حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واتساپ صورتی بدافزاری که باید از آن دوری کنید😥

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | امنیت، پیام رسان

بدافزار واتساپ صورتی با به‌ روزرسانی‌های اخیرش، قابلیت‌های مخرب جدیدی را به دست آورده است و می‌تواند به پیام‌های شما در تلگرام و سیگنال پاسخ دهد.

بد افزار واتساپ صورتی چیست؟

واتساپ پینک، یک برنامه قلابی و بدافزار است که خود را به عنوان نسخه‌ای از واتساپ به کاربران معرفی می‌کند؛ این بدافزار بیشتر کاربران شبه قاره هند را هدف قرار داده است.

 

واتس اپ در خطر است : رشد سریع سیگنال

 

بنابر گزارش سایت BleepingComputer، واتساپ Pink خود را به عنوان نسخه‌ای از واتس اپ با تم‌های صورتی، به جای رنگ سبز نسخه اصلی معرفی می‌کند؛ اما در واقع، واتس اپ Pink یک نوع بدافزار حاوی تروجان است که گوشی اندرویدی شما را به سلطه خود در می‌آورد و دیگر کاربران را نیز به تدریج آلوده می‌کند.

بد افزار واتساپ Pink می‌تواند از طریق پیام‌‌های گروهی گسترش بیابد

در اواخر هفته گذشته، یک محقق امنیتی واتس اپ، به کاربران این پیام‌رسان هشدار داده بود که یک بدافزار تازه با ارائه لینک‌هایی در پیام‌های گروهی، کاربران به سایت‌های جعلی و کلاهبردار هدایت می‌کند. پیام موجود در این لینک‌ها به این شکل است:

اما با کلیک بر روی این لینک، کاربران به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که از طریق آن، بدافزار Whatsapp Pink بر روی دستگاه‌هایشان، بارگیری می‌شود. مشابه این اتفاق در سال گذشته برای دستگاه‌های هوآوی افتاده بود؛ به این شکل که یک بدافزار خود را به عنوان برنامه رسمی این برند، معرفی می‌کرد.

بدافزار WolfRAT نیز واتس اپ و فیسبوک را سال گذشته هدف قرار داده بود.

 

بدافزار WolfRAT واتس اپ و فیس بوک را هدف قرار داده است

 

گویا در به‌روزرسانی جدید این بدافزار، قابلیت پاسخ به پیام‌ها در دیگر پیام‌رسان‌ها فراهم شده است و واتساپ صورتی می‌تواند به پیام‌های شما در واتس اپ، تلگرام، سیگنال، وایبر و اسکایپ پاسخ دهد؛ این پاسخ‌ها شامل لینک‌هایی از سایت‌های مخرب هستند که دستگاه کاربران بیشتری را نیز به این بدافزار آلوده می‌کند.

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط ESET، برنامه پس از نصب، ناپدید می‌شود؛ گویی هرگز این برنامه در دستگاه نصب نشده است، اما این امر، صرفاً یک نوع استتار برای فریب کاربر است. در نهایت، کاربرانی که فکر می‌کنند به این نوع لینک‌ها مراجعه کرده‌اند، باید به بخش مدیریت برنامه‌ها در گوشی اندرویدی خود مراجعه کنند و این بدافزار را حذف کنند.

بنابراین هیچ یک از لینک‌های ناشناس در واتس اپ را باز نکنید و آن را به دیگر کاربران ارسال نکنید، زیرا ممکن است این لینک، شامل بدافزارهای مخربی باشد.

بدافزار واتساپ صورتی

واتساپ صورتی

نظرتان در مورد این بدافزار چیست؟ آیا می‌توان جلوی آن را پیش از گسترش بیشتر گرفت؟ آیا پیش از این، دستگاهتان به بدافزار آلوده شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

خود واتساپ رو الان باید گوشی ویروس تشخیص بده

S AH

لینک دانلودشو بزارید😁

Milad7

فقط gbwhats خیلی خوبه لعنتی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️