حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | فیلم

براساس یک نظرسنجی در سایت Rottentomatoes از کاربران خواسته شد تا از میان ۴۰ فیلم معرفی شده توسط سایت به ترسناک ترین آن ها رأی دهند و از میان آن ها ۱۰ فیلمی که بیشترین رأی را آوردند انتخاب شدند. در ادامه ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما آورده شده است.

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

در اینجا براساس نظرسنجی سایت Rottentomatoes ، ده مورد از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما از نگاه بینندگان آورده شده است.

۱- THE EXORCIST | جن گیر (۱۹۷۳)

جن گیر

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : جن گیر

شاید شما موافق نباشید که جن گیر ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما باشد، اما باید بگوییم که ۱۹ درصد از آراء را به خود اختصاص داده است و در بالای لیست منتخب Rottrntomatoes قرار گرفته است. اقتباس ویلیام فریدکین از رمانی مشهور درباره دختر بچه ای که شیطان روح او را تسخیر کرده است و تلاش برای بیرون راندن شیطان از بدن او، آن را به ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما به انتخاب بینندگان تبدیل کرد. جن گیر اولین فیلم ترسناکی بود که نامزد جایزه اسکار شد (۹ نامزدی دیگر کسب کرد و ۲ جایزه دریافت کرد). خارج از بحث انتقادی و تجاری، این فیلم به دلیل ایجاد ترس و هیجان گسترده در سراسر آمریکا، اعتراض های گسترده به موضوع فیلم و گزارش های فراوان ناشی از غش و بیهوشی بینندگان مشهور شده است. جلوه های نسبتا قدیمی این فیلم ممکن است در مقایسه با فیلم های ترسناک امروزی عجیب به نظر برسد، اما تاثیر این فیلم را در کسانی که برای اولین بار آن را دیده بودند، نباید دست کم گرفت.

۲- HEREDITARY | موروثی (۲۰۱۸)

موروثی

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : موروثی

آری استر، نویسنده و کارگردان فیلم موروثی، با اولین کارگردانی خود سروصدای زیادی به راه انداخت. او در این فیلم ماوراءالطبیعی ترسناک یک درام خانوادگی تاریک درباره ماهیت غم و اندوه را به تصویر کشیده است. تونی کولت در این فیلم نقش مادری را بازی می کند که به تازگی مادر خودش را از دست داده است و با این غم دست و پنجه نرم می کند که ناگهان شوک بزرگ تری به این خانواده وارد می شود…اگر بقیه اش را تعریف کنم، فیلم لو می رود. به همین میزان بسنده می کنم که فیلم موروثی به قدری میان علاقه مندان به سینما محبوب شد که استر با اولین فیلم خوب به کارگردانی معروف بدل گشت و این فیلم در رتبه دوم لیست Rottentomatoes قرار گرفت.

۳- The CONJURING | احضار (۲۰۱۳)

احضار

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : احضار

جیمز وان با کارگردانی فیلم هایی مانند Saw, Dead Silence, Insidious و The Conjuring که بر اساس تجربیات واقعی محققان ماوراءالطبیعه، اد و لورن وارن، ساخته شده است، یکی از شناخته شده ترین کارگردان ها در ژانر ترسناک به شمار می رود. نقش خانم و آقای وارن را (که الهام بخش فیلم های ترسناک آمیتی ویل بودند) در این فیلم پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا به تصویر کشیده اند. این فیلم بدون نشان دادن صحنه های خشونت آمیز، ترسی باورپذیر را به جان بیننده می اندازد.

برترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ در صف اکران

۴- THE SHINING | درخشش (۱۹۸۰)

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : درخشش

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : درخشش

بسیاری از داستان ها و رمان های استیون کینگ الهام بخش فیلم های ترسناک و خون آشامی شده است که بهترین آن ها اثر استنلی کوبریک به نام درخشش است. درخشش روایت همیشگی از یک خانه تسخیر شده با بازی به یادماندنی و نمادین جک نیکلسون است. یادآوری صحنه های کم اما ترسناک این فیلم هنوز هم وحشت آور است و این ترس را در زیر پوست خود می توانید حس کنید. اما قدرت واقعی فیلم در جایی است که روند به جنون رسیدن جک تورانس را می توانید درک کنید. این فیلم یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می آید و در لیست Rottentomates رتبه چهارم را دارد.

۵- THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE | کشتار با اره برقی در تگزاس (۱۹۷۴)

کشتار با اره برقی در تگزاس

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : کشتار با اره برقی در تگزاس

در حالی که ۴ فیلم قبلی در مجموع ۴۲ درصد از کل آراء را کسب کردند، ۶ فیلم بعدی هر کدام ۳ درصد از آراء را به خود اختصاص داده اند. اختلاف هر کدام از این ۶ فیلم با یکدیگر کمتر از ۶۰ رأی است. اولین آن ها فیلم اسلشر کشتار با اره برقی در تگزاس به نویسندگی و کارگردانی توبی هوپر است که از جنایت های اد گین الهام گرفته است. خشونت های این فیلم با بازی گونار هانسن در نقش صورت چرمی اصالت خاصی به این فیلم بخشید که راه را برای فیلم هایی در این سبک هموار کرد.

۶- THE RING | حلقه (۲۰۰۲)

حلقه

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : حلقه

گور وربینسکی به خوبی توانست از روی فیلم ژاپنی حلقه، نسخه آمریکایی آن را بسازد. در بازسازی این اثر ژاپنی تحسین شده ساخته هیدئو ناکاتا از برداشت های فیلم اصلی (روح یک دختربچه با لباس سفید و موهای بلند مشکی که روی صورتش را پوشانده است) استفاده شده است و داستان یک فیلم ویديویی نفرین شده را روایت می کند که بیینده ۷ روز بعد از دیدن آن می میرد. فارغ از اینکه بیننده فیلم حلقه اهل چه کشوری است، ترس تمام وجودش را می گیرد.

۷- HALLOWEEN | هالووین (۱۹۷۸)

هالووین

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : هالووین

این فیلم که در جایگاه هفتم لیست Rottentomatoes قرار دارد ملکه جیغ، جیمی لی کرتیس، و جان کارپتنر را در این ژانر معرفی کرد. هالووین را اغلب به عنوان اولین نمونه های ژانر اسلشر می شناسند و گرچه آن چیزی که از فیلم اسلشر انتظار داریم را به تصویر نمی کشد، اما شاهد هیجانات و تنش های مبتکرانه ای هستیم. محبوبیت هالووین و تأثیرگذاری آن در میان اسلشرهای آمریکایی به حدی بود که هنوز هم بعد از گذشت ۴۰ سال در میان ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما قرار دارد.

۸- SINISTER | شوم (۲۰۱۲)

شوم

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : شوم

در یک مطالعه علمی با اندازه گیری ضربان قلب بینندگان، فیلم شوم به عنوان ترسناک ترین فیلم انتخاب شد. این فیلم درمورد یک نویسنده واقعی ژانر جنایی است که برای نوشتن داستانش به همراه همسر و دو فرزندش به خانه ای که در آن چندین قتل رخ داده است، نقل مکان می کند. اما راز جنایت های آن خانه موجودی شوم است. آیا خانواده این نویسنده از دست شوم جان سالم به در می برند؟

۹- INSIDIOUS | توطئه آمیز (۲۰۱۰)

توطئه آمیز

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : توطئه آمیز

جیمز وان که پیشتر در فیلم احضار از او نام بردیم، این بار نیز با همکاری پاتریک ویلسون این فیلم فوق العاده هیجان انگیز را خلق کردند. داستان فیلم درباره پسربچه ای است که به کما می رود و با دنیای ارواح شرور ارتباط برقرار می کند. این فیلم درواقع در دسته فیلم های پیشگام قرار ندارد، اما به قدری قوی بود که مقدمه ای برای ساخت سه قسمت دیگر از همین فیلم شد. توطئه آمیز یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما شناخته شده است.

۲۰ سریال خون آشامی برتر

۱۰- IT | آن (۲۰۱۷)

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما: فیلم آن

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما : آن

ترس از دلقک ها یک چیز کاملا واقعی است، حتی اگر اقرار به آن سخت باشد. اگر به مدرک بیشتری نیاز دارید، به باکس آفیس فیلم IT رجوع کنید؛ در آنجا می بینید که این فیلم رکورد فیلم جن گیر را به عنوان ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما زده است.  فیلمنامه این فیلم توسط لارنس دی کوهن بر اساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ به نگارش درآمده است و داستان کودکانی را روایت می کند که اسیر این دلقک شده اند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

آنابل از ترسناکی بعضی هاشون به گریه افتاد ، احضار ۲ هم واقعا ترسناک بود یه فیلم ژاپنی هم بود خیلی ترسناک بود اسمش رو یادم نمیاد ولی زاویه دیدش اول شخص بود

Mahdi

تصرف هانا گریس رو هم احتمالا ندیدید وگرنه اونو حتما تو لیست میزاشتید

david2arc

به جز THE SHINING و It بقیه واقعن ترسناکن
اون دوتا بیشتر دلهره است تا ترس

Milad7

فقط The CONJURING
در زمان خودش بی نظیر بود😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی