حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ برای صحبت درباره کمبود جهانی تراشه ها به کاخ سفید می رود

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

کمبود جهانی تراشه باعث از بین رفتن زنجیره های تأمین در صنایع مختلف شده است. این یکی از دلایلی است که سامسونگ امسال Galaxy Note 21 را عرضه نمی کند. تراشه سازان همچنان تلاش خود را می کنند تا امور را به حالت قبل برگردانند. با این حال ۳ روز پیش بود که برای شما نوشتیم تصمیم TSMC بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولاتش می تواند گران شدن قیمت جهانی موبایل ها را سبب شود. امروز شنیده می شود که سامسونگ برای صحبت درباره کمبود جهانی تراشه ها به کاخ سفید می رود.

کمبود جهانی تراشه و صحبت سامسونگ با کاخ سفید

کاخ سفید در میان بررسی زنجیره های تامین حیاتی صنعت تولید کشور، این موضوع را مورد توجه قرار داده است. قرار است جلسه ای با بزرگترین ذینفعان صنعت برای بحث در مورد کمبود تراشه جهانی برگزار شود. سامسونگ نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

گفته می شود که سامسونگ سرمایه گذاری زیادی برای افزایش تولید انجام خواهد داد. رویترز گزارش داده است که این نشست ۱۰ روز دیگر  برگزار خواهد شد. در این نشست هم تراشه سازان و هم تولیدکنندگان خودرو حضور خواهند داشت. به دلیل کمبود تراشه، تولید در سرتاسر جهان کند شده است.

چیپست 7 نانومتری

تراشه

این مسئله نگرانی دولت فعلی ایالات متحده است. سامسونگ حضور خود را به طور رسمی تأیید نکرده است اما از آن به عنوان یکی از شرکت کنندگان در گزارش های متعدد نام برده شده است. سایر شرکت کنندگان شامل GlobalFoundries و General Motors هستند.

دولت بایدن از تراشه سازان می خواهد امکانات جدید تولید در ایالات متحده بسازند. به همین دلیل به آنها انگیزه می دهد. سامسونگ در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی در افزایش تولید تراشه های خود کرده است. همچنین در مراحل مقدماتی راه اندازی کارخانه تراشه جدید ۱۷ میلیارد دلاری در آستین، تگزاس است.

برنامه سامسونگ برای ساخت کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری تولید تراشه در امریکا

با چنین سرمایه گذاری عظیمی که برای یک کشور ایالات متحده در نظر گرفته شده است، ناگفته نماند که سامسونگ در هر مشورتی در کاخ سفید در مورد کمبود تراشه جهانی در میز مذاکره صندلی خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این چالش جدید چطور برطرف خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

د بیا 🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)