حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمی صحبت درباره امتیاز DxO دوربین شیائومی Mi 11 Ultra و صدرنشینی دوباره شیائومی

نوشته

3 سال قبل | 24 دیدگاه | شیائومی

شیائومی مدتی است که روی دوربین موبایل های پرچمدار خود تمرکز کرده است. پیش از این شیائومی می ۱۰ اولترا توانسته بود به صدر جدول بهترین دوربین موبایل تست شده توسط DxOmark برسد. به نظر می رسد که جانشین آن هم همین کار را تکرار می کند. بله، در این مطلب می خواهیم کمی صحبت درباره امتیاز DxO دوربین شیائومی Mi 11 Ultra و صدرنشینی دوباره شیائومی داشته باشیم. شایان ذکر است ما در مطلب معرفی دستگاه به این امتیاز اشاره کردیم و حالا می خواهیم کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

دوربین شیائومی Mi 11 Ultra

شیائومی Mi 11 Ultra مدل پرچمدار کاملاً جدید از این شرکت جسور چینی است. دستگاهی که با توجه به موفقیت نسل قبلی خود در تست های DxO، مسئولیت بزرگی روی دوش خود دارد.

در مقایسه با Mi 10 Ultra باید گفت مدل جدید تغییرات مهمی را در بخش دوربین ایجاد می کند. سنسور بزرگ سامسونگ ISOCELL GN2 با اندازه 1/1.12 اینجی برای دوربین اصلی کمی بزرگتر از حسگر  1/1.32 اینچی است که سال گذشته استفاده شد. در حقیقت اندازه آن نزدیک به سنسورهای یافت شده در دوربین های کامپکتی مانند سری RX سونی است.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ رسما معرفی شد

این سنسور جدید همچنین فوکوس خودکار Dual Pixel Pro را ارائه می دهد که برای اندازه گیری کنتراست هر پیکسل را به صورت عمودی و مورب (در مقابل حالت فقط عمودی در سیستم های استاندارد دو پیکسل) تقسیم می کند.

علاوه بر این، سنسور جدید بسته به صحنه یا مورد استفاده می تواند از روش های مختلف HDR استفاده کند. ویژگی Smart ISO Pro از یک ضبط واحد استفاده می کند، اما هر پیکسل دارای دو بازخوانی با بازدهی متفاوت است که دوربین بلافاصله با ترکیب آنها یک تصویر با دامنه دینامیکی بالا ایجاد می کند. این ویژگی عمدتا برای ضبط تصویر پیش نمایش، برای صحنه هایی با دامنه پویای متوسط ​​و برای فیلم استفاده می شود.

شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی Mi 11 Ultra برای صحنه هایی با کنتراست بالاتر از حالت HDR مبهم استفاده می کند. در این حالت سنسور چندین فریم را می گیرد و سپس آنها را برای نتیجه بهینه شده ادغام می کند در حالی که مصنوعات شبح حاصل از این ترکیب را به حداقل می رساند.

از دیگر موارد برجسته دوربین می توان به سنسور زمان پرواز یا دوربین ToF اشاره کرد که سیستم فوکش خودکار از آن برای فوکوس روی سوژه های نزدیک استفاده می کند. به عنوان مثال در عکس های پرتره استفاده خوبی دارد. در عکس های شبانه این ترکیب با سیستم دوال پیکسل روی سنسور کار می کند. همچنین یک سنسور سنجش دمای رنگ چند طیفی برای کمک به بهینه سازی تعادل رنگ سفید و ارائه رنگ وجود دارد.

فیلم برداری شیائومی می ۱۱ اولترا

در حالت فیلمبرداری شیائومی می ۱۱ اولترا می تواند فیلم برداری به رزلوشن 8K را با 24 فریم در ثانیه و 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند. در تنظیم بعدی سرعت فریم متغیر است و در نور کم Mi 11 Ultra برای کنترل بهتر نویز، سرعت فریم را به طور خودکار به 30 فریم در ثانیه کاهش می دهد.

حالت فیلم برداری Superlight آن برای ضبط ویدئو در شرایط کم نور تا سطح بسیار کم نور زیر ۱ لوکس طراحی شده است. کاربر باید آن را انتخاب کند و شامل پروتکل آزمون DxO نمی شود. این مورد در مورد صفحه نمایش همیشه روشن پشت دستگاه نیز صادق است، که می تواند برای ضبط سلفی دوربین عقب یا اعلان ها استفاده شود.

مشخصات دوربین Xiaomi Mi 11 Ultra

 

 خب، بیاید نگاهی متمرکز داشته باشیم به مشخصات دوربین های می ۱۱ اولترا:

  1. ۱- دوربین اصلی: سنسور Quad-Bayer با رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی در اندازه 1/1.12 اینچی، اندازه پیکسل ها ۱.۴ میکرومتر، لنز معادل ۲۴ میلی متر با دیافراگم f/1.95، سیستم فوکس Dual Pixel Pro AF و OIS
  2. ۲- دوربین فوق عریض: سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در اندازه ۱.۲ اینچی، اندازه پیکسل ها ۰.۸ میکرومتر، لنز با زاویه دید 128 درجه و دیافراگم f/2.2
  3. ۳- دوربین تله: سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در اندازه ۱.۲ اینچی، اندازه پیکسل ها ۰.۸ میکرومتر، فاصله کانونی لنز معادل ۱۲۰ میلی متر با دیافراگم f/4.1، لرزشگیر اپتیکال تصویر یا OIS
  4. ۴- فلاش LED
  5. ۵- فیلم برداری: 8K یا 4320p با 24 فریم در ثانیه ، 4K یا 2160p با 30/60 فریم در ثانیه (2160p / 60 fps تست شده)
  6. ۶- سنسور دمای رنگ چند طیفی
  7. ۷- سنسور ToF

اما امتیازها به چه صورت است؟

امتیاز دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا در DxOmark

امتیاز دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا در DxOmark

حزئیات امتیاز

حزئیات امتیاز

جایگاه در لیست

جایگاه در لیست

به این صورت می بینید که پرچمدار جدید شیائومی از تمام تلاش های قبلی برندهایی چون اپل، سامسونگ، هواوی و دیگران بهتر بوده است. با امتیاز ۱۴۳ که خیلی بالاتر از رتبه قبلی است و فاصله امنی با آیفون ۱۲ پرو مکس یا گلکسی اس ۲۱ اولترا دارد. این دستگاه در حقیقت شاید فقط نگران پرچمدار آتی هواوی یعنی Huawei P50 باشد.

نظر شما چیست؟ عملکرد شیائومی را در بخش دوربین چطور می بینید؟

چرا امتیاز دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا در DxOmark اینقدر پایین است؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
brbapapa

کلا دوربین‌های گوشی‌ها هنوز راه زیادی دارن تا به نقطه‌ی اوج خودشون برسن و تکامل پیدا بکنن. شیائومی Mi11 Ultra هم به لطف حسگر جدیدش تصاویر خوبی میگیره در مقایسه با رقبا منتهی نه در فضاهای آزاد و پرنور. تصاویر Dexo رو که مرور کنید متوجه میشید به دلیل حسگر جدید تصاویر فضای آزاد مخصوصا آسمان زیادی پرنور شده و حتی به سفیدی میزنه اما در باقی موارد بخصوص مکان‌های کم نورتر مثل داخل اتاق یا شب تصاویرش نسبت به رقبا وضوح بیشتری داره و این مورد در حالت تله هم صدق میکنه. به دلیل استفاده از لنز ۴۸ مگاپیکسلی بزرگ ولی قدیمی در حالت تله تصاویر جزئیات بهتر و بیشتری نسبت به رقبا داره.

brbapapa

اینکه سایت Dexo پولکیه یا نه به کنار ولی الان که تصاویر Mi11 ultra رو گذاشته برید یه نگاه بندازید لااقل و تفاوت‌ها رو به چشم ببینید! واقعا توی ثبت جزئیات مخصوصا توی حالت تله خیلی خوب عمل کرده و نمیشه منکرش بود. داینامیک رنج رنگ‌ها هم توی محیط‌های کم نور و نسبتا تاریک (نه پرنور) خوبه و بنظر شخصی خودم حس میکنم تا چند سال دیگه کم‌کم قدرت گوشی‌های در عکاسی‌های تله خیلی دور (نه ۳ یا ۵ برابر) کم اهمیت میشه و تمرکز بیشتر شرکت‌ها روی ثبت تصاویر ماکرو و اولترا واید (فری فریم)قرار میگیره! کما اینکه نمونه‌هاش رو داریم می بینیم.

amir_galaxy

ولله امتیاز های این سایت همش الکیه.دوستان من یه توضیحاتی بدم،dxomark درامدش از فروش الگوریتم هست.یعنی شرکت ها میتونن ازش الگوریتم امتیاز گیریش رو بخرن و طبق اون عمل کنن.حالا به نظرتون مثلا شرکتی مثل هواوی یا شیاوعومی و … وقتی پول میدن الگوریتمشو میخرن این سایت میاد نمره پایین بهشون بده؟ واسه خودش بد میشه اگه پایین بده.تا حالا براتون سوال شده چرا گوشیای هواوی و شیاعومی بلافاصله بعد از معرفی نمرشون میاد ولی اس ۲۱ الترا که مهمترین اسمارت فون و پرچمدار اندرویدِ بیشتر از یک ماه طول میکشه،واقعا امتیازی که به دوربین اس ۲۱ الترا داده خنده داره.یوتوب پره از مقایسه و تحلیل.شما یه سر به کانال mrwhoestheboss,unboxtherapy,thetaptech و… که معروف هستن و بازدیدای میلیونی دارن بزنید و مقایسه هاشونو با چشم خودتون
ببینید، همه شون قریب به اتفاق گفتن اس ۲۱ الترا بهترین کمرافون حال حاضره.یا مثلا برید تو سایتای معروف یا اصلا جمله the best cameraphone right now رو بزنید ببیند از چه سایتایی چه لیستی میاره.چرا هیچ کارشناسی اداعاهای dxo رو تایید نمیکنه؟تجربه شخصی خودمون هم همینطور.مثلا الان شما همین گوشی رو یا p40pro رو مقایسه هاشو ببینید تو یوتوب واقعا در حد اس ۲۱ یا مثلا pixel نیستن.خلاصه ‌ک این سایت وجاهتشو از دست داده از نظرم.دیگه الانم از بازی خوشش اومده زده تو کار صفحه نمایش و اسپیکر و… ‌که اصلا تخصصی توش نداشت و زمینه کاری نداشت

امیر جان انصافا خدایی حرفتو قبول دارم.
دگزا با پول بیشتر زندس وگرنه هیچ …… نیست.

آقا من انصافا عملکرد سنسورای Mi11 ultra رو قبول دارم و انصافا محشره. ولی خداییش این دگزامتازون چرا بدون عکس و توضیحات اضافه صدر جدول گذاشته؟ خدایی انصاف نیست بدون هیج دلیلی بیای اول معرفیش کنی.
#نه_به_دگزامتازون✌🏼💪🏼

از یه طرف دوربین اصلی Mi 11U مال سامسونگ و واسش افتخاره که تو صدره.

ولی یه بار سامسونگ بیاد دوربین اصلیشو به جای ۱۰۸ مگاپیکسل ۵۰ کنه ( به علاوه سنسورای دیگش ) ببینیم آیا ادعاهای ما اشتباهه یا واقعا دگزامتازون واقعا سرسری نمره میده اونوقت معلوم میشه.

afsoon

زیاد مهم نیست دگزو .می تن پرو و اس بیست پلاس تو واقعیت بجز ثبت جزییات بیشتر تقریبا مشابه هم عمل میکردند .

Mahdi

در اینکه دوربین خوبی داره شکی نیست ولی قبلا هم گفتم اصلا ارزش نداره بخاطر کیفیت بیشتر ، یه همچین طراحی بی ریختی رو تحمل کنیم اونم به خاطر یه ذره بهتر بودن
بعد یه سوال داشتم تفاوت می۱۱پرو و الترا تو دوربینش کجاست؟

Mahdi

گوشی های مورد علاقه من امسال :
می۱۱پرو ، فایند ایکس۳پرو ، بلک‌شارک۴پرو ، پوکو اف۳ ، می۱۱لایت فایوجی ، اس۲۱الترا , اکسپریا وان مارک ۳
سری پی۵۰ از همین الان اصلا نمی پسندم بخاطر طراحی دوربینش ، وانپلاس خوشم نمیاد ویوو هم یه گوشی داشت جدیدا نمیدونم چی بود طراحی اونم خوشم اومد

brbapapa

خیلی‌ها به طراحی Find X3 Pro انتقاد دارن ولی بنظرم واقعا طراحی قشنگی داره مخصوصا رنگ نقره‌ایش. با اون طراحی دوربین انگار این گوشی از خود آینده اومده.

Mahdi

من که خوشم میاد ، این گوشی هایی که گفتم من ازشون خوشم اومده نه اینکه بگم بقیه بدن نه ولی من از اینا خوشم اومده ، پارسال هم از سری پی ۴۰ اصلا خوشم نیومد ولی میت۴۰پرو و پروپلاس واقعا خوشگل بودن

خدایی انصافا طراحی دوربینش خیلی خوشگله و دل رباست🤤🤤🤤

نیما عرفانی

من زمان معرفی فایند ایکس ۳ پرو تو پست معرفیش کامنت نذاشتم چون اعتقاد داشتم و دارم که باید پکیج کامل تری رو متناسب با قیمتش و نسبت به رقباش بالاخص تو سال ۲۰۲۱ ارائه میداد.به عنوان مثال؛ ۱- میتونست از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده کنه و ۲- برای سنسور اصلیش لااقل همون سنسور imx789 وان پلاس سری ۸ رو می‌ذاشت که یه تفاوتی با ردیف و رده ی رینو ۵ پرو پلاس داشته باشه…
تو این دو مورد از میزو ۱۸ پرو هم عقب افتاد!
واقعاً درک نمیکنم چرا اوپو برای گل سرسبد محصولات جدیدش شارژ سیمی ۱۲۵ وات و بی‌سیم ۶۵ وات خودشو به کار نگرفت که همه جوره بقیه رو به چالش بکشه.
ولی با این حال در مجموع پرچمدار قابل احترامیه و منم طراحی قاب پشتیش مورد پسندم واقع شد به خصوص که برای نتیجه ی تحقیق و توسعه ی اوپو در به وجود آوردن قاب پشتی یکدست(اتصال زیبای کادر دوربین ها با متریال قاب پشتی که به وضوح نشون میده چه مهندسی تمیز و دقیقی در تحقق این خروجی دخیل بوده👌)
اوپو فایند ایکس ۳ و ۳ پرو ؛ هم پوشانی و تلفیق نوآوری و تنوع در طراحی قاب پشتی گوشی های موبایل…
comment image

نیما عرفانی

اصلاح
وان پلاس سری ۹

iTroll 2nd Gen

ایول داپش
بجز من یکی هم پیدا شد مث من طراحی براش خیلی مهم باشه
طراحی گوشی + طراحی نرم افزار
اما نظرامون متفاوته من اگر بخواهم طراحی کلی رو نظر بدم مطمئنا آیفون ۱۲ ( نرم افزار + خود گوشی از لحاظ طراحی )
اما خب می ۱۱ پرو چون فقط نسخه چین هست و می یو آی چین زیبا ، اونم میشه مورد دوم ، طراحی امسال وان پلاس خیلی خوشم اومد، ردمی کی ۴۰ هم طراحی عالی داره ، نوت ۲۰ اولترا هم که عشقه 😍🥰
اصالت طراحی هم فقط سونی اکسپریا و آیفون داره
بشخصه از طراحی اس ۲۱ اولترا ، می ۱۱ اولترا ، اوپو فایند ایکس سه نفرت بدی دارم 😦

آقا مهدی در مورد دوربین اصلی سنسوراشون یکیه.
ولی دوربین تله و اولتراواید Mi11 پرو به ترتیب ۸ و ۱۳ مگاپیکسله که تله تا ۵ برابر زوم اپتیکال داره.

واسه من که التراواید زیاد واسم مهم نیست می۱۱پرو بهتره ، البته شاید ۱۳ مگاپیکسلی هم خوب باشه ، تله هم کاش ۲ یا ۳ برابری بود

نیما عرفانی

comment image

نیما عرفانی

اینو باید اختصاصاً برای تو بسازن😂
comment image

MiladMansoori

امروز می ۱۰ پرو با امتیاز ۱۲۸ و اس ۲۱ الترا با امتیاز ۱۲۲ از هر لحاظ کنترل نور،جزئیات،رنگ و روزو شب به هر صورت تست کردم اصلا و ابدا در حد است ۲۱ الترا نبود
البته پی ۴۰ پرو دستمونم هم تست کردیم جدا دوربین خوبی داره امتیاز ۱۳۲ لایقش هست ولی شیا…
به نظرم اگه ۱۳۲ به اس ۲۱ الترا میداد بیراه نبود
نقاط قوتش نسبت به پی ۴۰ پرو زوم و عکسهای ماکرو فوق العاده البته دوربین اصلی هم کم و بیشتر شبیه هستن.
حالا می ۱۱ الترا چقدر بهتره از اس ۲۱ الترا…
عکس هاشم هست کسی علاقه داشت براش ارسال میکنم

ali.reza.9821

شیائومی بی نظیره

MiladMansoori

نقطه قوت شیا سرعت شارژ و اسپیکر
نگه داری باطری هر دو خوب هستش

Milad7

زیاد نمیشه به دگزو اتکا کرد 🤔 فقط به عنوان یک معیار نسبی میشه معیار قرارش داد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)