حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش iMac Pro اپل متوقف می شود

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اگر تصمیم داشتید که که برای یک کار جدی، iMac Pro بخرید خب شاید بهتر است سریع تر اقدام کنید (و شاید هم نه). به گزارش 9to5Mac (و تاییدیه اپل به Engadget) اپل فروش دسکتاپ All-in-One خود را کاهش می دهد. در حقیقت حتی می توان گفت که در آینده نزدیک فروش iMac Pro اپل متوقف می شود. البته هنوز هم می توانید یکی بخرید، اما این فقط به مدل پایه ۱۰ هسته ای اینتل Xeon محدود است و فقط “تا زمان که موجودی (قبلی) داشته باشد” می توانید آن را بخرید. همچنین شما باید صبور باشید، زیرا سفارشات سه تا چهار هفته طول می کشد تا به دست کاربران برسد.

توقف فروش iMac Pro اپل به زودی

اپل به Engadget گفت که اکثر مشتریان حرفه ای احتمالا از دسکتاپ رده بالای iMac مدل ۲۰۲۰ که SSD پیشفرض دارد و شامل گرافیک های جدیدتر، حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم و صفحه نمایش با کیفیت خیره کننده است، راضی خواهند بود. این شرکت افزوده، مشتریانی كه نیاز بیشتری دارند همیشه می توانند Mac Pro را خریداری كنند.

توقف فروش iMac Pro

توقف فروش iMac Pro

مشخص نیست که آیا جایگزینی برای iMac Pro وجود دارد یا نه، اما ما روی آن حساب نمی کنیم. این همان دلیلی است که اول مطلب گفتیم شاید نباید عجله کنید. عموما توقف تولید محصولات اپل به ارایه محصول جدید منجر می شود اما شاید این بار اتفاق دیگری رخ دهد، هیچ چیز مشخص نیست.

iMac Pro اواخر سال ۲۰۱۷ و به عنوان یک سیستم بسیار قوی، در حالی معرفی شد که مشتریان منتظر مدل جدید Mac Pro بودند. در حالی که اپل مشخصات پایه را از پردازنده مرکزی هشت هسته ای به پردازنده های ۱۰ هسته ای افزایش افزایش داده بود، اما هرگز سخت افزار را فراتر از آن به روز نکرد، هرچند برنامه کم سرعت به روزرسانی تراشه های Xeon اینتل نقش مهمی داشت.

همچنین مشخص بود که اپل بیشترین تلاش خود را پشت Mac Pro قرار داده است. این iMac بیشتر برای کاربران حرفه ای که به دستگاه نسبتا آسان برای حمل و نقل (!) و برای کارهایی مانند ویرایش عکس و فیلم روی صحنه نیاز دارند، بسیار مفید بود.

در حال حاضر، iMac Pro با آینده ای نامشخص روبرو شده است. انتقال اپل به تراشه داخلی مطمئنا باعث تجدید نظر در استراتژی سیستم حرفه ای این شرکت خواهد شد. شایعات در مورد iMac های آینده با حداکثر ۱۶ هسته پرسرعت پیچیده است و مشخص نیست که آیا یک دسکتاپ mini Mac Pro باشد. اگر درست باشد، وقتی سیستم های دیگر نیز می توانند کار این دستگاه را انجام دهند، توجه زیادی به یک iMac Pro جدید نمی شود. پس زیاد برای iMac Pro عزاداری نکنید، زیرا ممکن است جانشینان آن بیش از حد قادر به پر کردن جای خالی آن باشند.

نظر شما چیست؟ شما طرفدار دسکتاپ All-in-One اپل بودید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)