حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش نمایش سایت ها در کروم اندروید دردسترس قرار گرفت

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل، مرورگر

گوگل کروم محبوب ترین و پرکاربرترین مرورگر وب در جهان است. گوگل کروم مرورگر پیش فرض اندروید نیز می باشد که آن را به پرکاربرترین مرورگر اینترنت در گوشی های موبایل نیز تبدیل می کند. گوگل به طور منظم ویژگی های جدیدی را به مرورگر کروم برای اندروید اضافه می کند و جدیدترین و مهم ترین تغییر آن مربوط به نمای شبکه ای تب ها بوده است. این شرکت کروم ۸۹ را در این هفته برای کاربران  منتشر کرد  که در آن ما شاهد رونمایی از ویژگی پیش نمایش سایت ها در کروم اندروید به جای باز کردن آنها در تب جدید هستیم.

پیش نمایش سایت ها در کروم اندروید دردسترس قرار گرفت

پس از اینکه مرورگر خود را به آخرین نسخه منتشر شده توسط گوگل به روزرسانی کردید، شما می توانید از ویژگی پیش نمایش سایت ها در کروم اندروید بهره ببرید.

کافیست دست خود را کمی روی یک هایپر لینک نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ برای شما باز شود و در آن گزینه «پیش نمایش» را انتخاب کنید. وبسایت 9to5Google برای اولین بار متوجه حضور این ویژگی شد.

آنها گفتند که پس از انتخاب گزینه پیش نمایش، صفحه مورد نظر همانند یک صفحه کاغذ باز می شود. این صفحه تقریبا تمام فضای قابل مشاهده در صفحه اصلی را که اکنون نقش پس زمینه شما را دارد، پر خواهد کرد.

با به روزرسانی جدید گوگل پیش نمایش سایت ها در کروم اندروید دردسترس قرار گرفته است

در قسمت بالایی پنجره پیش نمایش گوگل کروم شما یک نوار مشاهده خواهید کرد که در آن عنوان صفحه، نام وبسایت و آیکون سایت دیده می شود. در سمت راست گزینه هایی دارید که با استفاده از آنها یا می توانید این صفحه پیش نمایش را ببندید یا به صورت کامل وارد سایت شوید.

علاوه بر این در بالای نوار یک گزینه برای بستن پیش نمایش سایت قرار گرفته است. شما می توانید با کشیدن این دکمه تا حدودی صفحه پیش نمایش را کوچک کنید تا بتوانید چیزی را در صفحه پس زمینه بخوانید. شما نمی توانید اندازه صفحه پیش نمایش را تغییر دهید. کشیدن نوار به سمت بالا سبب افزایش اندازه صفحه پیش نمایش به حالت اولیه اش خواهد شد و کشیدن آن به سمت پایین سبب بسته شدن آن می شود.

شایان ذکر است که اگرچه گوگل انتشار این ویژگی را به صورت گسترده برای اکثر کاربران آغاز کرده است، اما آنها از سال ۲۰۱۸ در حال تست و بررسی آن بوده اند. این ویژگی پیش از این «نیم نگاه» نامیده می شد و می توانستید با رفتن به بخش flag در نسخه توسعه دهندگان کروم یا Chrome Canary آن را فعال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد