حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت ریپل ارزش بازار کریپتو را به ۲ تریلیون دلار رساند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز

رمزارز ریپل که با نماد XRP شناخته می شود، سرانجام توانست خود را به رالی سایر ارزهای دیجیتال برساند. روز گذشته، XRP بیش از ۳۸ درصد رشد کرد و به قیمت ۰.۸۷ دلار رسید که بالاترین سطح آن از ۱۶ اردیبهشت ۹۷ است. همین افزایش قیمت باعث شد تا بالاخره ارزش کل بازار کریپتو از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کند.

افزایش قیمت ریپل ارزش کل بازار کریپتو را به ۲ تریلیون دلار رساند

پس از مشکلاتی که برای رمز ارز ریپل بوجود آمد و تشکیل دادگاه و بحث های حقوقی، بیشتر صرافی ها به دلیل مشکلات قانونی، معاملات XRP را در ایالات متحده حذف یا متوقف کردند. اما این ارز نسبت به سال گذشته ۲۸۰ درصد رشد کرده و تنها ۱۴ درصد تا لمس ۱ دلار فاصله دارد.

به نقل از u.today، طبق اطلاعات CoinMarketCap، ریپل اکنون از کاردانو عبور کرده و ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. به دنبال رالی XRP و دیگر آلت کوین ها، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار عبور کرده است. در حال حاضر پادشاه ارزهای دیجیتال بیت کوین در محدوده ۵۸ هزار دلار در حال معامله است.

رمز ارز ریپل

رمز ارز ریپل

لیست شدن دوباره ریپل در صرافی ها

تقریبا دو هفته پیش بود که پس از کش و قوس های فراوان وکلای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به طور غیر مستقیم اعلام کردند که صرافی ها با خرید و فروش ریپل در پلتفرم های معاملاتی خود متخلف شناخته نمی شوند.

در جلسه دادرسی که جرمی هوگان (Jeremy Hogan) وکیل ریپل نیز در آن حضور داشت ، وکیل (SEC) در پاسخ به سوال قاضی سارا نتبورن (Sarah Netburn) مبنی بر غیر قانونی بودن معاملات ریپل گفت: خرید و فروش XRP فقط از سوی شرکت ریپل و افراد وابسته به آن غیر قانونی است.

هوگان با استناد به این مطلب گفت:

این همان چیزی است که وکلای SEC قبلا نیز گفته بودند. این بدان معناست که صرافی هایی که دو ماه پیش XRP را از لیست خود خارج کرده اند، در صورت معامله و لیست نمودن مجدد این ارز در صرافی خود، قوانین اوراق بهادار را نقض نکرده و متخلف شناخته نمی شوند.

SEC در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی شکایت 1.3 میلیارد دلاری را علیه شرکت ریپل و مدیران آن، برد گارلینگهاوس و کریس لارسن تشکیل داد و ادعا کرد که از سال 2013، ریپل و مجریان آن با فروش XRP به طور غیرقانونی بیش از 600 میلیون دلار درآمد کسب کرده اند. به دنبال این اخبار، قیمت XRP سقوط کرد در حالی که صرافی های ارز دیجیتال متعددی از جمله Coinbase ، Crypto.com ، eToro و غیره معاملات XRP را به حالت تعلیق درآوردند یا به طور کامل آن را از لیست خود خارج کردند. علاوه بر این، غول سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال Grayscale اعتماد خود به XRP  برای سرمایه گذاری را در میان این مشکلات قانونی از دست داد. به گفته هوگان، ممکن است این شرکت ها خیلی عجولانه عمل کرده باشند.

ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال ریپل

تشکیل کمپین هواداران ریپل برای لیست شدن دوباره XRP در صرافی ها

بلافاصله پس از اعلام دادگاه SEC مبنی بر عدم متخلف شناخته شدن صرافی ها در صورت ایجاد پلتفرم خرید و فروش XRP، طرفداران این توکن با راه اندازی یک کمپین اینترنتی خواستار لیست شدن مجدد این ارز در صرافی ها شدند. در همین جهت هشتگ “RelistXRP” (ریپل را دوباره لیست کنید) در شبکه های اجتماعی داغ شد و برخی از کاربران گزارش دادند که این جنبش رسانه های اجتماعی در استرالیا، ایالات متحده و انگلستان مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات توییتر، بیش از 35000 توئیت در هلند،  30،000 توئیت در ایالات متحده و تقریبا 24،000 توئیت در استرالیا با این هشتگ منتشر شده است. گزارش شده است که این کمپین تلاشی برای جلب توجه صرافی هایی است که ارز دیجیتال XRP را از لیست خود خارج کرده و یا به حالت تعلیق درآورده اند.

صرافی هایی که معاملات XRP را متوقف کرده یا از لیست خارج کرده اند شامل Coinbase، OKCoin، Bittrex، Bitstamp، Binance.US، Crypto.com، iTrustCapital، eToro، Genesis، Nexo، Wirex، Ziglu، CEX، STEX، Abra، Blockchain.com و Coingate هستند و سایر صرافی ها اقدام در مورد این ارز دیجیتال را به تعویق انداخته اند. به عنوان مثال ، Uphold گفت تا زمانی که تکلیف دادخواست SEC روشن نشود، XRP را حذف نخواهد کرد.

 

ریپل از برنده شدن در دادگاه اطمینان دارد

نبرد حقوقی شرکت ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار وارد چهارمین ماه خود شده است. دارندگان ارز XRP که می توانند با طرح یک درخواست در روند پرونده مداخله کنند، مدعی هستند که این شکایت باعث وارد آمدن “خسارتی چند میلیارد دلاری” به آن ها شده است. مدیرعامل ریپل، برد گارلینگهاوس در آخرین مصاحبه خود با جولیا چاترلی از CNN اطمینان داده است که این شرکت بلاکچین در این دادگاه “پیروز خواهد شد.”

مدیر شرکت ریپل

مدیر شرکت ریپل

ریپل یکی از ارزهای قدیمی بازار کریپتو محسوب می شود و کاربرد این توکن در نقل و انتقال های مالی بین بانکی است. قبل از شکایت بورس و اوراق بهادار آمریکا از این شرکت، برنامه های اعلام شده از سوی مدیران به خوبی پیش می رفت و حتی ۵ ماه پیش قیمت این توکن به افزایش ۳ برابری نیز دست پیدا کرد اما به ناگهان همه چیز فرو ریخت. اما مدیران ریپل اطمینان دارند که تخلفی صورت نگرفته است و به زودی این رمزارز جایگاه واقعی اش را در بازار پیدا خواهد کرد.

 

نظر شما درباره آینده ریپل و قیمت آن چیست؟ در این رمز ارز سرمایه گذاری کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی