حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه اپل در برزیل به مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار و به دلیل حذف شارژر از جعبه آیفون ها

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

ریگولاتوری حمایت از مصرف کننده برزیل (Procon-SP) چند ماه پس از آنکه این اپل را مجبور به تقبل هزینه شارژرهای فروخته شده در سائو پائولو کرد، همچنین این شرکت را به دلیل فروش آیفون ۱۲ بدون شارژر درون جعبه در برزیل جریمه کرد. در حقیقت ما شاهد جریمه اپل در برزیل به مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار و به دلیل حذف شارژر از جعبه آیفون ها هستیم.

جریمه اپل در برزیل

به گزارش Appleinsider سازمان Procon-SP برزیل در ماه دسامبر اعلام کرد که اپل مجبور است به هر کسی که آیفون ۱۲ را خریداری کرده و نیاز به شارژر دارد، باید یک شارژر بدهد. به نازگی نیز این ریگولاتوری به تنبیه اپل ادامه داد و شرکت را به دلیل عدم توضیح کافی در مورد حذف شارژر جریمه کرد.

به گفته Tilt، جریمه ای معادل ۱.۹ میلیون دلار برای اتهاماتی است که اپل را در تبلیغات خود گمراه کننده شناخته و دستگاه هایی را با کمبود پیش فرض (حذف شارژر از جعبه) به فروش رسانده است. همچنین ادعا شده است که اپل نتوانسته است شرایط عادلانه قرارداد با مصرف کنندگان را برقرار کند و به تعمیر نکردن دستگاه های تحت ضمانت متهم است.

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ و جعبه بدون شارژر آن

فرناندو کاپز، مدیر اجرایی Procon-SP گفت:

“اپل باید درک کند که در برزیل قوانین و نهادهای حمایت کننده از مصرف کننده وجود دارد.” “این شرکت باید به این قوانین و این نهادها احترام بگذارد.”

در ماه دسامبر، اپل به آژانس گفت که حذف شارژر به دلیل نگرانی های زیست محیطی است، زیرا تعداد زیادی سرشارژها در جهان وجود دارد. همچنین اعتقاد بر این بود که این حذف شارژر باعث کاهش انتشار کربن می شود، اما آژانس در توضیحات اپل موضوع قابل قبولی پیدا نکرد.

حذف شارژر از جعبه آیفون ها مورد حمایت آژانس حمایت از مصرف کننده برزیلی نیست

این ریگولاتوری تصمیم گرفته جریمه نقدی را اعمال کند زیرا ظاهرا اپل نتوانسته است برزیلی ها را قانع کند. اپل این فرصت را دارد تا از Procon-SP بخواهد تصمیم خود را دوباره ارزیابی کند، در غیر اینصورت می تواند برای نتیجه مطلوب تری به غیر از پرداخت جریمه و تغییر رویه های خود در برزیل، به سیستم دادگاه منتقل شود.

شکایات دیگر، که شامل جریمه می شوند، شامل اتهاماتی است که مقاومت در برابر آب آیفون برای مصرف کنندگان کافی نیست. این ریگولاتوری شکایتی را از مصرف کنندگان دریافت می کند و حاکی از آن است که تلفنهای شان پس از ورود به آب به درستی کار نمی کردند، اما به دلیل آسیب دیدگی با آب، اپل از تعمیر رایگان آن ها سرباز می زند. این مشکل گیج کننده بودن ضد آب بودن آیفون قبلا در ایتالیا ۱۲ میلیون دلار جریمه روی دست اپل گذاشت.

توصیف نادرست ضدآب بودن آیفون جریمه ۱۲ میلیون دلاری برای اپل به بار آورد

همچنین به مشکلات مربوط به آپدیت سیستم عامل و امتناع از تعمیر محصولات خریداری شده طی 30 روز اشاره شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اپل باید فکری به حال وضعیت شارژها بکند یا با همین فرمان به پیش می رود؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

خیلی زیاد جریمه شده

حذف نمی‌کرد سنگین تر بود

Mahdi

خوبه خدا رو شکر ، امیدوارم سامسونگ و شیائومی هم جریمه بشن تا دیگه از این غلطا نکنن

M.H

یعنی با در نظر گرفتن قیمت ۱۹ دلاری آداپتور ۲۰ وات اپل، میشه پول ۱۰۰ میلیون آداپتور !!🤦‍♂️🤦‍♂️

Sarnevesht

حقشه واقعا. با این سیاست مسخرش. دلم خنک شد

Milad7

حقش هست نوش جانش😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)