حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل ۶ با تراشه اختصاصی Whitechapel گوگل ارایه خواهد شد؟ ادعای ۵ سال آپدیت اساسی اندروید!

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، گوگل

به نظر می رسد تب و تاب طراحی تراشه اختصاصی بالا گرفته است. جدیدترین گزارش ها به ما می گوید که پیکسل ۶ با تراشه اختصاصی Whitechapel گوگل ارایه خواهد شد. ما درباره خانواده Pixel 6 گوگل خیلی خبری نشنیده ایم مگر این که مدل XL در این خانواده ارایه خواهد شد. این گزارش جدید اما شرایط را بسیار جذاب تر می کند چرا که وعده بزرگ ۵ سال آپدیت اساسی اندروید را می دهد!

تراشه اختصاصی Whitechapel گوگل روی پیکسل ۶

گوگل تراشه مخصوص خود را می سازد؟

گوگل تراشه مخصوص خود را می سازد؟

انتظار می رود گوگل جانشین Pixel 5 را حوالی پاییز ۱۴۰۰ رسما معرفی کند. در بازه زمانی مشابه سال گذشته، مدیر عامل شرکت گوگل یعنی ساندار پیچای همگام اعلام درآمد چارک سوم سال ۲۰۲۰ گفته بود که این شرکت “سرمایه گذاری های عمیق تری را در زمینه سخت افزار” انجام می دهد و برای سال ۲۰۲۱ نقشه راهی عالی طراحی شده است.

در آن زمان، بسیاری صحبت مذکور را اینطور تفسیر می کردند که این شرکت می تواند روی پردازنده خود با اسم رمز “Whitechapel” کار کند. اطلاعات تازه به اشتراک گذاشته شده توسط 9to5Google نشان می دهد که تلفن های هوشمند Pixel بعدی که پاییز امسال به بازار می آیند می توانند یکی از اولین تلفن های هوشمند باشند که از چیپست Whitechapel با مدل “GS101” بهره می برند. به این صورت پیکسل ۶ تراشه اسنپدراگون کوالکام را کنار خواهد گذاشت. تراشه ای که دیشب با هم دیدیم قلب تپنده ۱۰ پرچمدار برتر در بنچمارک Antutu است.

بالاترین امتیاز Antutu گوشی های اندرویدی : مارس ۲۰۲۱

همانطور که اپل از چیپست مخصوص خود برای تأمین انرژی دستگاه های آیفون و جدیدا مک خود استفاده می کند، گفته می شود که گوگل نیز در حال کار بر روی چیپست خود برای گوشی های هوشمند و کروم بوک های خود است.

شایعات مربوط به اوایل سال ۲۰۲۰ ادعا می کردند که گوگل می تواند در ساخت تراشه های Whitechapel با سامسونگ همکاری کند. گزارش جدید با سند خاصی روبرو شده است که می گوید تلفن های Pixel که در پاییز وارد می شوند، به پردازنده Whitechapel مجهز خواهند شد.

از نظر داخلی، تراشه Whitechapel برای گوشی های پیکسل نسل بعدی گوگل با عنوان “GS101” شناخته می شود. جایی که “GS” احتمالاً مخفف “Google Silicon” است. گفته می شود که مرجعی برای نام رمز “Slider” که در برنامه دوربین گوگل وجود دارد، یک بستر مشترک برای Whitechapel است.

شباهت تراشه اختصاصی گوگل با تراشه اختصاصی کوالکام

سایر محصولات مرتبط با “Slider” نشان می دهد که به چیپست Exynos سامسونگ متصل است. به نظر می رسد تراشه GS101 در حال ساخت با سیستم بزرگ غنی فناوری کره جنوبی (SLSI) است. این نشان می دهد که تراشه های گوگل ممکن است برخی ویژگی های مشترک با تراشه های اگزینوس سامسونگ را داشته باشند.

اگزینوس ۲۱۰۰

اگزینوس

این نشریه ادعا می کند که گوشی های گوگل با نام رمز “Raven” و “Oriole” احتمالا اولین تلفن هایی هستند که با پلتفرم Slider وارد بازار می شوند. این گوشی ها ممکن است در نهایت به عنوان گوشی های هوشمند سری Pixel 6 معرفی شوند.

توان تراشه گوگل در حد سری ۷ اسنپدراگون

 

طبق گفته توسعه دهندگان XDA، عملکرد GS101 می تواند با چیپست سری ۷ اسنپدراگون برابر باشد. تراشه ۵ نانومتری هشت هسته ای ARM ممکن است شامل دو هسته پردازنده Cortex-A78 ، دو هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 همراه با پردازنده گرافیکی ARM Mali باشد.

تجهیز پیکسل های گوگل با چیپست اختصاصی این شرکت باعث کنترل بهتر گوگل در به روزرسانی درایورها می شود زیرا دیگر برای این کار به کوالکام اعتماد نخواهد کرد. درایورها می توانند با نسخه های جدید سیستم عامل اندروید برای مدت طولانی تری سازگار باشند.

۵ سال آپدیت اساسی برای پیکسل های گوگل با تراشه اختصاصی؟

در حال حاضر، دستگاه های پیکسل از ۳ سال آپدیت اساسی پشتیبانی می کنند. گوشی های آتی پیکسل گوگل با تراشه اختصاصی این شرکت ممکن است ۵ آپدیت اساسی سیستم عامل داشته باشند که نظیر است.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

یا علی
ولی هیچکدوم استپدراگون و مدیاتک جدید نمیشع

حالا جدا از بخش پردازنده که آرزوی موفقیت میکنم ولی به شرطی پنج سال آپدیت اندروید جواب میده که شرکت های دیگه هم بتونن با سخت افزار خودشون و رابط کاربری وفق بدن اونوقت جواب میده.

Mahdi

حالا بیاد ببینیم چیه ، شاید اسنپدراگون رو کنار گذاشتیم ، مقایسه ها معلوم میکنه ،

Milad7

خدایی این بار دیگه یه گوشی بدون عیب و نقص بساز 😕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)