حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توییتر به فکر خرید کلاب هاوس به قیمت ۴ میلیارد دلار است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، توئیتر با کلاب هاوس در مورد خرید این شبکه اجتماعی صوت محور گفتگو کرده است. این مذاکره با ارزش حدود ۴ میلیارد دلار در حال انجام است. TechCrunch همچنین این را که توییتر به فکر خرید کلاب هاوس به قیمت ۴ میلیارد دلار است، تأیید می کند.

خرید کلاب هاوس توسط توییتر

در حالی که مذاکرات طی چندین ماه گذشته انجام شده است، اما مذاکرات متوقف شده و دلیل این گزارش مشخص نیست. همچنین لازم به ذکر است که همین چند روز پیش بلومبرگ گزارش داد که کلاب هاوس در تلاش برای جمع آوری بودجه با ارزشی حدود ۴ میلیارد دلار است. این گزارش در کنار جزئیات گفتگوهای احتمالی خرید نشان می دهد که بحث و گفتگو با توییتر به نتیجه نرسیده است و حالا کلاب هاوس برای تغییر در استراتژی، پیگیر تأمین سرمایه اضافی در ازای سرمایه گذاری در سهام خود است.

توییتر قابلیت Spaces خود را که کاملاً شبیه به Clubhouse است، دارد. این ویژگی شامل اتاق های گفتگوی صوتی است که طی چند ماه گذشته بتدریج به همه کاربران توییتر ارائه شده است. در همین حال، کلاب هاوس اولین تلاش خود برای کسب درآمد را با Clubhouse Payments آغاز کرده است. این ویژگی به کاربران امکان می دهد پرداخت های مستقیم را برای سایر تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم ارسال کنند، البته به شرطی که فرد دریافت این پرداخت ها را فعال کرده باشد.

جالب است که تلاش برای کسب درآمد از کلاب هاوس در واقع هیچ پولی برای خود پلتفرم فراهم نمی کند. در عوض، تمام این درآمد برای کاربر دریافت کننده است. البته سهم جزئی برای کارمزد تراکنش وجود دارد.

آیا کلاب هاوس ۴ میلیارد دلار می ارزد؟

اگرچه ما درباره جزئیات این گفتگوها بین توییتر و کلاب هاوس کاملا مطلع نیستیم، اما به نظر می رسد هزینه پیش بینی شده برای خرید کلاب هاوس،  با توجه به پیشرفت Spaces توییتر،  بسیار زیاد است. جذب اولیه مخاطب در Clubhouse غیرقابل انکار است، اما هنوز سوال های زیادی در مورد طول عمر این جذابیت هیجانی باقی مانده است. همچنین رقبای دیگر مانند تلگرام و توییتر محصولات مشابه خود را دارند‌.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ازش کلاب هاوس واقعا اینقدر است؟ برای مقایسه بد نیست بدانید فیسبوک، اینستاگرام را به قیمت ۱ میلیارد دلار خرید!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

لعنت به رسانه های سانسور گر!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)