حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ فیلم زامبی محور که حتما باید ببینید

نوشته

3 سال قبل | 19 دیدگاه | سینما، فیلم

در میان فیلم‌های آخرالزمانی یک دسته وجود دارد که حتی جدی ترین شان هم همیشه به نوعی دستمایه طنز قرار گرفته است: زامبی‌ها. هرچند، درکنار این شوخی با مرگ، ترس و وحشت و یا حتی درام هم در دنیای زامبی‌ها جا گرفته است. امروز می‌خواهیم ۱۰ فیلم زامبی دیدنی را برای تماشا به شما پیشنهاد دهیم.

۱۰ فیلم زامبی برتر پیشنهادی

10- The Dead Don’t Die (2019)

IMDB: 5.5

Metacritic: 53/100

کارگردان‌های مطرح هالیوود کمتر سراغ زامبی‌ها می‌آیند. جیم جارموش (Jim Jarmush) یکی از موارد معدودی است که سراغ این ژانر آمده و فیلمی میان رده ساخته است چراکه اصول اولیه دنیای زامبی‌ها را زیر پا گذاشته است. شما در این فیلم با زامبی‌هایی روبرو هستید که هنگام کشته شدن از کله شان دود سیاه بیرون می آید!! ضمن اینکه آن‌ها بدنبال آخرین چیزهایی می‌گردند که در زندگی‌شان تجربه کرده‌اند، مثلاً زامبی‌ای که تشنه‌اش شده و قهوه می‌‌خواهد، یا دیگری که گیتار دستش گرفته و می‌خواهد آهنگ بزند!

فیلم The Dead Don’t Die (2019)

اگر از این بگذریم، تماشای یک فیلم زامبی با بازیگران شناخته شده‌ای مانند آدام درایور (Adam Driver)، بیل مورای (Bill Murray)، و تیلدا سویینتون (Tilda Swinton) در فضای جاده‌ای فیلم‌های جیم جارموش وقتی که آهنگ ملایم مرده‌ها نمی‌میرند(The Dead Don’t Die)  از ضبط ماشین پخش می‌شود در نهایت لذت بخش خواهد بود.

9- Resident Evil (2002)

IMDB: 6.7

Metacritic: 33/100

فیلم Resident Evil

گرچه مجموعه فیلم‌های Resident Evil به اندازه بازی‌های آن موفق از آب درنیامد، اما بعنوان یکی از عناوین اورجینال زامبی نمی‌توان از فیلم آن‌ها صرفنظر کرد. فیلم‌های Resident Evil از نگاه تماشاگران کماکان قابل قبول بوده ولی نمرات بسیار پایینی از منتقدان گرفته‌اند. اتفاقی که معمولاً‌ برای اقتباس‌های سینمایی از بازی‌ها می‌افتد. همکاری میلا جوکوویچ (Milla Jovovich) بعنوان بازیگر و پل وس اندرسون (Paul W.S. Anderson) بعنوان کارگردان از سال ۲۰۰۲ آغاز شد و در ادامه به ازدواج این دو هم انجامیدو تاکنون شش فیلم سینمایی (غیر از انیمیشن‌ها) از این بازی ساخته شده است.

8- Dead Snow (2009)

IMDB: 6.3

Metacritic: 61/100

فیلم Dead Snow

فیلم زامبی نروژی با بودجه‌ای کم که موفقیت آن منجر به ساخت قسمت دومش هم شد. چند دانشجو برای تعطیلات زمستانی به یک کلبه خارج از شهر سفر می‌کنند و با اینکه یکی از افراد محلی به آن‌ها هشدار می‌دهد که اتفاقات عجیبی در آن منطقه افتاده، بی توجه به او شب را در کلبه می‌مانند تا اینکه دردسر برایشان شروع می‌شود. با دیدن پوستر فیلم متوجه خواهید شد که نازی‌های جنگ جهانی باز هم دستمایه فیلم دیگری قرار گرفته‌اند.

7- World War Z (2013)

IMDB: 7.0

Metacritic: 63/100

فیلم World War Z

فیلم زامبی مهیج دیگری با بازی برد پیت که این بار موضوع آن تنها جنگ برای بقا نیست بلکه شیوع ویروس مرگبار تبدیل به یک بحران سیاسی شده که تمام کشورها، ادیان و فرهنگ‌ها را در معرض تهدید قرار داده است. ضمناً زامبی‌ها در این فیلم به نهایت جنون و سرعت رسیده‌اند و حتی اگر قهرمان دو هم باشید بعید است بتوانید از دست آن‌ها نجات پیدا کنید! برد پیت درباره علت درگیر شدنش در این پروژه می‌گوید:

همه چیز از اینجا شروع شد که می‌خواستم در فیلمی بازی کنم که پسرهایم قبل از آنکه هجده سالشان شود بتوانند آن را ببینند. فیلمی که دوستش داشته باشند. و آن‌ها عاشق زامبی هستند.

6- Dawn of the Dead (2004)

IMDB: 7.3

Metacritic: 59/100

فیلم Dawn of the Dead

یکی از فیلم‌نامه‌های جرج رومرو (George A. Romero) که زک اسنایدر (Zack Snyder) کارگردان فیلم‌های 300 و لیگ عدالت آن را در سال ۲۰۰۴ کارگردانی کرد. باز هم داستان چند نفر که از شیوع ویروس جان سالم به در برده‌اند و از حمله زامبی‌ها به یک فروشگاه پناه می‌برند. از آنجا که این یک فیلم زامبی است که زامبی‌های آن با سرعت تمام می‌دوند، زک اسنایدر گفت این کار را کرده تا حالت کمیک ناشی از راه رفتن کند زامبی‌ها در دیگر فیلم‌ها از بین برود.

5- Zombieland (2009)

IMDB: 7.6

Metacritic: 73/100

قرار است در این فیلم با قوانینی آشنا شوید که رعایت نکردن هریک از آن‌ها باعث مرگ‌تان در دنیای آخرالزمانی زامبی‌ها خواهد شد. مانند هر فیلم زامبی دیگر، این بار هم همه جا تبدیل به ویرانه‌ای متروک و سوت و کور شده و چند نفر در تلاش برای زنده ماندن بطور اتفاقی با یکدیگر هم‌مسیر می‌شوند. حضور بازیگرانی چون جس ایزنبرگ (Jesse Eisenberg)، وودی هارلسون (Woody Harrelson)، اما استون (Emma Stone) و بیل مورای قطعاً شما را وسوسه خواهد کرد تا این فیلم را تماشا کنید.

فیلم Zombieland

روبن فلشر (Ruben Fleischer) کارگردان فیلم پس از موفقیت آن هم در گیشه و هم از نگاه منتقدان، در سال ۲۰۱۹ قسمت دوم آن را نیز کارگردانی کرد. با آنکه طرح داستانی و شوخی‌ها تکراری  شده بود، اما با ورود شخصیت‌های جدید، قسمت دوم این فیلم زامبی کماکان تماشایی بود.

4- 28 Days Later (2002)

IMDB: 7.6

Metacritic: 73/100

اگر روزی روی تخت بیمارستان در شهر بزرگی مثل لندن به هوش بیایید و هیچ کس را اطراف خود نبینید و پس از چندی پرسه زدن در شهر متروکه متوجه شوید که آخرالزمان شده چه حالی پیدا خواهید کرد؟ این شروع شوکه کننده فیلم ۲۸ روز بعد (28 Days Later) است و کسی هم که از تخت بلند می‌شود کسی نیست جز کیلیان مورفی! دنی بویل (Danny Boyle) کارگردان انگلیسی فیلم که جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم میلیونر زاغه نشین را از آن خود کرد، یک فیلم زامبی تماشایی ساخته که هم منتقدان و هم تماشاگران بسیار از آن راضی بودند و فروش خوب فیلم در گیشه باعث شد تا قسمت دوم آن هم با نام ۲۸ هفته بعد ساخته شود.

فیلم Days Later

گروه LMFAO موزیک ویدئوی آهنگ معروف خود Everyday I’m Shuffling  را به تقلید از همین فیلم ساخت. استفن کینگ (Stephen King) رمان نویس مشهور آمریکایی در ژانر وحشت نیز یکی از هواداران سرسخت این فیلم است و در رمان خود Doctor Sleep یکی از دیالوگ‌های فیلم را نقل کرده است:

او بیش از آنچه ما به او نیاز داریم به ما نیاز دارد.

شاید بتوان مورد انتظارترین فیلم زامبی را قسمت سوم همین فیلم احتمالاً با نام ۲۸ سال بعد دانست.

3- One Cut of the Dead (2017)

IMDB: 7.7

Metacritic: 86/100

شروع فیلم که بصورتی نیمه مستند با دوربین روی دست فیلمبرداری شده گرچه شاید کمی کسالت‌بار باشد، اما اگر به ادامه تماشای این فیلم کوتاه یک ساعت و نیمی بنشینید ایده فیلم شما را میخکوب خواهد کرد. گروهی که برای فیلمبرداری یک فیلم زنده به یک کارخانه متروک رفته‌اند، در حین فیلمبرداری خود را مواجه با دردسرهایی عجیب می‌بینند.

فیلم One Cut of the Dead

این فیلم کم هزینه با بودجه تقریبی ۲۵ هزار دلار توانست ده برابر بودجه خود معادل ۲۵ میلیون دلار بفروشد. سی و هفت دقیقه‌ ابتدایی فیلم تنها در یک برداشت تهیه شده و تنها مدت دو روز با شش بار برداشت طول کشیده تا عوامل بتوانند برداشت مطلوب نهایی را بگیرند، و مجموع فیلم نیز تنها در هشت روز فیلمبرداری به اتمام رسید. یک کمدی ژاپنی کاملاً‌ متفاوت از زامبی‌های هالیوودی و درعین حال تماشایی و سرگرم کننده.

2- Shaun of the Dead (2004)

IMDB: 7.9

Metacritic: 76/100

هروقت که ترکیب سه نفره ادگار رایت (Edgar Wright) بعنوان کارگردان با سیمون پگ (Simon Pegg) و نیک فراست (Nick Frost) بعنوان بازیگر درکنار همدیگر بوده‌اند یک کمدی دیدنی و خوش ساخت را شاهد بوده ایم. سال ۲۰۰۴ نوبت شوخی آن‌ها با زامبی‌ها بود و این شوخی خیلی خوب جواب داد. طرفداران فیلم زامبی به هیچ وجه نباید از دیدن این فیلم بگذرند.

فیلم Shaun of the Dead

جرج رومرو (George A. Romero)، کارگردان متخصص سبک زامبی که این فیلم درحقیقت ادای دین و کنایه‌ای به فیلم‌های او بود، آنقدر از فیلم خوشش آمد که از سیمون پگ و ادگار رایت خواست تا در نقش زامبی در فیلم زامبی او در سال ۲۰۰۵ ظاهر شوند! یک دنباله برای این فیلم هم می‌تواند یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های زامبی باشد.

1- Night of the Living Dead (1968)

IMDB: 7.9

Metacritic: 89/100

فیلم Night of the Living Dead

نوبت می‌رسد به سلطان زامبی‌ها، جرج رومرو. کارگردانی که ژانر زامبی را با او می‌شناسند و یک متخصص زامبی بود. این فیلم زامبی کلاسیک او در دهه ۷۰ یکی از بهترین فیلم‌های او و فیلم‌های زامبی به شمار می‌رود، و نیز یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مستقلی که ساخته شد. اگر به نرخ سال ۲۰۲۰ حساب کنیم، فیلم با بودجه تقریبی ۸۵۰ هزار دلار توانست حدود ۲۲۵ میلیون دلار بفروشد، یعنی چیزی درحدود ۲۶۳ برابر بودجه ساخت فیلم! هرچند سهم جرج رومرو بخاطر آگاه نبودن نسبت به قوانین توزیع فیلم بسیار اندک بود و تقریباً تمامی سود فروش فیلم نصیب توزیع کنندگان آن شد. به هرحال این فیلم و دیگر آثار رومرو همواره الهام بخش کسانی بوده که قصد ساخت یک فیلم زامبی را داشته‌اند.

 

کدام یک از این فیلم ها را دیده اید؟ چقدر به فیلم های زامبی محور علاقه دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

بنظرم قطار بوسان از بعضی هاش بهتر بود

Mahdi

حیف که اون چاقه هم مرد تو اون فیلم

TheFreeCritic

متا 33 و imdb 6.7 😐

Finch

#اسپم
خب
لپتاپم رسید.
الان دارم باهاش اینجا تایپ میکنم
matebook d15 intel
یکی بیاد بهم یاد بده چطوری واسه تایپ با لپتاپ از نیم فاصله و ایموجی استفاده کنم چون نهایت حرکتی که بلدم با ویندوز بزنم اینه که کالاف و جی تی ای رول پلی بازی کنم
خیخیخیخیخی

m.b

شیفت اسپیس
ویندوز با نقطه یا ویندوز با نقطه ویرگول

Finch

😁😁 خب
ایموجی یاد گرفتم اما اصلا شیفت اسپیس عمل خاصی رو انجام نمیده و دکمه ویندوز هم ندارم

Finch

پشمام چقد ایموجی‌های ماکروسافت بدترکیبه

خب منظورم یه اینجور چیزی هستا
س‌ل‌ا‌م
الان با گوشی هستم
comment image

TheFreeCritic

مبارکت باشه

Finch

tnx bro

Taha

به به مبارکت باشه💯🌺🌹

Finch

علاقه ای به فیلم های زامبی طور ندارم
علاقه شدید من تو دنیای فیلم و سریال ژانر های جرم و جنایت/ علمی تخیلی/ و هیولایی هست (مثل گودزیلا)
fringe
poi
the black list
و و و و و و و
اینا سریال های مورد علاقمه

راستی یکی کاما گذاشتن با کیبرد ویندوز هم بم یاد بده
مخسی

Finch

دنبال ارزون ترین لپتاپ بازار میگردم
واسه زیر دست بچه ۶ ساله
به نظرتون لنوو ۳۳۰ چطوره؟

Finch

comment image

TheFreeCritic

V130-MC
کار اون کوچولو رو راه میندازه
فقط هارد اینترنال با دور 5400 ممکنه یکم کند کنه سرعتو که فوق با یک اس اس دی حله

Finch

خخخخخ
نه باو اصن باهاش کار نمیکنه فقط بهونه میگیره
مثلا یه دوره ای زده بوذ تو کار این که من گوشس شیایومی میخام منم براش ردمی 9 گرفتم

شتتتتتتتتتتتتتتت قک نمیکردم یه روز اسم شیا رو بنویسم شیایومی > اما چون اون (ی) کسره دار رو بلد نیستم با کیبرد تایپ کنم اینجوری مینویسم

فعلا دارم سعی میکنم باططزی میت بوک رو 0 کنم ولی از 7 شب که 90 درصد بود تا الان دارم کار میکنم فعلا 34 درصد داره
واقعا همچین چیزی از هواوی اشغال ساز بعید بود 😐😐😐😐😐

Finch

comment image

TheFreeCritic

پشمام
تازه روی بست پرفورمنس به این تایم رسیده 😐

عالیه مبارکت باشه

Mahdi

فیلم های جالبی بود 😒😒

Milad7

مرسی بازم از این پست ها واسمون بذار🙂

بین این ها Dead Snow واقعا مضخرف و بی سر و ته هست اصلا ارزش دیدن نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احمد کیایی