حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیگنال در چین هم فیلتر شد!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، پیام رسان

حدود دو ماه پیش بود که پیام رسان تازه مشهور شده سیگنال که به یک مرتبه پس از مشکلاتی که واتساپ بوجود آورد با هجوم کاربران از سراسر دنیا مواجه شده بود در ایران فیلتر شد. امروز خبر رسیده که کاربران چینی نیز نمی توانند از پیام رسان سیگنال استفاده کنند و این پیام رسان در چین نیز فیلتر شده است!

سیگنال در چین هم فیلتر شد

برنامه پیام رسان معروف Signal آخرین سرویس آنلاینی است که در چین مسدود شده است و کاربران در سراسر کشور گزارش می دهند که دیگر قادر به دسترسی به آن نیستند. به نقل از techradar، این خبر دو ماه پس از آن منتشر می شود که این پیام رسان در برخی از کشورها مانند ایران مسدود شد زیرا شهروندان و کاربران این پیام رسان با استفاده از این برنامه پیام رسان رمزگذاری شده می توانستند برای برقراری ارتباط امن و خصوصی بهره مند شوند.

سیگنال

سیگنال

 

همانند سایر سرویس های آنلاین مانند فیس بوک ، گوگل و توییتر که سالهاست در چین مسدود و به نوعی سانسور می شوند، کاربران چینی سیگنال نیز از امروز تنها با فیلترشکن می توانند از خدمات این پیام رسان استفاده کنند.

طبق گفته کاربران، در حال حاضر کد تایید این پیام رسان هم برای آن ها در چین ارسال نمی شود. با توجه به این موضوع، افراد جدید نمی توانند به این برنامه اضافه شوند و از آن استفاده کنند. برخی کاربران با استفاده از VPN هم چنان می توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند.

 

سیگنال بارها در توضیح پیام رسانش اعلام کرده است که از رمزگذاری سرتاسری برای پیام رسانی و خدمات مکالمه خود استفاده می کند و این باعث می شود اشخاص ثالث نتوانند چت های کاربران را مشاهده کنند یا از طریق تماس های تلفنی به آن ها گوش دهند.

 

استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است؟ پاسخ ایلان ماسک در این زمینه را بخوانید

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این رابطه توضیح داده است که از وضعیت فیلتر سیگنال بی اطلاع است و اینترنت کشور چین باز است! وی گفته است:

آنچه می توانم به شما بگویم این است که به عنوان یک اصل ، اینترنت چین باز است و دولت چین امور مربوط به اینترنت را طبق قانون و مقررات اداره می کند.

 

سیگنال اخیراً در میان کاربران چینی که نگران حریم خصوصی خود در اینترنت هستند محبوبیت زیادی پیدا کرده بود، هرچند این برنامه جایی برای رقابت با پیام رسان چینی WeChat ندارد که بیش از یک میلیارد کاربر دارد و نه تنها برای برقراری ارتباط بلکه برای پرداخت آنلاین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. میزان دانلود اپ سیگنال برای سیستم عامل iOS در چین از مرز ۵۰۰ هزار گذشته که برای کشوری با جمعیت ۱.۶ میلیارد، ناچیز است. با این وجود احتمالا رشد این پیام رسان باعث نگرانی مقامات چینی شده است.

 

اینترنت ماهواره ای استارلینک ، هر آنچه لازم است بدانید

 

با این حال ، پیام ها و محتوای حساس سیاسی در ویچت اغلب سانسور می شوند و مقامات چینی شهروندان را به دلیل پیام های ارسالی از طریق سرویس بازداشت می کنند.

با اعلام خبر تغییر سیاست های واتساپ، سیگنال مورد توجه زیادی قرار گرفت و میلیون ها کاربر در سراسر جهان به آن مهاجرت کردند. این مهاجرت تا جایی پیش رفت که واتساپ تصمیم گرفت اعمال سیاست هایش جدیدش را سه ماه به تعویق بیندازد. افراد مطرحی زیادی از ایلان ماسک گرفته تا جک دورسی هم کاربران را به چنین مهاجرتی تشویق کردند.

 

ایلان ماسک : نگاهی به زندگی ثروتمندترین فرد جهان

 

نظر شما درباره فیلتر کردن پیام رسان هایی مانند سیگنال چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

داخل ایران هم ی موجی از استفاده ی سیگنال ایجاد شد وبعدش خوابید🧐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی