حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی با تمرکز بیشتر در بخش نرم افزار، در حال تبدیل شدن به گوگل جدید است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل، هواوی

شکی نیست که اگر ایالات متحده در تجارت گوشی های هوشمند هواوی در سال های 2019 و 2020 دخالتی نکرده بود، این شرکت اکنون، لقب بزرگترین تولید کننده موبایل در دنیا را یدک می کشید. در شانزدهم مه سال 2019، ایالات متحده این شرکت را در لیست سیاه قرار داد و دسترسی آن ها را از زنجیره تأمین خود که 18 میلیارد دلار برای این شرکت در سال پیش از آن هزینه برداشته بود، منع کرد. همچنین برای این شرکت، استفاده از سرویس های گوگل از جمله سیستم عامل اندروید نیز مسدود شد. حال، طبق جدیدترین دستاورد های هواوی، با هم بررسی می کنیم که آیا این شرکت در حال تبدیل شدن به گوگل جدید است یا خیر.

تغییر کاربری هواوی از سخت افزار به نرم افزار

دقیقاً یک سال بعد از آن، ایالات متحده تغییری در قوانین صادرات خود بوجود آورد و کارخانه های مختلف جهانی که از فناوری های آمریکایی برای تامین تراشه هواوی، بدون مجوز این کشور استفاده می کردند را، تحریم کرد. بدیهی است که همین مورد کافی بود تا کمر هواوی شکسته شود؛ زیرا ایالات متحده در واقع مانع از آن شد که این شرکت چینی بتواند تراشه های 5 نانومتری خود از سری Kirin را که توسط TSMC تامین می شدند، تهیه نماید. هواوی نیز در پایان و برای جبران این خسارات و هزینه های بر باد رفته، مجبور به فروش زیر مجموعه Honor خود شد، تا این شرکت کوچکتر، تحت تأثیر ممنوعیت های ایالات متحده قرار نگیرد. انتظار می رود طبق برآورد های صورت گرفته، شرکت هواوی امسال بتواند به هفتمین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در سراسر جهان تبدیل شود.

هواوی تحریم شدن توسط امریکا را به دلیل عقب ماندن این کشور از رقابت می داند

CNBC گزارش داد که روز گذشته، شرکت هواوی چند محصول جدید مرتبط با پردازش ابری را معرفی کرده که در واقع آن ها را در رقابت مستقیم با Alibaba چین قرار می دهد. این کمپانی در بیانیه مطبوعاتی روز یکشنبه خود اعلام کرد که با تمرکز بر روی حوزه پردازش ابری، قصد دارد در نهایت سهم نرم افزار و خدماتش را از مجموع درآمد های خود افزایش دهد. به عنوان مثال، هفته گذشته، Arcfox خودرویی را به بازار عرضه کرد که کابین آن، دارای سیستم هوشمندسیت که توسط سیستم عامل HarmonyOS هواوی، تامین می شود. سیستمی که هواوی برای جایگزینی اندروید در تلفن های خود روی آن حساب کرده است.

تبدیل شدن هواوی به گوگل و استفاده از سیستم عامل هارمونی در سری جدید گوشی های پی ۵۰

تبدیل شدن هواوی به گوگل و استفاده از سیستم عامل هارمونی در سری جدید گوشی های پی ۵۰

تبدیل شدن به گوگل جدید

Neil Shah، مدیر تحقیق در Counterpoint Research، اظهار داشت که “هواوی در حال تبدیل شدن به یک شرکت نرم افزاری و خدمات ابری با سرعت دو برابر گذشته است.” وی خاطرنشان کرد که به لطف محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده، این شرکت “قادر به تهیه اجزای اصلی نیمه هادی ها و فناوری های مربوطه” از دیگر شرکت ها نیست. شاه اضافه می کند: “در حال حاضر، تمرکز هواوی معطوف به تبدیل شدن آن ها از شرکتی سخت افزار به نرم افزار است “و با این تلاش ها، در نهایت شاهد شکل گیری ابر قدرتی مانند گوگل خواهیم بود.”

تحریم هواوی برای شرکت های امریکایی مضر خواهد بود؟

هواوی می گوید از HarmonyOS می توان برای تولید چندین محصول مختلف، از تلفن های هوشمند گرفته تا تلویزیون و حتی خودرو استفاده کرد. Will Wong، مدیر تحقیق IDC، بیان می کند: “تجارت تلفن های هوشمند هواوی با چالش هایی روبرو است، اما آن ها پلتفرم دیگری دارند كه همان خودرو می باشد و می توانند از سیستم عامل HarmonyOS در آن استفاده كنند. تجارت خودرو می تواند بستر بزرگی برای استفاده از HarmonyOS باشد.”

ویل همچنین اضافه می کند: “اکنون که ایالات متحده، تحریم هایی همه جانبه را علیه هواوی تنظیم کرده است، این کشور نمی تواند دخالتی در اختیارات شرکت چینی داشته باشد.” به گفته وی: “رقابت در حوزه نرم افزار برای ایالات متحده، در آینده به مراتب سخت تر از زمان حال خواهد بود.”

استفاده تولید کنندگان چینی از اکوسیستم هواوی در صورت قطع دسترسی به گوگل

در نهایت، دیدگاه شما راجع به ایده تبدیل شدن هواوی به گوگلی جدید چیست؟ به نظر شما، این شرکت مستقر در چین می تواند در آینده رقیبی جدی برای حوزه نرم افزاری باشد که در حال حاضر و با وجود سه شرکت گوگل، مایکروسافت و اپل، در اختیار تام ایالات متحده قرار دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
arash08

#پایان_رپورتاژ_آگهی

ali_s

دوبار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی