حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین گوگل پیکسل بعدی ممکن است با سنسور ساخت سامسونگ ارائه شود

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | دوربین، شایعات، گوگل

همه بی خوبی می دانند که اولویت غول اینترنتی در دوربین گوشی های پیکسل خود، نرم افزار است چرا که به لحاظ سخت افزار،‌ از زمان معرفی پیکسل ۳، شاهد استفاده از یک دوربین تکراری ۱۲.۲ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX363 هستیم. حال شایعاتی به گوش می رسد مبنی بر اینکه ممکن است دوربین گوگل پیکسل بعدی با سنسور ساخت سامسونگ ارائه شود.

دوربین گوگل پیکسل با سنسور سامسونگ

میشال رحمان، مسئول توسعه دهندگان XDA، با منتشر کردن توییتی ادعا می کند که با اطلاعاتی روبرو شده است که نشان می دهد گوشی آینده پیکسل با سنسور ساخت سامسونگ عرضه می شود. وی در هنگام جستجو در محل کدها، کشف می کند که گوگل پشتیبانی از الگوی GBRG Bayer را در الگوریتم Super Res Zoom اضافه کرده است.

بسیاری از سنسورهای تصویر سامسونگ از این الگو استفاده می کنند، و پشتیبانی گوگل از آن ممکن است به این معنی باشد که یک تلفن هوشمند معرفی نشده از سری پیکسل، احتمالاً پیکسل ۶، از یک سنسور سامسونگ برخوردار خواهد بود. مهندس سابق گوگل، مارک لوی، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ عنوان کرده بود که این شرکت ممکن است برای غلبه بر مشکل نویز در عکس ها،‌ به جای راه حل های موجود،‌ سراغ استفاده از یک سنسور دوربین جدید برود.

دوربین گوگل پیکسل

دوربین گوگل پیکسل

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ، با ابعاد سنسور ۱/۱.۱۲ اینچ و اندازه پیکسل ۱.۴ میکرونی، که در حال حاضر بزرگترین سنسور گوشی های هوشمند می باشد، می تواند انتخاب گوگل برای استفاده در پیکسل بعدی باشد. سنسورهای بزرگتر از لحاظ نظری قادر به ثبت عکس های بهتر در شرایط نوری ضعیف و همچنین رنج دینامیکی قوی تر هستند.

البته شایعاتی نیز مبنی بر معرفی سنسور یک اینچی و 50 مگاپیکسلی سونی IMX800 نیز وجود دارد اما احتمال عرضه آن در سال جاری میلادی مبهم است. بر اساس گزارشات اخیر، پیکسل ۶ گوگل از یک تراشه سفارشی با اسم رمز “Whitechapel” برخوردار خواهد بود که آن هم ظاهراً توسط سامسونگ و با استفاده از فناوری ساخت 5 نانومتری تولید خواهد شد.

همچنین در خبر های دیگر دیدیم که این شرکت وجود گوشی میان رده پیکسل ۵a را رسما تایید کرد اما عرضه آن را فقط به بازار ایالات متحده و ژاپن محدود می کند.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ رسما معرفی شد

در نهایت نظر شما راجع به احتمال استفاده از یک سنسور دوربین ساخت سامسونگ در گوشی آینده پیکسل گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

Mrwhosetheboss یه مقایسه بین اس۲۱الترا و می۱۱الترا انجام داد ، می۱۱ الترا پیروز شد ، دوربین حقیقتا اس۲۱الترا تو روز بهتر بود تو شب می۱۱الترا یه ذره بهتر ولی اون مساوی زد بخش دوربین رو چون از اصلی می۱۱الترا واسه سلفی میشد استفاده کرد

amir_galaxy

اون ویدیو مقایسه دوربین نیست،بررسی می ۱۱ الترا
اگه مقایسه های mrwhoestheboss رو دیده باشی دوربین رو به ۱۰ یا ۱۱ بخش تقسیم میکنه هر قسمت رو مقایسه میونه و برنده اعلام میکنه
این مقایسه سر سری و کلی بود.تازه مساوی هم اعلام کرد
باید منتظر اون مقایسه ش موند

Mahdi

خب منم گفتم مقایسه نگفتم مقایسه دوربین ، هرچند من بیشتر از دوربین اس۲۱الترا خوشم اومد عکساش تو روز بهتر بود

m.b

کلا عکساش همونطور که قبلاً گفتم برای فضای مجازی بهترن… زیباتر هستن…

Mahdi

منم گفتم دوربین رو تو این مقایسه مساوی زده

amir_galaxy

اگه دوستمون ناراحت نمیشه یه افرین به سامسونگ بگیم بابت پیشرفتش
ببخشیدااااا

نیما عرفانی

نیمه ی دوم شاید یه خبرایی باشه …
K@ren

M.Y

با نرم افزاری که گوگل داره میتونه جزو بهترین ها باشه
چون با سنسور قدیمی عکس های بسیار خوبی میگرفت

ramin123

اوه اوه، پردازش تصویر گوگل با همچین سنسوری چه شود

Milad7

اِ؟ باریکلا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی