حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ان اف تی توییت بنیان گذار کاردانو نیز به فروش می رسد

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز

هفته گذشته بود که جک دورسی، مدیرعامل توییتر اولین توییت تاریخ را به صورت NFT با قیمت ۲.۹ میلیون دلار به فروش رساند. چارلز هاسکینسون، بنیان گذار کاردانو نیز که در دنیای رمزارزها روز به روز به چهره سرشناس تری تبدیل می شود، اعلام کرد: ان اف تی توییت خود را که به توییت “ایمیل پشتیبانی” معروف شده است، به فروش می رساند.

فروش ان اف تی توییت بنیان گذار کاردانو

چارلز هاسکینسون، بنیان گذار کاردانو، توییت معروف “ایمیل پشتیبانی” خود را به عنوان توکن غیرقابل تعویض (NFT) در پلتفرم Valuables مستقر در اتریوم به فروش گذاشته است. در تیرماه سال ۹۷، هاسکینسون تعامل نه چندان جالبی با تیم MetaMask در توییتر داشت.

به نقل از u.today، هنگامی که هاسکینسون در مورد حذف شدن کیف پول از فروشگاه گوگل پلی سوال کرد و خواستار توضیح شد، از او خواسته شد تا از ایمیل پشتیبانی و رسمی استفاده کند. پاسخ نامناسب او به این درخواست به سرعت به یک جوک در فضای کریپتو تبدیل شد و دستمایه طنزهای بسیاری از مخالفان او شد.

این توییت از آن زمان بخشی از تاریخ کریپتو شده است و اکنون هر کس که بالاترین پیشنهاد را ارایه کند می تواند صاحب این توییت شود.

تاکنون بالاترین پیشنهاد برای توییت هاسکینسون تنها ۳ هزار دلار بوده است که بسیار از مبلغ ۲.۹ میلیون دلاری که مدیر عامل توییتر توانست توییت خود را به فروش برساند، فاصله دارد.

 

اگر هنوز درباره توکن های ان اف تی اطلاعات زیادی ندارید، می توانید مقاله کامل زیر را مطالعه کنید:

 

توکن NFT چیست؟ هرآنچه باید درباره توکن های غیرقابل تعویض بدانید

 

ارزش توکن های NFT در حال افزایش است

بر اساس آخرین گزارش ها و داده های پلتفرم تحلیلی CoinGecko، توکن های بومی چندین پلتفرم متمرکز بر صنعت توکن های غیرقابل تعویض (NFT ) در حال شکوفایی هستند و قیمت آنها بین 30-70 درصد افزایش یافته است. این توکن ها عمدتا Chiliz (CHZ)  Decentraland (MANA) و Flow blockchain (FLOW) هستند.

 

توکن های غیرقابل تعویض (NFT) جدیدترین بستر در زمینه ارزهای رمزنگاری هستند که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده و این کاربران هزاران یا حتی میلیون ها دلار برای آنها هزینه می کنند. هر توکن منحصر به فرد بوده و مربوط به یک اثر هنری یا آیتم دیجیتالی است و به نظر می رسد این افزایش تمرکز بر توکن های غیر قابل تعویض (NFT) منجر به حرکات شگفت انگیزی در قیمت آنها شده است.

چلیز (Chiliz) یک پلتفرم توکنیزه سازی ورزشی مبتنی بر اتریوم است که اخیراً 50 میلیون دلار در پروژه گسترش خود در ایالات متحده سرمایه گذاری کرده است. طی یک سال گذشته، چلیز با نام های بزرگی مانند یوونتوس، بارسلونا، پاری سن ژرمن، UFC و بسیاری از برندهای صاحب نام دیگر همکاری کرده است. در زمان نگارش این مطلب، CHZ با قیمتی در حدود 0.51 دلار معامله می شود که تقریبا 67٪ افزایش در یک روز را نشان می دهد.

ان اف تی

ان اف تی

 

Decentraland یک دنیای مجازی مبتنی بر رمزارزها است که بر روی بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده و توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز اداره می شود. این پلتفرم به 90 هزار ان اف تی به نام LAND تقسیم شده است که می تواند در بازار خرید و فروش شود. هر توکن LAND مربوط به یک قطعه زمین در بازی است که می توانید روی آن ساختمان بسازید.

توکن اصلی پلتفرم Decentraland در واقع MANA نام دارد و می توان از آن برای خرید اقلام مختلف در بازی استفاده نمود. دیروز قیمت یک واحد MANA بیش از 40٪ افزایش یافته و به بیش از 0.43 دلار رسیده است که به نوعی نشانگر تقاضای زیاد برای ماجراجویی های مجازی Decentraland می باشد.

بلاکچین Flow که میزبان پروژه رکوردشکن NFT Top Shot است نیز اخیراً رشد چشمگیر توکن بومی خود را شاهد بوده است. قیمت FLOW دیروز تقریباً با 28 درصد افزایش به حدود 40 دلار رسید.

در پایان باید گفت، اخیراً بخش ان اف تی در دنیای ارزهای رمزپایه رونق زیادی پیدا کرده است. همین دیروز، گروه راک آمریکایی Kings of Leon اعلام کرد که آلبوم جدید خود را در قالب یک NFT منتشر می کند. NBA All-Star Weekend نیز به همین ترتیب از هیجانات اخیری که پیرامون توکن های غیرمثلی (NFT) ایجاد شده است به بهترین شکل بهره می گیرد. صادقانه باید گفت این تازه شروع ماجراست!

 

نظر شما درباره توکن های ان اف تی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی