حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم Face ID زیرنمایشگر اپل در حق اختراع جدید این شرکت دیده شد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، حق اختراع

هر چند اگر اپل آیفون ۱۳ را هم با همان ناچ عریض تولید باز هم خریدار دارد اما شایعه شده که اپل در نسل های بعدی آیفون، این ناچ را از بین خواهد برد. البته هر چند تاکنون هیچ خبر موثقی در رابطه با این موضوع نشنیده ایم اما باید بگویم که سیستم Face ID زیرنمایشگر اپل در حق اختراع جدید این شرکت دیده شده است. با انتقال Face ID زیر نمایشگر فقط دوربین سلفی باقی می ماند که باید دید راه حل اپل برای آن چیست.

حق اختراع سیستم Face ID زیرنمایشگر اپل

اپل یک حق اختراع جدید را ثبت کرده است. در این حق اختراع جزئیات فناوری که از زیر صفحه نمایش، نور را تشخیص می دهد به اشتراک می گذارد. از این فناوری می توان در آیفون های آتی و برای Face ID و Touch ID استفاده کرد.

ناچ نمایشگر آیفون از زمان معرفی با آیفون X در سال ۲۰۱۷ در حدود همان اندازه باقی مانده است. این بریدگی بزرگترین ناچ تمام گوشی های هوشمند جدید است. در حالی که سامسونگ و سایر تولیدکنندگان به سمت نمایشگرهای سوراخ دار حرکت کرده اند، به تازگی فقط شنیده ایم که اپل در حال بررسی نمایشگرهای سوراخ دار برای مدل های آیفون آینده است. با این وجود، اگر جدیدترین حق ثبت اختراع اپل به واقعیت بپیوندد، دیگر نیازی به آن نیست.

حق اختراع سیستم Face ID زیرنمایشگر اپل

حق اختراع سیستم Face ID زیرنمایشگر اپل

همانطور که قبلا ذکر شد، جدیدترین اختراع ثبت شده اپل به سیستمی اشاره دارد که می تواند ناچ را به حداقل برساند اما همچنان دارای قابلیت های Face ID است. به گزارش AppleInsider این حق ثبت اختراع با عنوان “سیستم سنجش برای تشخیص ساطع شدن نور به یک لایه ساطع کننده نور از نمایشگر دستگاه الکترونیکی”، دیده شده است. به طور خلاصه، اپل قصد دارد یک حسگر تشخیص نور در زیر صفحه نمایش تعبیه کند که می تواند برای Face ID و حتی Touch ID استفاده شود.

این شرکت جزئیات مربوط به ۲ روش پیاده سازی بالقوه این فناوری را به اشتراک می گذارد.

برای Touch ID زیر نمایشگر آیفون

 

در طرح اول، سنسور نور در پشت نمایشگر می تواند تصویری از شئ که نمایشگر را لمس می کند، جمع کند. این نکته به Touch ID زیر نمایشگر آیفون اشاره دارد. علاوه بر این، ثبت اختراع اپل همچنین به استفاده از سنسور نور محیط برای اجرای طرح اشاره کرده است.

برای Face ID زیر نمایشگر آیفون

 

در طرح دوم، از آرایه ای از فوتودیودها یا سلول های خورشیدی به منظور جمع آوری پیکسل های تصویر استفاده می شود. بعلاوه، این سیستم سیگنالهای الکتریکی را از ناحیه های نوری به منظور احساس شدت نور و همچنین رنگ جمع می کند. این طرح به Face ID زیر نمایشگر آیفون اشاره دارد که می تواند در نسل آینده آیفون مشاهده شود.

توجه داشته باشید که اپل حق ثبت اختراعات زیادی را ثبت می کند و تضمینی نیست که همه آن ها عملی شوند. با این حال، این حق اختراع به چشم انداز آینده شرکت و معرفی بالقوه این فناوری می پردازد.

نظر شما چیست؟ شاهد سیستم احراز هویت بیومتریک یکپارچه با نمایشگر از اپل خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
c.T.S.A.c

این چه عکسی برا تیتره :'( پشما ابروهام ریخت دیه کامل بدید

حاشیه ها اندازه اتوبان تهران قم ع

Milad7

اوف چه شود واویلا👻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)