حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم هواوی برای شرکت های امریکایی مضر خواهد بود؟

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | هواوی

اخیرا با تشدید اختلاف آمریکا و چین، گوگل و برخی شرکت‌های دیگر هواوی را تحریم کردند. اما کارشناسان می‌گویند تحریم هواوی علاوه بر متضرر شدن این غول تکنولوژی چینی، باعث می‌شود شرکت‌های آمریکایی نیز متضرر شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم تحریم هواوی برای شرکت های امریکایی مضر خواهد بود؟

پروفسور ریچارد وولف (Richard Wolff)، استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه ماساچوست بر این باور است که آمریکا به عواقب جنگ تکنولوژی با چین توجه نکرده است و بدون شک چنین حمله‌هایی عواقب زیادی برای آمریکا به همراه خواهد داشت؛ زیرا چنین اقدامی یک پیام  آشکار به سایر کشورهای جهان است که از تجارت با آمریکا به عنوان یک شریک تجاری ناپایدار صرف نظر کنند.

پس از اینکه دولت آمریکا فروش تجهیزات و تکنولوژی شرکت‌های آمریکایی را به شرکت هواوی ممنوع اعلام کرد، جنگ تجاری آمریکا و چین نیز به یک جنگ تکنولوژی بزرگ تبدیل شده است. تحریمهواوی برای این غول تکنولوژی چینی مشکلاتی چون عدم دسترسی به اندروید گوگل، تراشه‌های اینتل و کوالکام را به دنبال داشته است.

ضرر شرکت های امریکایی از تحریم هواوی

ریچارد وولف در ادامه افزود تحریم هواوی از سوی ایالات متحده برای خود آمریکا نیز عواقب متعددی را به همراه خواهد داشت. چنین اقدام‌هایی نشانه‌‌ای آشکار از اقتصاد احمقانه است. اقدامی که ترامپ برای آسیب رساندن به شرکت هواوی انجام می‌دهد می‌تواند برای سایر شرکت‌ها نیز اعمال کند. از این رو مدیران سایر شرکت‌ها متوجه شده‌اند که همکاری با شرکت‌های آمریکایی به چه میزان می‌تواند ناامن باشد و این شرکت‌ها را در شرایطی مشابه با هواوی قرار دهد. به طور کلی تجارت با آمریکا با یک اقدام سیاسی می‌تواند برای شرکت‌ها خطرناک باشد. ریچارد وولف تاکید کرد آمریکا با تحریم هواوی به کشورها نشان داد که قابل اعتماد نیست.

ریچارد وولف در پایان خاطرنشان کرد:

مدیرعامل های تمامی شرکت‌هایی که با آمریکا تجارت می‌کنند پس از مشاهده چنین اقدام‌هایی به روسای خود نامه‌ای را مبنی بر کاهش تعاملات با شرکت‌های آمریکایی ارسال می‌کنند؛ زیرا متوجه شده‌اند که این همکاری همیشه امن نیست و با یک اتفاق سیاسی ممکن است به خطر بیفتد. در واقع این اقدام ترامپ علاوه بر هواوی، به مراتب آسیب‌های بیشتری را به شرکت‌های آمریکایی وارد کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این فشارها و جنجال های ترامپ تا چه زمان ادامه دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

حرف من اینه همه کمپانی ها جاسوسی میکنن و از رقیب خود سرقت اطلاعات میکنن ولی تا یه اندازه،اما برند های چینی مانند هوآوی دیگه نظم دنیای تکنولوژی رو بهم زده و بیش از اندازه جاسوس میفرسته به سمت برندهای دیگه تا سرقت اطلاعات انجام بدن،کلا هوآوی فکر و ذهنش اینه که تا میتونه زحمات برندهای دیگه رو بدزده،واسه همین برند کثیفی مثل هوآوی محکوم به نابودی و این رفتاری که آمریکا میکنه هست،طرفداراش هم مثل خودش تو خالی هستن.

Mamad_zed terul

چرتو پرت نوشته

_V_

یا رب مباد آنکه چالتون کارشناس شود!

ronin

دقیقا درسته
تو کوتاه مدت شاید متوجه نشن ولی بلند مدت اثر خودشو میزاره

علی شیخ زاده

رفتار امریکا با هواوی درسی میشه واسه بقیه شرکت ها.

amer

کاملا درسته جناب شیخ زاده رفتار ترامپ برای بقیه شرکتهای چینی عبرتی میشه که عاقبتی همانند هواوی در انتظارشون هست چه دزد باشن یا نباشن شک نکن شیائومی هم به عاقبت هواوی مبتلا میشه ببین کی گفتم

_V_

شیائومی فعلا اونقد گنده نشده که کسی بهش کاری داشته باشه،،ولی آینده……

MohammadFarhaadi

میشه توضیح بفرمایید به چه دلیلی همچین فکری میکنید؟؟؟!!!متهم به جاسوسی شده آیا!؟شرکت مخابراتیه!؟از سخت افزار کاملا آمریکایی استفاده نمیکنه؟؟؟!!!سخت افزار ساخت خودش مثل مودم فایو جی داره که مشکوک به جاسوسی بشه یا چیپست طراحی کرده برا خودش که بشه بهش گیر داد؟؟؟!!!نزدیک به دولت چینه!؟آیا تا حالا کوچکترین خبری در مورد دزدی یا جاسوسی یا خطای شیائومی درز کرده که شما میدونی و بقیه دنیا نمیدونن!!!؟؟؟دقیقا برای چی قراره بایکوت بشه عزیز؟

_V_

داش چرا جوش میاری ایشون میگه ترامپ به پر و پای همه برندا ممکنه بپیچه و آمریکا شک نکن هرکیو بخواد تحریم میکنه و یه دلیلیم براش درست میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)