حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ نمایشگر تمام صفحه با حاشیه صفر برای گوشی‌های هوشمند توسعه می‌دهد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، نمایشگر

سامسونگ دیسپلی بزرگ‌ترین سازنده پنل‌های OLED در جهان برای گوشی‌های هوشمند است و از زمان آیفون X، تاکنون پنل‌های OLED را برای تقریباً تمامی گوشی‌های رده‌بالا، ازجمله تمام آیفون‌های پرچمدار، تولید کرده است. بااین‌حال، آخرین پیشرفتی که توسط سامسونگ به‌نمایش گذاشته شده است، نوید تعریف مجدد مفهوم نمایشگر تمام صفحه با حاشیه صفر (Zero Bezel) و دوربین زیر پنل (UPC) را می‌دهد.

نمایشگر تمام صفحه با حاشیه صفر سامسونگ

جونگ یونگ ووک، مدیرعامل سامسونگ دیسپلی، برنامه توسعه یک دستگاه مفهومی بدون حاشیه را در رویداد Display Business Forum 2023 اعلام کرد. درکنار پنل‌های OLED فعلی با انواع سوراخ و ناچ نمایشگر، این شرکت پنل‌های OLED تقریباً بدون حاشیه را نیز به‌نمایش گذاشت. در همان اسلاید، سامسونگ چیزی را که پنل‌های OLED «تمام صفحه با حاشیه صفر» می‌نامد، فاش کرد. به‌گفته‌ی این شرکت، چنین نمایشگرهایی به‌طور کامل به دور پنل جلویی گوشی هوشمند می‌پیچند و درواقع هیچ حاشیه‌ای در قسمت جلوی دستگاه باقی نمی‌گذارند. چنین نمایشگرهایی با حاشیه صفر دارای فناوری‌های لایه‌بندی سه‌بعدی و کنترل روشنایی در لبه‌ها هستند.

نمایشگر تمام صفحه با حاشیه صفر سامسونگ

نمایشگر تمام صفحه با حاشیه صفر سامسونگ

چند هفته پیش، گزارش شد که اپل از تأمین‌کنندگان پنل نمایشگر خود (ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی) خواسته است تا پنل‌های نمایشگر با حاشیه صفر را برای آیفون‌های آینده توسعه دهند. درحالی‌که هنوز چند سال با چنین گوشی‌هایی فاصله داریم، تلاش سامسونگ در این زمینه بیانگر عزم جدی تولیدکنندگان موبایل به‌سمت ارائه مفهوم گوشی هوشمند تماماً بدون حاشیه است. زمانی که سامسونگ چنین نمایشگرهایی را توسعه دهد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی‌های پرچمدار گلکسی نیز دارای طراحی مشابهی باشند.

سامسونگ همچنین UPC (دوربین زیر پنل) را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده است و چنین پنل‌هایی در گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فولد 5 استفاده می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند آینده می‌توانند نمایشگرهایی با حاشیه صفر داشته و همچنین هیچ بریدگی قابل‌رؤیتی برای دوربین جلوی خود نداشته باشند.

دیدگاه شما پیرامون نمایشگر تمام صفحه با حاشیه صفر سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی