حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بدافزار اندرویدی Flubot در کمین است!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت

بدافزار اندرویدی Flubot در کمین دستگاه اندرویدی شما است. بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به آگاهی و پیشگیری از این بدافزار اقدام کنید. در این مطلب، با Flubot آشنا خواهیم شد.

بدافزار اندرویدی Flubot؛ مواظب اطلاعات خود باشید!

به نظر می‌رسد بدافزار‌ها و تروجان‌های اندرویدی تمامی ندارند. مدتی پیش بود که از واتس اپ صورتی برایتان گفتیم. تروجان اندرویدی که خود را به عنوان نسخه‌ای از واتس اپ جا می‌زند.

 

واتساپ صورتی بدافزاری که باید از آن دوری کنید😥

 

به گزارش Huaweicentral، محققان نوعی بدافزار اندرویدی جدید کشف کرده‌اند. این بدافزار می‌تواند به اطلاعات بانکی شما و رمز‌های عبورتان، دسترسی پیدا کند. همچنین، بدافزار مذکور، قابلیت پخش از طریق مخاطبان قربانیان را دارد!
بدافزار این سیستم‌عامل، با شناسایی لینک‌های کلاهبرداری و جعلی، خود را منتقل می‌کند. این لینک‌ها غالباً به عنوان لینک‌های تحویل جوایز و بسته‌ها به کاربر معرفی می‌شوند. کاربر نیز با کلیک بر روی لینک‌ها، نرم‌افزار جعلی مخصوص سرقت اطلاعات را نصب می‌کند. اکثر کاربران حتی روحشان هم از وقوع این اتفاق، خبر ندارد.
اگر کاربر این بدافزار را روی گوشی خود نصب کند، امنیت مخاطبین فرد به خطر می‌افتد. این بدافزار خود را با استفاده از پیام‌های مختلف کلاهبرداری، به مخاطبین فرد لینک می‌شود. سپس، فرد قربانی با نصب بدافزار، تمام اطلاعات بانکی، رمزهای عبور و جزئیات حساب‌هایش را با توسعه‌دهندگان بدافزار به اشتراک می‌گذارد.

در نهایت، افراد پشت این مسئله، می‌توانند به راحتی فرد قربانی را تهدید و از وی اخاذی کنند.
مرکز امنیت ملی انگلستان و برخی از اپراتورها، راهکارهای مقابله با بدافزار اندرویدی Flubot را به کاربران ارائه کرده‌اند. همچنین این مرکز در حال حذف راه‌های ارتباطی Flubot با کاربران هستند.
به کاربران گفته شده است که در صورت دریافت هر لینک مشکوکی، آن را باز نکنند و نسبت به حذف آن اقدام نمایند. یا حداقل آن را برای شماره مخصوص گزارش هرزنامه‌ها ارسال نمایند.
به دیگر کاربران قربانی هم توصیه شده است که به هیچ‌ یک از حساب‌های خود وارد نشوند تا بدافزار Flubot فعلاً نتواند به اطلاعات آن‌ها دست بیابد.
توصیه نهایی این است که کاربران تنها لینک‌های معتبر و قابل اعتماد را باز کنند. همچنین فقط از اپ استورهای رسمی برنامه‌های مورد نیاز خود را بارگیری کنند.
نظرتان نسبت به بدافزار اندرویدی Flubot چیست؟ آیا از امنیت اندروید راضی هستید؟ تا به حال قربانی این گونه حملات بوده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

هر اپ و بازی را نصب نکنید! اونم از منابع متفرقه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️