حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت کروم ۸۹ کاهش مصرف رم ویندوز و خنک تر کارکردن مک را به همراه دارد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | مرورگر

گوگل کروم اگر یک لقب داشته باشند یا به اصطلاح جوانان امروزی تر، یک نام سرخپوستی بخواهیم به آن بدهیم، باید “خورنده رم” خطاب شود! اگر شما هم با این موضوع مشکل دارید خبر خوب این است که آپدیت کروم ۸۹ کاهش مصرف رم ویندوز و خنک تر کارکردن مک را به همراه دارد. همچنین بهینه سازی هایی هم برای اندروید وجود دارد.

آپدیت کروم ۸۹

گوگل جزئیات بهبود کارایی را که با کروم ۸۹ ارایه می شود را رسما منتشر کرد. بسته به اینکه از مرورگر در ویندوز، macOS یا اندروید استفاده می کنید، گوگل می گوید مرورگر باید از منابع کمتری استفاده کند، سریعتر اجرا شود و در استفاده از آن احساس سرعت بیشتری کنید. البته هیچ اشاره ای به بهبودهای خاص کاربران در iOS نشده است.

کروم ۸۹

کروم ۸۹

بهبودهای کروم ۸۹ بسته به سیستم عامل، متفاوت است. البته به صورت کلی گوگل می گوید برای همه سیستم عامل ها، گوگل کروم با استفاده از کارآمدتر حافظه تب در حال اجرا، می تواند تا ۱۰۰ مگابایت (یا بیش از ۲۰ درصد در برخی از سایت ها) را کاهش دهد. در macOS بر اساس نحوه مدیریت تب های پس زمینه، ۸ درصد از حافظه را کاهش دهد (کاری که Chrome قبلاً در سیستم عامل های دیگر انجام می دهد). گوگل می گوید که این پیشرفت ها در macOS تا ۶۵ درصد امتیاز مصرف انرژی مرورگر با بهبود داده و “باعث خنک شدن Mac شما و طرفداران آن می شود.”

در ویندوز و اندروید، مرورگر همچنین از یک تخصیص دهنده پیشرفته حافظه در مناطق بیشتر برای کاهش بیشتر در زمینه استفاده از حافظه و افزایش پاسخگویی مرورگر استفاده می کند. در ویندوز، گوگل می گوید که به شکل قابل توجهی در حافظه صرفه جویی می کند. این یعنی تا ۲۲ درصد در “فرآیند مرورگر”، ۸ درصد در رندر، ۳ درصد در پردازنده گرافیکی و پاسخ کلی مرورگر تا ۹ درصد بهبود یافته است.

همچنین انبوهی از پیشرفتها مختص اندروید وجود دارد که به گفته گوگل منجر به ۵ درصد استفاده کمتر از حافظه، کرش کمتر، 7.5 درصد اجرای سریعتر، افزایش سرعت لود صفحه به اندازه ۲ درصد و اجرا ۱۳ درصد سریعتر می شود. دستگاه های پیشرفته اندرویدی که روی اندروید ۱۰ و جدیدتر با حداقل ۸ گیگابایت رم کار می کنند نیز باید صفحات را ۸.۵ درصد سریعتر لود کنند و 28 درصد استفاده از آنها نرم تر است.

گوگل پیش از این هم ادعاهای مشابهی درباره نسل های قبلی مرورگر کروم داده است. به عنوان مثال، گفته شد که Chrome 87 (که در پایان سال گذشته منتشر شد) “بیشترین بهبود در عملکرد Chrome طی سالهای گذشته است.” همچنین گفته شد که بهبودهای عملکرد شامل همه چیز می شود. این همه چیز را از استفاده پردازنده، بازده انرژی و زمان اجرا دانست.

شما از گوگل کروم استفاده می کنید؟ به نسخه ۸۹ آپدیت کردید؟ نظر شما درباره کروم ۸۹ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

تقریبا تبلیغاتیه
مدت هاست به دنبال یه مرورگر سبک و کارامد میگردم ولی همچنان چیزی پیدا نکردم.
یه مدت از اپرا استفاده کردم و دیدم اونچیزی نیست که میخوام، الان دارم از vivaldi استفاده میکنم و تا حدودی راضی ام ولی کاش مرورگر بهتری هم وجود داشته باشه

Milad7

من به عشق خودم خیانت نمیکنم ( فایرفاکس) 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)