حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزش بازار بیت کوین به ارزش بازار طلا، نقره و اپل نزدیک تر شده است

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز

قیمت بیت کوین بار دیگر با شکستن سقف تاریخی اش رکورد جدیدی را ثبت کرد. در حال حاضر قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال به ۶۰ هزار دلار رسیده است و همچنان روند صعودی اش را حفظ کرده است. با ادامه یافتن روند صعودی قیمت بیت کوین، ارزش بازار بیت کوین نیز تلاش می کند تا حد امکان به سرمایه بازار دارایی های سنتی مانند طلا نزدیک شود.

ارزش بازار بیت کوین

بیت کوین اکنون با ارزش بازاری معادل 1.07 تریلیون دلار، توانسته است به 9.85٪ از ارزش بازار 10.9 تریلیون دلاری طلا برسد. ارزش بازار این ارز رمزنگاری شده همزمان با ارزش آن از سه ماهه چهارم سال 2020 رو به افزایش بوده است. در حال حاضر، سرمایه بازار این ارز دیجیتال حدود 53.08 درصد از 2.07 تریلیون دلار ارزش بازار اپل را نشان می دهد. از سوی دیگر، با توجه به ارزش بازار 1.42 تریلیون دلاری نقره، بیت کوین توانسته است به 76.09 درصد از ارزش بازار آن دست پیدا کند.

به نقل از finbold، اگرچه بیت کوین هنوز فاصله خیلی زیادی تا رسیدن به ارزش بازار طلا دارد ، اما طرفداران آن معتقدند که با افزایش پذیرش آن از سوی سازمان ها، این دارایی سرانجام به یک منبع ذخیره ارزش عالی تبدیل خواهد شد.

ارزش بازار بیت کوین

ارزش بازار بیت کوین

 

تاب آوری بیت کوین و طلا در هنگام رکود اقتصادی ایجادشده هم زمان با پاندمی کرونا در سال 2020 به بوته آزمایش گذاشته شد. ارزش بیت کوین، پس از سقوط در کنار بازارهای سنتی در ماه مارس سال گذشته، افزایش یافت. از سوی دیگر، در ماه آگوست طلا برای اولین بار با قیمتی بالاتر از 2000 دلار معامله شد و به بالاترین سطح قیمت خود رسید.

به دنبال سقوط بازارهای سنتی، شرایط به وجود آمده باعث شد رابطه میان طلا و بیت کوین بیش از هر زمان دیگر تقویت شود. همچنان که افراد بیشتری به سرمایه گذاری در این دارایی رو می آورند، قیمت آن بشتر تثبیت خواهد شد. شایان ذکر است که بیت کوین از نقدینگی کافی برخوردار است و با محدودیت تضمین شده عرضه آن، با امنیت بالا قابل ذخیره می باشد.

 

مدیرعامل بایننس می گوید هرگز بیت کوین نمی فروشم

 

گفتنی است که هر دو دارایی از کنترل دولت خارج هستند، اما طلا در اختیار بانک های مرکزی قراردارد و این به طور بالقوه به معنای دستکاری قیمت آن است. بنابراین، طرفداران بیت کوین معتقدند عدم کنترل و دستکاری دولت در این دارایی به این معنا خواهد بود که این دارایی سرانجام از طلا پیشی خواهد گرفت.

در عین حال، طرفداران بیت کوین معتقدند که ارزش بازار بیت کوین به زودی حتی از اپل هم پیشی خواهد گرفت. با افزایش محبوبیت بیت کوین، این می تواند به معنای پذیرش گسترده تر آن در آینده باشد.

نظر شما درباره آینده بیت کوین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی