حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ اپل منتشر شد: جابجایی رکورد ها

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل نتایج گزارش مالی سه ماهه اول خود را برای سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است که از موفقیت عالی آن ها حکایت دارد. این شرکت کسب درآمد این سه ماهه را 89.6 میلیارد دلار گزارش کرده که نشان از افزایش 54 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. همچنین این شرکت در این دوره، موفق به شکستن رکورد سود خود شده است. حال با هم نگاهی به جزئیات عملکرد فوق العاده اپل در این دوره می اندازیم.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ اپل

به گزارش phonearena، میزان فروش آیفون اپل به 47.94 میلیارد دلار رسیده که نسبت به فروش 28.96 میلیارد دلاری در سه ماهه مشابه سال گذشته، 65.5 درصد افزایش داشته است. سری آیفون 12 برای اولین بار از اتصال 5G پشتیبانی می کند که به افزایش فروش سالانه این سری از گوشی های اپل کمک شایانی کرده است. علاوه بر این، اپل با جایگزینی کناره های گرد آیفون ۱۲ با یک قاب مسطح آلومینیومی، طراحی دستگاه را دچار تغییراتی کرده که آن را شبیه به مدل های محبوب آیفون 4 و آیفون 4s درآورده است.

تهدید اپل به افشای اطلاعات محرمانه در مقابل باج ۵۰ میلیون دلاری

به لطف همه گیری ویروس کرونا و مانند سال گذشته، فروش آیپد نیز افزایش 79 درصدی را تجربه کرده و در طی سه ماهه اول مالی، سود اپل به واسطه آن، از 4.37 میلیارد دلار به 7.81 میلیارد دلار افزایش یافته است. کارمندانی که دورکاری کرده و یا بچه هایی که در کلاس های آنلاین شرکت می کنند، به ایجاد تقاضای شدید برای تبلت های اپل کمک کرده اند و همچنین بعد از کار یا امور مدرسه، از آن برای سرگرمی هایی از جمله پخش فیلم و موسیقی، بازی و غیره استفاده می کنند.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ اپل و رکوردشکنی فروش آیپد

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ اپل و رکوردشکنی فروش آیپد

درآمد خدمات نیز 26.6 درصد افزایش یافته و از 13.35 میلیارد دلار به 16.90 میلیارد دلار رسیده است. این واحد تجاری شامل Apple Music ،Apple Arcade Apple TV+ ،Apple News+ ،Apple Pay ،App Store ،iCloud ،AppleCare و موارد جزئی دیگر می شود. واحد پوشیدنی ها و لوازم جانبی، که شامل دو دستگاه Apple Watch و AirPods می باشد، 7.84 میلیارد دلار درآمد ناخالص را با افزایش 24.8 درصدی در مقایسه با 6.28 میلیارد دلار سال گذشته کسب کرده است.

درآمد اپل به تفکیک مناطق

اپل همچنین در چین نیز سه ماهه خوبی را پشت سر گذاشت به طوری که فروش آن ها در این کشور از 9.46 میلیارد دلار در سال قبل با رشد 87.4 درصدی به 17.73 میلیارد دلار رسیده است. فروش در قاره آمریکا نیز، از 25.47 میلیارد دلار به 34.31 میلیارد دلار افزایش یافت در حالی که درآمد اروپا از 14.29 میلیارد دلار در سه ماهه اول مالی سال گذشته به 22.26 میلیارد دلار در سال جاری رسید. با احتساب درآمد 7.74 میلیارد دلاری در ژاپن و 7.54 میلیارد دلاری در سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه، اپل یک رکورد جدیدی را در تمامی مناطق جغرافیایی خود ثبت کرده است. مدیر عامل اپل، تیم کوک، در این باره می گوید:

“این فصل بیانگر روش های شاخصی بود که محصولات ما به کاربران در انجام امورات خود کمک کردند، همان طور که مصرف کنندگان خوش بین ما نیز، به آمدن روز های بهتر برای ما و خودشان امید دارند. ما نوآوری های گسترده ای را در سراسر محصولات خود ارائه می دهیم و همچنان بر این موضوع تمرکز داریم که چگونه می توانیم به تیم های خود و جوامعی که در آن کار می کنیم کمک کنیم تا از این بیماری همه گیر به سمت دنیایی بهتر در حرکت باشند. این امر قطعاً با محصولاتی مانند آیمک و آیپد پرو کاملا جدید آغاز شده، اما شامل تلاش هایی مانند 8 گیگاوات انرژی پاک جدید نیز می شود که به ما کمک می کند تا 5 سال آینده به شبکه و سرمایه گذاری 430 میلیارد دلاری خود در ایالات متحده بپردازیم.”

سود خالص فوق العاده اپل

در سه ماهه اول مالی، سود خالص اپل 23.63 میلیارد دلار برآورد شده که بیش از دو برابر مقدار 11.25 میلیارد دلاری سال گذشته است. بر این اساس، امسال سود هر سهم، 1.40 دلار در مقابل 64 سنت هر سهم اپل می باشد که این شرکت در سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۰ کسب کرده بود. لوکا مائستری، مدیر مالی اپل، بیان می کند:

“ما به عملکرد سه ماهه اول خود، که شامل سوابق درآمد در هر بخش جغرافیایی و رشد دو رقمی قوی در هر یک از بخش های محصولاتمان بوده است، افتخار می کنیم. دستگاه های فعال ما را در راستای این نتایج، به ما امکان می دهد جریان نقدی عملیاتی 24 میلیارد دلاری ایجاد کنیم و در طی سه ماه، تقریبا 23 میلیارد دلار به سهامداران بازگردانیم.”

سهام اپل در معاملات اولیه بعد از انتشار گزارش مالی این شرکت به 138.41 دلار افزایش یافت، اما در نهایت با افت 2.74 دلار یا 2.05 درصد، مجدداً نزول کرد و به 136.32 دلار رسید. اپل همچنین اعلام کرد که بیش از 90 میلیارد دلار از سهام خود را خریداری خواهد کرد؛ این مقدار در حالیست که سال گذشته فقط مجاز به خرید 50 میلیارد دلار از سهام خود بود.

تاریخ مراسم WWDC 2021 رسما اعلام شد: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ و به صورت کاملا آنلاین

در نهایت نظر شما راجع به گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ اپل و رکوردشکنی این شرکت در کسب درآمد و سود خالص چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

لعنتی حتی آجر هم بفروشه باز هم استقبال شدیدی ازش میشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی