حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ مشخص شد

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ، عمر باتری

گلکسی A72 حدود ١ ماه پیش در مراسم آنپکد سری Galaxy A رونمایی شد. امروز، عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ مشخص شده است و نگاهی به این نتیجه خواهیم داشت.

گلکسی A72 سامسونگ

گلکسی A72 یکی از میان‌رده‌های جدید سامسونگ در سری Galaxy A است. از ویژگی‌های بارز این گوشی، باتری ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی و دوربین اصلی چهارگانه‌ ۶۴ مگاپیکسلی اشاره کرد.

 

گلکسی A72 سامسونگ با صفحه نمایش ۹۰ هرتز و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد

 

سرانجام، Gsmarena به سراغ بررسی و تست این گوشی رفته است. در این تست و بررسی نیز، عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ مشخص شده است. همان‌طور که گفته شد، این گوشی از باتری ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. ظرفیت این باتری، نسبت به نسل قبل، ۵٠٠ میلی‌آمپرساعت از نسل قبل بیشتر است.

همچنین شارژر این گوشی توان ٢۵ واتی دارد و از نوع Power Delivery است. بر خلاف Galaxy A52، این شارژر درون جعبه گوشی قرار گرفته است.

تراشه این دستگاه نیز اسنپدراگون ٧٢٠جی با لیتوگرافی ٨ نانومتری می‌باشد.

 

اسنپدراگون ۷۲۰ جی با اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۶۰ رسما معرفی شدند

 

حال، نوبت به عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ می‌رسد.

عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ

این گوشی در دو حالت رفرش ریت ۶٠ و ٩٠ هرتز تست شده است. ابتدا از نتایج کسب شده در حالت رفرش ریت ٩٠ هرتزی شروع می‌کنیم.

عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ در حالت رفرش ریت ٩٠ هرتزی

عمر باتری گلکسی A72 در حالت رفرش ریت ٩٠ هرتزی

در این حالت، بازدهی باتری فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم. با تست استفاده ترکیبی در این گوشی، گلکسی A72 توانست زمان ١١٧ ساعتی را ثبت کند. بنابراین، عمر باتری گوشی نهایتاً در بازه “فوق‌العاده” قرار می‌گیرد.

تماس 3G با بازدهی ۴٠ ساعته، زمان بسیار خوبی برای این بخش محسوب می‌شود.

وب‌گردی با دوام حدود ١۵ ساعته، نتیجه‌ بهتری از گلکسی A52 است. این زمان با حالت رفرش ریت ٩٠ هرتز ثبت شده است و قطعاً در حالت ٩٠ هرتزی متفاوت خواهد بود.

پخش ویدئو در این تست، در حالت ۶٠ هرتز انجام شده است. در این حالت، گلکسی A72 می‌تواند ١۶:٣٠ ساعت ویدئو پخش کند که با توجه به پنل این گوشی و باتری آن، رقم نسبتاً خوبی است.

اکنون به تست دوم در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی نگاهی می‌اندازیم. بازدهی باتری در این تست تفاوت زیادی با تست قبلی ندارد.

عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی

عمر باتری گلکسی A72 در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی

در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتز، ماندگاری در تست استفاده ترکیبی به ١٢١ ساعت افزایش یافته است. بنابراین همچنان با یک باتری “فوق‌العاده” رو‌به‌رو هستیم.

تست تماس 3G و پخش ویدئو با تغییری مواجه نشده است زیرا رفرش ریت در بخش تماس تاثیری ندارد. پخش ویدئو نیز تماماً در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی صورت گرفته است. اما بازدهی باتری در تست وب‌گردی متفاوت است. میزان بازدهی باتری در وب‌گردی به ١۶:۴٠ ساعت رسیده است که زمان بسیار خوبی است.

در تصویر زیر، مقایسه‌ای از نتایج ثبت شده توسط گلکسی A52، گلکسی A72 و پوکو ایکس ٣ پرو آمده است:

مقایسه عمر باتری گلکسی A72

مقایسه عمر باتری گلکسی A72

در نتیجه، عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ رضایت بخش است. اگر بازدهی باتری برایتان اهمیت زیادی دارد، این گوشی می‌تواند شما را راضی نگه دارد. به سراغ بخش دوم، یعنی تست شارژر می‌رویم.

شارژر گلکسی A72 سامسونگ

همانند چیزی که گفتیم، گلکسی A72 سامسونگ از شارژر ٢۵ واتی درون جعبه از نوع PD استفاده می‌کند. این شارژر از نوع Type-C به Type-C است.

ظرفیت باتری شارژ شده گلکسی A72 در نیم ساعت

میزان ظرفیت باتری شارژ شده گلکسی A72 در نیم ساعت

در تست اول، میزان ظرفیت شارژ شده باتری در نیم ساعت ثبت شده است. در این زمان، ۵۴ درصد از ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی باتری گلکسی A72 شارژ شده است.

این میزان، دقیقاً برابر با نتیجه گلکسی اس ٢١ اولترا است. همچنین پوکو اف ٢ پرو با باتری کوچک‌تر و شارژر توانمندتر، تنها ۶ درصد بیشتر شارژ شده است.

زمان شارژ کامل گلکسی A72

زمان شارژ کامل گلکسی A72 سامسونگ

در زمان تکمیل ظرفیت شارژ، همچنان عملکرد خوبی را از شارژر این گوشی شاهد هستیم. گلکسی A72 در زمان ٧۵ دقیقه، به اصطلاح Full Charge می‌شود. این رقم به ترتیب ۴ دقیقه و ١٠ دقیقه از گلکسی اس ٢١ اولترا و پوکو اف ٢ پرو بیشتر است.

همچنین ردمی نوت ١٠ با شارژر ٣٣ واتی، فقط دو دقیقه زودتر شارژ شده است. با وجود ظرفیت باتری بیشتر از نسل قبل، گلکسی A72 زودتر از گلکسی A71 شارژ می‌شود!

این می‌تواند به دلیل مدیریت مناسب شارژر این گوشی باشد. شارژر A72، توان شارژر را در تمام زمان شارژ، بالا نگه می‌دارد. این نوع مدیریت، با بهینه سازی در عمر مفید باتری نیز صورت گرفته است تا گوشی در طولانی مدت داغ نکند یا آسیبی نبیند. در کل، می‌توان به سامسونگ بابت چنین مدیریت شارژری، آفرین گفت.

نظرتان در مورد عمر باتری گلکسی A72 سامسونگ چیست؟ شارژر این گوشی عملکرد خوبی دارد؟ گلکسی A72 را برای خرید پیشنهاد می‌کنید یا خیر‌؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

باتری خیلی خوبی داره

Mahdi

وانپلاس نورد ان۱۰ فایوجی تو دیجیکالا ۷۸۰۰ رم ۶ و ۱۲۸ گیگ حافظه با ارزش تر از نوت ۹ پرو و بدون باگ نرم‌افزاری

xiaomi mi mix4

تو رو خدا آدم k40 gaming رو ول کنه اینو بگیره تو رو خدا فقط بدون تعصب فقط در یک کلمه بگین پردازنده پارسال not9pro رو الان گذاشته تو این بعد خیلی‌ها میان میگن a72 عالیه و …. ولی k40gaming با اسپیکر دالبی اتموس و سه گواهینامه دیگه و خنک کننده عجیب و شارژ ۶۷ باز هم آدم برو این a72 رو بگیره واقعا متاسفم برای خیلی‌ها.

ترولی بدم ترولی ادا ترولارررررررررررو در نیار.

Milad7

عملکردش خیلی خوب ارزیابی میشه 🙂

خدایی باتریش خیلی خوبه لامصب. رفرش ۹۰ هرتزیش هم که تاثیر آنچنان نمیذاره فقط کاش چیپستش ۷۲۰ بود.

Mahdi

همه چیش خوبه ولی این ۷۲۰ روی مخم چرا اخه اینو گذاشتی🤔🤔😠

Mb.Pcr

خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️