حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش وصل کردن ماوس و کیبورد به گوشی اندروید

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | آموزش و راهنمایی

گاهی استفاده از موس و کیبورد به جای صفحه لمسی بسیار راحت تر است. در دستگاه های اندروید می توانید ماوس و کیبورد خود را به گوشی خود وصل کنید. با این کار وبگردی، تایپ کردن و در کل استفاده از تلفن همراه بسیار آسان تر شده و با یک کامپیوتر هیچ تفاوتی نخواهد داشت. همچنین می توانید از این قابلیت برای بازی هایی مثل پابجی و فورتنایت نیز استفاده کنید. برای آموزش وصل کردن ماوس و کیبورد به گوشی اندروید با ترنجی همراه باشید.

نحوه اتصال ماوس و کیبورد به گوشی اندروید با OTG

گوشی های اندروید دارای درگاه هایی با اندازه کابل USB نیستند، بنابراین نمی توانید یک دستگاه جانبی USB را مستقیماً به آن وصل کنید. برای اتصال یک دستگاه USB به دستگاه Android، به یک کابل OTG نیاز دارید. کابل OTG یک آداپتور است که به درگاه Micro USB گوشی شما متصل می شود و به شما امکان وصل کردن وسایل جانبی USB با اندازه بزرگ را می دهد. این کابل ها را می توانید در فروشگاه های لوازم جانبی گوشی یا فروشگاه های آنلاین تهیه کنید.
نکته: اگر می خواهید هم ماوس و هم کیبورد خود را به طور همزمان به گوشی خود متصل کنید به یک کابل OTG با دو hub مثل تصویر زیر نیاز خواهید داشت.
آموزش وصل کردن ماوس و کیبورد به گوشی اندروید
با کابل OTG همچنین می توانید وسایل دیگری مثل فلش USB خود را به گوشی متصل کرده و از فایل های درون فلش استفاده کنید. دسته های بازی پشتیبانی شده مثل دسته Xbox و PlayStation را نیز می توانید از طریق این کابل به گوشی متصل کنید.
پس از خرید کابل OTG می توانید کیبورد و یا موس خود را به دستگاه اندرویدی خود وصل کنید. کیبورد و یا موس باید بدون نیاز به تنظیمات اضافی کار کند.
آموزش وصل کردن ماوس و کیبورد به گوشی اندروید

نحوه اتصال ماوس و کیبورد به گوشی اندروید با Bluetooth

کابل OTG برای برخی از دستگاه ها راه حلی ایده آل نیست. سیم ها به هم ریختگی زیادی دارند. همچنین بعضی از دستگاه ها از کابل های OTG پشتیبانی نمی کنند.

می توانید ماوس، کیبورد و دسته بازی بلوتوثی خود را مستقیماً به گوشی اندروید متصل کنید. برای این کار کافی است بلوتوث دستگاه را برای جفت سازی با گوشی روشن کرده و از طریق صفحه تنظیمات بلوتوث، آن را به دستگاه خود متصل کنید.
آموزش وصل کردن ماوس و کیبورد به گوشی اندروید

استفاده از ماوس و کیبورد

  • ماوس: یک ماوس را به گوشی متصل کنید، سپس مکان نمای آشنای ماوس را در صفحه خود مشاهده خواهید کرد. از مکان نما می توان برای پیمایش در رابط اندروید استفاده کرد و روی مواردی که به طور معمول روی آنها ضربه می زدید کلیک کنید. دقیقاً مانند کامپیوتر کار می کند. البته، در حالی که ماوس متصل است، همچنان می توانید از صفحه لمسی استفاده کنید.
  • کیبورد: کیبورد شما فقط هنگام تایپ در زمینه های نوشتاری باید کار کند. کیبورد به شما امکان می دهد با سرعت بیشتری تایپ کنید و با حذف صفحه کلید لمسی روی صفحه، صفحه بیشتری را ببینید. بسیاری از میانبرهای صفحه کلید مانند کامپیوتر کار می کنند، از جمله Alt+Tab برای جابجایی بین برنامه های اخیر و Ctrl+C و V برای Copy و Paste.

نظرات و پیشنهادات شما

آیا توانستید ماوس و یا کیبورد خود را به گوشی خود متصل کنید؟ می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

ای جان مخصوص پابجی

TheFreeCritic

عزیزم
کیبورد داخل پابجی چیت حساب میشه و تنسنت بن ت میکنه ….

AŁɪ

نه نمیشه کپی رایت نمی‌زنیم😅🤣

Taha

نه اگه از طریف بلوتوث وصل بشن بن نمیکنه

ali_s

چه طور با ماوس کیبورد گیم میزنن تو عمرم تاحالا اینکار نکردم😐😂

Taha

آسونه .
بهترین گیمر های دنیاpc گیمر هستن.

Milad7

آموزش عالی و کاربردی

MohammadFarhaadi

قبلا تست کردم باحاله بخصوص تو بازی

Milad7

مرسی آموزش 🌺

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا