حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی Q3 Pro با دایمنسیتی ١١٠٠ رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | ریلمی

ریلمی با سری Q خود به میدان بازگشته است و این بار، بازه‌های قیمتی بیشتری را با این سری هدف قرار داده است. امروز با معرفی ریلمی Q3 Pro و برادرانش همراه شما هستیم.

ریلمی Q3 Pro

از پرچمدار سری Q3، یعنی ریلمی Q3 Pro شروع می‌کنیم. نسل قبل این گوشی، ریلمی Q2 Pro، با مشخصات فنی زیر عرضه شده بود:
– پشتیبانی از اینترنت 5G
– وزن ١٧۵ گرمی و ضخامت ٨.١ میلی‌متری
– نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +FHD
– رابط‌کاربری RealmeUI 1.0 به همراه اندروید ١٠
تراشه دایمنسیتی ٨٠٠U
– ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1
– ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ
– دوربین اصلی چهارگانه ٢+٢+٨+۴٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو / دوربین سلفی ١۶ مگاپیکسلی تعبیه شده در حفره‌ نمایشگر حفره سمت چپ
– باتري ۴٣٠٠ میلی‌آمپرساعتی / شارژر ۶۵ واتی

ریلمی Q2 Pro

ریلمی Q2 Pro

اکنون، ریلمی Q3 Pro به عنوان جانشین این گوشی در سال ٢٠٢١ وارد میدان نبرد شده است و از طریق سایت رسمی ریلمی در چین به فروش می‌رسد. ریلمی Q3 پرو از اینترنت 5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند؛ نسخه بلوتوث نیز، بلوتوث ۵.١ است. طراحی این گوشی تفاوت زیادی با گوشی‌های قبلی ریلمی ندارد؛ در قاب پشتی لوگوی ریلمی، نوشته بزرگ DARE TO LEAP و ماژول مستطیلی دوربین سه‌گانه‌ قرار گرفته است.

وزن ١٧٩ گرمی و ضخامت ٨.۴ میلی‌متری، بخش طراحی را تکمیل می‌کند. در قاب جلویی نمایشگر ۶.۴٣ اینچی Realme Q3 Pro با پنل AMOLED ساخت سامسونگ با وضوح +FHD قرار دارد؛ بزرگ‌ترین پیشرفت این گوشی نسبت به نسل قبل در بخش نمایشگر، افزوده شدن حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و نرخ حساسیت لمسی ٣۶٠ هرتزی می‌باشد. مغز متفکر این گوشی، تراشه ۶ نانومتری نسبتاً جدید دایمنسیتی ١١٠٠ است که با حداکثر فرکانس کاری ٢.۶ گیگاهرتزی عملیات‌های پردازشی را انجام می‌دهد.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

این گوشی در دو نسخه با ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی از نوع UFS 3.1 و ۶ یا ٨ گیگابایت حافظه رم قابل خریداری است. در بخش نرم‌افزار، کیو ٣ پرو یک پله از نسل قبل خود به صورت پیش فرض به‌روز تر است و از رابط‌کاربری RealmeUI 2.0 بر پایه‌ اندروید ١١ استفاده می‌کند.

باتری ریلمی Q3 پرو ظرفیت ۴۵٠٠ میلی‌آمپرساعتی دارد که برای حداقل یک روز همراهی شما کفایت می‌کند. می‌توان گفت بزرگ‌ترین پسرفت این گوشی نسبت به نسل گذشته‌اش، شارژر آن باشد؛ شارژری که توان ٣٠ واتی دارد و از طریق درگاه Type-C، باتری گوشی را تغذیه می‌کند. خنک‌کننده مایع ‌نیز Realme Q3 Pro مساحت ٣١٧۵ میلی‌متر مربعی دارد که برای چنین گوشی اقتصادی کاملاً مناسب است.

دوربین اصلی سه‌گانه‌ گوشی جدید ریلمی، از سه سنسور ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو برخوردار است؛ همچنین قابلیت فیلم‌برداری ۴‌K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه در این گوشی فراهم شده است. دوربین سلفی هم از همان سنسور ١۶ مگاپیکسلی نسل قبل بهره می‌برد. خبر خوبی که در این گوشی به ما رسیده است، این است که ریلمی Q3 پرو از اسپیکر استریو با فناوری Dolby Atmos استفاده می‌کند.

حسگر تشخیص اثرانگشت نیز که از نوع اپتیکال است، در زیر نمایشگر تعبیه شده است. این بود مشخصات Realme Q3 Pro؛ اما ببینیم قیمت‌گذاری ریلمی در قوی‌ترین گوشی این سری جدید چطور است؟

رنگ‌بندی Realme Q3 Pro

رنگ‌بندی Realme Q3 Pro

قیمت Realme Q3 Pro

ریلمی به ترتیب برای نسخه‌های ۶/١٢٨، ٨/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی این گوشی به ترتیب ١۵٩٩، ١٧٩٩ و ١٩٩٩ یوانی را در چین در نظر گرفته است؛ بنا بر همین ترتیب، این قیمت معادل ٢۴۶، ٢٧٧ و ٣٠٨ دلار آمریکا می‌باشد که برچسب قیمتی بسیار خوبی برای چنین گوشی محسوب می‌شود.

به نظرتان این گوشی، نسبت به قیمتی که دارد چگونه است؟ آیا خرید این گوشی با این قیمت معقول است؟ عملکرد ریلمی در Q3 Pro چگونه بوده است؟ در پست بعدی، می‌توانید مشخصات دو عضو بعدی خانواده Realme Q3 را در ترنجی مطالعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قیمت فوق‌العاده هست ، دایمنسیتی ۱۱۰۰ هم واسه بازی فرقی با ۱۲۰۰ نداره چون گرافیک مشابهی دارن ، یه چیزی هم هست نمیدونم متوجه شدید یا نه گوشی های ریلمی که اومدن ایران از شیائومی ارزونتر میفتن دلیلش رو نمیدونم چرا

S AH

چون هنوز محبوب مردم نشده اند
شیائومی هم اولا اینطور بود

Milad7

طراحی زیبا + سخت افزار مناسب+قیمت رقابتی

ali karimi

سلام، واقعا قیمت خوبی داره گرونترین نسخش 306 دلاره، ۰یپستشم خوبه دایمن 1100 خوبه، عالی، فایوجی هم هست،دریک کلام میشه گفت عالیه، انشاله که ایرانم بیاد، موفقذباشید، خداحافظ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️