرد و مصرف شارژ HarmonyOS 2.0 با EMUI 11

در این مقایسه، میت ایکس ٢ با EMUI 11 و بتای HarmonyOS 2.0 مورد بررسی قرار گرفته‌ است. دو بازی King Of Glory و Peace Elite HDR به صورت همزمان روی هر دو دستگاه مذکور اجرا و تست شده‌اند.

اموشن ١١ در برابر HarmonyOS 2.0

همان‌طور که در گراف‌های بالا مشخص است، عملکرد کلی این دستگاه در HarmonyOS 2.0 به مقدار خیلی کمی بهتر شده است. اما بخش اصلی این تفاوت‌ها، به میزان مصرف شارژ منتهی می‌شود. مصرف شارژ HarmonyOS به صورت چشمگیری، کم‌تر از EMUI 11 است. بنابراین، در صورت نصب این رابط‌کاربری، بازدهی باتری به طرز چشمگیری بیشتر خواهد شد. این تفاوت در بازدهی باتری هنگام انجام کارهای سنگین بیشتر احساس می‌شود. این بهینه‌سازی‌ها سبب می‌شود که گوشی‌های مجهز به این نرم‌افزار، بازدهی بیشتری را ارائه دهند.

اما تفاوت کم بین عملکرد HarmonyOS 2.0 و EMUI 11 می‌تواند به این دلیل باشد که HarmonyOS 2.0 هنوز در فاز بتا به سر می‌برد. در نتیجه، نسخه بتای HarmonyOS بهینه‌سازی‌های کم‌تری داشته و نسخه نهایی آن، عملکرد نهایی بهتری خواهد داشت. هوآوی می‌گوید HarmonyOS از ۵ سال پیش در دست توسعه بوده است و در طراحی این محصول، از دیگر رابط‌های کاربری یا دیگر سیستم‌عامل‌ها الگو برداری نکرده است.

میت ایکس ٢

به نظرتان عملکرد هوآوی در طراحی و توسعه HarmonyOS چگونه بوده است؟ آیا منتظر تجربه این نسخه از رابط‌کاربری اختصاصی هوآوی هستید؟ فکر می‌کنید نسخه نهایی تفاوت خاصی با نسخه بتای HarmonyOS 2.0 داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

thats really great👌
به شدت مشتاقم با این سیستم عامل کار کنم

Pouya

من فکر کنم باتری رو به gms ترجیح بدم و آپدیت کنم 😂

Sarnevesht

یه چیز بگم.
هر چقدر باتری بیشتر مصرف بشه انرژی هم بیشتر مصرف شده پس از اون طرف گرمای بیشتری هم تولید میشه و یعنی دمای دستگاه توی بازی ها بالاتر خواهد بود. و وقتی مصرف باتری کمتر باشه پس نتیجه میگیریم گوشی کمتر گرم میشه…
پس توی سیستم عامل جدید گوشی خنک تر کار خواهد کرد😍😍

ایول به هوآوی که مثل اپل تونسته نرم افزار و سخت افزار رو بهینه کنه.

Milad7

یعنی انقدر خوبه؟ 🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️