حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های با دوربین زیر نمایشگر ممکن است به رفرش ریت ۹۰ هرتز محدود شوند

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | شایعات، فناوری‌های نوین

امروزه رفرش ریت نمایشگر اکثر گوشی های هوشمند به ۱۲۰ هرتز رسیده و این میزان نسبتاً استاندارد می باشد؛ همچنین، هستند دستگاه های پرچمداری که نرخ رفرش ریت آن ها حداکثر به ۱۴۴ هرتز نیز می رسد. حتی تعدادی از تلفن های ارزان قیمت با رفرش ریت ۹۰ هرتز ارائه می شوند. با این حال، به نظر می رسد انجام این کار به یک سد راه مهندسی برخورد کرده که ممکن است تولیدکنندگان در ماه های آینده با آن روبرو شوند و این به گوشی های هوشمندی مرتبط است که از دوربین سلفی در زیر نمایشگر خود استفاده می کنند.

محدودیت رفرش ریت ۹۰ هرتز برای گوشی های با دوربین زیر نمایشگر

براساس پست منتشر شده توسط وبلاگ نویس مشهور فناوری، Digital Chat Station، در پلتفرم رسانه اجتماعی چینی Weibo، محصولات فعلی دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر که در مرحله نمونه اولیه خود می باشند، فقط می توانند از رفرش ریت نهایتا تا 90 هرتز پشتیبانی کنند. این یک مانع مهندسی است که به دلیل تفاوت فرکانس لازم بین صفحه اصلی نمایشگر و منطقه ای که دوربین جلو در آن قرار دارد، صورت می گیرد. در صورت عدم تطابق مناسب بین سرعت شاتر و رفرش ریت نمایشگر، یک عامل اساسی در این مورد، نیاز به محدود کردن تداخل در میزان رفرش ریت است که دوربین ها با آن روبرو می شوند، به ویژه در هنگام ضبط ویدیو. ظاهراً، مهندسی فعلی، این مورد را تا 90 هرتز برای نمایشگر های موجود محدود می کند.

گوشی های با دوربین زیر نمایشگر

گوشی های با دوربین زیر نمایشگر

در حالی که پیش از این شاهد ارائه یک گوشی هوشمند از سوی ZTE با دوربین زیر نمایشگر و رفرش ریت 90 هرتز بودیم، اخیراً می شنویم که تعداد بیشتری از گوشی سازان به سمت ارائه پنل هایی با رفرش ریت 120 هرتز علاقه دارند و برخی از گوشی های دیگر، مخصوصا در زمینه گیمینگ، مانند سری ROG Phone 5 ایسوس و یا Black Shark 4 شیائومی نیز با رفرش ریت 144 هرتز ارائه می شوند و بهترین آن ها هم که Red Magic 6 متعلق به خود ZTE است، رکورددار رفرش ریت گوشی های هوشمند بوده و نرخ آن به ۱۶۵ هرتز نیز می رسد. این ها همه استاندارد هایی هستند که پیش تر فقط شاهد ارائه آن برای نمایشگر های پرچمداران گران قیمت تر بودیم.

دوربین زیر نمایشگر چطور کار می کند؟

به نظر می رسد شایعه جدید منتشر شده باعث اختلاف در نقطه نظر کاربران شده است. در حالی که برخی به وضوح مایلند رفرش ریت گوشی آن ها زیاد بوده و تاخیری در سرعت پاسخگویی به لمس صفحه نداشته باشند، بسیاری دیگر اظهار داشتند که بدشان نمی آید پنل جلویی گوشی طراحی یکدست تری داشته و از شر هر گونه بریدگی و سوراخ نمایشگر راحت شوند، حتی در ازای فدا شدن رفرش ریت بالا. با رویه فعلی، انتظار می رود که گوشی های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر تا انتهای سال 2021 میلادی به بازار عرضه شوند؛ بنابراین، باید تا آن زمان منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تولیدکنندگان، راه چاره ای برای این اختلال مهندسی پیدا می کنند و ما شاهد گوشی هایی با دوربین سلفی زیر نمایشگر و رفرش ریت بالاتر از ۹۰ هرتز خواهیم بود یا خیر. شاید دلیل این موضوع که با وجود شایعات هر ساله عرضه گوشی هایی با دوربین زیر نمایشگر مخصوصا توسط سامسونگ و شیائومی، هنوز شاهد ارائه محصولی از این شرکت ها نبوده ایم، همین مشکل باشد. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

بنظر میرسه بهترین رفرش ریت همین ۹۰ باشه
مصرف باتری شم خیلی خوبه

Mohammadr

60 تا 90 آنچنان اتفاق خاصی نمیفته… روون تر میشه اما بازم خیلی ملموس نیست…

حاضرم نصف گوشی رو ناچ بگیره ولی رفرش ریت گوشیم ۱۲۰ باشه

mbazzaz81

خب این مسئله پیچیده ای نیست
میشه با تطبیق پذیری کاری کرد که وقتی اپ دوربین باز میشه ریفرش گوشی به اندازه دلخواه مثلا 60 تغییر که
من گوشی 120هرتز دارم اونچنان فرقی با 60 نمی بینم
نه اینکه فرق نداشته باشه هااااا
چرا فرق هم داره اما نه اونطوری که به به چه چه میکردن تازه مصرف باطری خیلی بیشتر شد رو 120

Mahdi

اگه یه سلفی باشه که قشنگ از دور داد نزنه و کیفیتش در حد ۷ مگاپیکسل آیفون اس‌ای باشه من راضیم حتی ۶۰ هرتز باشه

Auroro

تصور کنید یجوری طراحی بشه، که اون قسمت دوربین موقع سلفی سیاه بشه (غیر قابل استفاده حین سلفی، آیا بنظرتون بده؟

من که میگم اشکالی نداره

Milad7

فعلا کار داره به تکامل برسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی