حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل حتی در حالت ناشناس مرورگر کروم در حال جمع آوری اطلاعات کاربران است!😒

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل، مرورگر

به نظر می رسد هر روز به جمله “حریم خصوصی در فضای اینترنت وجود ندارد” نزدیک تر می شویم!☹ به تازگی گوگل با یک پرونده قضایی در دادگاه روبرو شده است که توسط کاربرانی تنظیم شده است که ادعا می کنند این شرکت همچنان به جمع آوری اطلاعات شخصی از کاربران ادامه می دهد حتی زمانی که کاربران با استفاده از حالت ناشناس مرورگر کروم برای خصوصی نگه داشتن اطلاعات شخصی خود در حال گشت و گذار در اینترنت هستند!

گوگل حتی در حالت ناشناس مرورگر کروم در حال جمع آوری اطلاعات کاربران است

شاکیان این پرونده ادعا می کنند که حتی با خاموش کردن جمع آوری داده ها در مرورگر کروم، این شرکت گزینه های دیگری نیز دارد که می تواند برای جمع آوری اطلاعات استفاده شود. کاربران می گویند گوگل در همه حال اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند حتی اگر کاربران از حالت ناشناس مرورگر کروم استفاده کنند.

به نقل از phonearena، گوگل پس از طرح این شکایت توسط برخی از کاربران و شاکیان از قاضی دادگاه درخواست کرد پرونده را منتفی کند، اما قاضی فدرال این درخواست را رد کرد.

گوگل کروم ۸۹

قاضی این پرونده Lucy Koh، همان کسی که به دلیل رسیدگی به پرونده اصلی نقض حق ثبت اختراع اپل توسط سامسونگ مشهور شد و در آن پرونده وی سامسونگ را محکوم و مجبور کرد نزدیک به یک میلیارد دلار به اپل پرداخت کند. سرانجام این مبلغ به 539 میلیون دلار کاهش یافت و در نهایت توافق بین دو شرکت اعلام شد.

در حکم Lucy Koh که روز جمعه اعلام شد، وی گفته است:

“دادگاه نتیجه گرفته است که گوگل به کاربران اطلاع نداده است که این شرکت اطلاعات کاربران را حتی در حالت ناشناس مرورگر کروم جمع آوری می کند در حالی که کاربر فکر می کند که در این حالت هیچ اطلاعاتی از خود برجای نمی گذارد.”

 

چگونه آدرس صفحات اینترنتی را به صورت بارکد در گوگل کروم به اشتراک بزاریم؟

 

سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا در بیانیه ای گفت:

“ما به شدت این ادعاها را رد می کنیم و از خود در برابر آن ها قویا دفاع خواهیم کرد. حالت ناشناس مرورگر کروم به شما این امکان را می دهد که بدون این که فعالیت شما در مرورگر یا دستگاه شما ذخیره شود، در اینترنت به جست و جو و دیدن صفحات وب بپردازید. همان طور که ما هر بار که یک برگه جدید در حالت ناشناس را باز می کنید، به وضوح بیان می کنیم، وب سایت ها ممکن است بتوانند اطلاعات مربوط به فعالیت مرور شما را در طول بازدید شما جمع آوری کنند.”

 

۱۲ ترفند گوگل کروم که نمی دانید

 

چندین ماه پیش، سه کاربر از گوگل شکایتی را مطرح کردند و ادعا کردند که این شرکت “یک تجارت گسترده برای ردیابی داده اطلاعات شخصی کاربران” را راه اندازی کرده و از آن استفاده های بسیاری می کند.

در این شکایت، شاکیان گفتند که شرکت گوگل داده هایی مانند سابقه مرور وب سایت های کاربر و فعالیت های دیگر وی را حتی پس از استفاده از حالت ناشناس مرورگر کروم که برای جلوگیری از استفاده از داده های شخصی کاربران استفاده می شود، را جمع آوری می کند.

گوگل می گوید که شاکیان با سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت موافقت کرده اند که در این سیاست ها صریحا نحوه جمع آوری اطلاعات شخصی را توضیح می دهد.

 

آپدیت کروم ۸۹ کاهش مصرف رم ویندوز و خنک تر کارکردن مک را به همراه دارد

 

یکی از شاکیان در این مورد در دادگاه اعلام کرد:

گوگل می داند که دوستان شما چه کسانی هستند، سرگرمی های شما چیست، دوست دارید چه چیزی بخورید، چه فیلم هایی را تماشا می کنید، کجا و چه زمانی دوست دارید خرید کنید، مقصد مورد علاقه شما برای تعطیلات کجاست، رنگ مورد علاقه شما چیست و حتی صمیمی ترین و احتمالاً شرم آورترین چیزهایی که در اینترنت جست و جو و مرور می کنید و… تمامی این موارد توسط گوگل پایش می شود و گوگل از آن ها اطلاع دارد!!

 

گوگل اما این ادعاها را قبول ندارد و می گوید:

حالت ناشناس در مرورگر کروم به معنای”نامرئی بودن” نیست و فعالیت کاربر در این حالت ممکن است برای وب سایت هایی که بازدید می کنند و سایر خدمات تجزیه و تحلیل شخص ثالث یا خدمات تبلیغاتی که وب سایت های بازدید شده از آن ها استفاده می کنند، قابل مشاهده باشد.

 

پیش نمایش سایت ها در کروم اندروید دردسترس قرار گرفت

 

پرونده جدید گوگل در دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا باز و در حال رسیدگی است. باید منتظر ماند و دید که سرانجام رای و حکم دادگاه در این رابطه چه خواهد بود.

نظر شما درباره حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی و امنیت مرورگرهای مختلف چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

زحمت می کشه من راضی به زحمتش نیستم خسته میشه

Mahdi

چرا آمریکا گوگل رو تحریم نمیکنه

نیما عرفانی

😐خودمونیم…
خدایی به شوخی گفتی یا جدی؟؟

Mahdi

نه جدی میگم ، یه گوش مالی باید بده ، هم گوگل هم فیسبوک چون واقعاً زیادی ججلو رفتن

m.b

چون بعدش گوگل آمریکا رو تحریم میکنه و آمریکا به راه راست هدایت میشه…😂

Mahdi

😂😂😂

Mohammadr

همون اول مینویسه که اطلاعات شما ممکنه توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت و یا سایتی که مراجعه میکنین، جمع آوری بشه

ولی اینی ک خود گوگل هم اطلاعات میگیره…

البته وقتی میگه، سایتی که مراجعه میکنین ممکنه اطلاعاتتون رو بگیره، خب سایت از طریق گوگل سرچ میشه ینی گوگل هم اطلاعات ذخیره میکنه😐
اقا اصن بیا بگرد…!

Auroro

شتت

خداکنه لو نریم چیا سرچ میکردیم

منکراتی نیست که😅😅😅
شرمنده….

شوخیه ها داداش به دل نگیر.

از آمریکایی جماعت هرکاری برمیاد.
دیگه چیزی که مادرشون ( CIA ) جاسوس کبیر باشه از اینا چه انتظاری داری؟
اون از فیس بوک که بلا سر واتساپ آورد.
اینم از گوگل.
الا برکت الله😅🤔😂

Milad7

همینه دیگه در دنیای صفر و یک امنیت کامل معنی نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی